سیدی: بیرانوند بهترین تصمیم را برای آینده خود بگیرد/ قفس توری پرسپولیس لرزان است

به گزارش رکنا ورزشی ، پرسپولیس یکم اردیبهشت در دیداری تدارکاتی به مصاف نفت مسجد سلیمان رفت و با تساوی دو بر دو متوقف شد. سرخ های پایتخت حتی در دیدار تدارکاتی هم موفق به ثبت کلین‌شیت نشدند و در همین ارتباط و همچنین شرایط حامد لک و قفس توری پرسپولیس با محسن سیدی مربی سابق گلرهای این تیم به گفت‌وگو پرداختیم.

حامد لک عکس نمایه

بعد از مدت ها حامد لک به تمرینات بازگشت، نظر شما در رابطه با این موضوع چیست؟

اعتقاد دارم‌ در وهله اول بازیکن ها سرمایه یک باشگاه هستند؛ باشگاه برای بازیکنان هزینه می کند و بنابراین باید سعی کنیم کارشناسی شده و خیلی با تجربه عمل کنیم تا خدایی نکرده این نیروهای انسانی از مسیر خارج نشوند و فوتبال ایران از این قضیه ضرر نکند. در مجموع بازگشت لک به تمرینات اتفاق مثبتی است.

 

دورانی که در نفت تهران بودید، با گلرهای نام آشنای خود به مشکل خوردید؟

زمانی که در نفت تهران بودم دروازه‌‍بان‌های بزرگی مانند سوشا مکانی، حامد فلاح زاده، حسین آشنا، علیرضا بیرانوند و شیخ ویسی را در اختیار داشتیم که تمام این نفرات را به یک نحوی مدیریت می‌کردیم. اگر کارها در زمان خودش انجام شود بازخورد بهتری خواهد داشت، به طور مثال اگر به عنوان مربی دروازه‌بان مشکلی در سازمان و بخش دروازه‌بانی خودم ببینم بلافاصله به سرمربی اعلام می‌کنم تا سریعا به قضیه ورود کنیم و بتوانیم خودمان آن را حل کنیم. در تیم هایی که هواداران کمتر هستند، حواشی کمتر دیده می شود. تا به حال جایی عنوان نکردم اما در نفت دوماه بیرانوند را تنبیه و جریمه کردیم و حتی علیرضا حق حضور در تمرینات نوبت عصر را نداشت.

پرسپولیس حتی در بازی تدارکاتی مقابل مسجد سلیمان هم موفق به ثبت کلین شیت نشد، علت این مشکل چیست؟

تغییرات کادرفنی کم کم روی نظام دفاعی تیم اثر میگذارد و معتقدم بازیکنان هنوز به هارمونی نرسیده‌اند. به طور مثال پرسپولیس تیمی بود که شاید بعد از شش یا هفت بازی از روی نقطه پنالتی و یا به صورت ناگهانی گلی دریافت می‌کرد، اما حالا می‌بینیم که در هر بازی رسمی و دوستانه به راحتی دروازه این تیم باز می شود. مربی دروزاه‌بان‌ها باید هر چه زودتر با سرمربی تیم جلساتی برگزار کرده و نقاط ضعف را بررسی کنند و با تدابیر تاکتیکی و انگیزشی این مشکل را  رفع کنند. البته نبود بازیکنانی مانند شجاع خلیل زاده و کنعانی زادگان در خط دفاعی هم در آمار ضعیف مجموعه دفاعی تیم بی‌تاثیر نیست.

این روزها شایعاتی از بازگشت بیرانوند به گوش میرسد، نظرتان درباره بازگشت او به پرسپولیس چیست؟

بیرانوند هنوز نتوانسته خود را با فوتبال اروپا تطبیق بدهد و کمتر فرصت بازی پیدا می‌کند که این موضوع به مسائلی مانند یادگیری زبان، تفاوت فرهنگی و .. برمیگردد.  معتقدم بیرانوند باید یک سری سختی ها را تحمل کند چون استعداد خاصی دارد و اگر بتواند خودش را با فوتبال اروپا تطابق بدهد، می‌تواند موفق باشد و اگر بخواهد به ایران و تیم پرسپولیس باز گردد در عمل دیگر باید تمام تمرکزش را روی پرسپولیس بگذارد. در نهایت باید دید خود علی چه فلسفه ای دارد، بعضی افراد به خاطر خانواده هایشان و یا سرمایه گذاری و مسائل اینچنینی به اروپا می روند اما اولویت بیرانوند همیشه فوتبال بوده. هرچند او یک دروازه‌بان توانمند است که می تواند در پرسپولیس هم بدرخشد اما باید بهترین تصمیم را برای آینده فوتبالی خود بگیرد.

فکر می‌کنید بهتر است کدام گلر تا پایان فصل در چارچوب دروازه پرسپولیس قرار بگیرد؟

الان شرایطی که برای تیم پرسپولیس و استقلال به وجود آمده، هم لیگ را جذاب کرده و هم رقابت در تمامی پستها را بالا برده است.

 این موضوع کار را برای مربیان سخت کرده و انتخاب نفرات فیکس در این هفته های خاص واقعا دشوار به نظر میرسد اما در خصوص سوال شما باید بگویم واقعا انتخاب نفر اول کار دشواری است.

 احمد گوهری ۲۸ ساله است و دیگر جوان نیست و از طرفی حامد لک هم دروازه‌بانی با رزومه خوب است، با تیم قهرمان شده و در بازی های آسیایی درخشیده است. این موضوع کار را خیلی سخت می‌کند و باید دید کادر فنی به چه اجماعی میرسند‌، چون من درون تیم نیستم و نمی‌دانم کدام بازیکن آماده است. البته بدون تعارف قفس توری پرسپولیس لرزان است اما این موضوع حل شدنی است.

لیگ به هفته های پایانی رسیده و شش بازی مانده است، فکر می‌کنید پرسپولیس چقدر شانس قهرمانی دارد؟

 بازی ها در حال حاضر نزدیک به هم برگزار می‌شود و همین هفته استقلال به مصاف سپاهان می‌رود و از طرفی پرسپولیس با تیم پیکان بازی خواهد کرد و فکر می کنم همین هفته شرایط می‌تواند تغییر کند.

البته پرسپولیس شش امتیاز عقب نیست و در واقع اختلاف امتیاز هفت است چون تفاضل گل تیم استقلال خودش یک امتیاز محسوب می‌شود.  نقش مربیان در  بازی‌های پیش رو مهم است و یک چالش خوب برای مجیدی و گل محمدی در راه است.

فوتبال مانند کنکور است و این فصل یک سال خاص است تا مجموعه پرسپولیس و استقلال بتوانند توانایی خود را نشان دهند و باید ببینیم در نهایت کدام تیم موفق تر عمل می‌کند و نمی توانم با قاطعیت در خصوص قهرمان این فصل صحبت کنم.

 

کدخبر: 773209 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟