زارعی: قهرمانی جهان را با تمرین روی چوب به دست آوردیم!/ با کمترین زیر ساخت‌ها این افتخار بزرگ نصیب جامعه ما شد

رضا زارعی در گفت‌وگو با رکنا ورزشی، در خصوص درخشش ورزشکاران ایرانی در مسابقات یخ‌نوردی قهرمانی جهان اظهار داشت: پس از آن که حدود دو سال در مسابقات وقفه افتاده بود به دلیل کرونا امسال دوباره مسابقات یخ‌نوردی قهرمانی جهان استارت زده شد. ما برای رقابت‌های قهرمانی جهان برای اینکه در کره برگزار شود حساب ویژه باز کرده بودیم اما به دلیل پروتکل‌های سختگیرانه لغو شد. پس از آن به مدت ده روز بچه‌ها را به روسیه فرستادیم تا با شرایط امکاناتی آنها به تمرین بپردازند که فکر می‌کنم این اتفاق تاثیر خوبی در آمادگی آنها داشت. در سوییس انتظار کسب مدال به این شرایط نداشتیم آن هم در این سطح اما خداراشکر پتانسیل شخصی و کنار آن انگیزه بالای خود بچه‌ها موجب شد تا فوق‌العاده ظاهر شوند و درخشش بالایی از خود ارائه دهند، به خصوص که قهرمانی در بخش سرعت برای نخستین بار به دست آمد.

وی افزود: باید دانست از سه مدالی که توزیع شد دو تا از آنها به ورزشکاران ما رسید که این خودش نشان دهنده پتانسیل بالای بچه‌های ماست. به هر جهت ما زیر ساخت مناسب نداریم و بچه ها روی چوب تمرین می‌کنند. اما رسم این است ورزشکارانی که بیشتر تلاش کنند موفقیت‌های آنها هم جذاب‌تر است برای اینکه سالن امکانات و سایر کشورها را را نداریم. با کمترین زیر ساخت‌ها این افتخار بزرگ نصیب جامعه ما شد. در هر صورت تمرین روی یخ و چوب مهم‌ترین تفاوت میان شرایط تمرینی ورزشکاران ایران با روسیه و خیلی از دیگر کشورها است. بهشتی‌راد با اولین قهرمانی خود در واقع مانع پیشروی روس‌ها در بخش سرعت مسابقات یخ‌نوردی قهرمانی جهان شد که به لحاظ تجهیزات تمرینی شرایط متفاوتی نسبت به آنها دارد و همین مسئله ارزش این قهرمانی را بیشتر می‌کند.

رییس فدراسیون کوهنوردی درباره برنامه‌های پیش‌رو آنها اینطور پاسخ داد: دو جام‌جهانی در کشور روسیه باید بچه‌ها اعزام شوند و در کنار آن جام‌جهانی سنگنوردی هم فروردین ماه دیگر مسابقه پیش‌روی ما است. اگر مجوزهای شورای برون مرزی را اخذ کنیم بهشتی راد به دو جام‌جهانی اعزام خواهد شد. 

زارعی درباره شرایط تمرینی علیپور هم گفت: رضا علیپور تمرینات خوبی دارد در فضای باز شهر قزوین اما متاسفانه به دلیل شرایط ضعیف که در قزوین وجود دارد می‌خواهیم او را به کمپ تمرینی در روسیه بفرستیم تا حدود بیست روز تا یک ماه در آنجا باشد. شرایط در قزوین برای او سخت است و از این‌رو تلاش ما این است او به روسیه برود و در آنجا تمرین کند. از آنجایی که المپیک بازی‌های آسیایی هانگژو پیش‌رو است تصمیم داریم مقدمات حضور وی را در چهار جام‌جهانی میسر کنیم تا با آمادگی کامل به چین برود.

وی در خصوص اینکه شرایط فدراسیون از لحاظ مالی چطور است، تصریح کرد: از لحاظ مالی شرایط فدراسیون خیلی قوی نیست اما بازهم تا حد توان سعی کرده‌ایم شرایط خوبی را برای ورزشکاران فراهم کنیم.

رییس فدراسیون کوهنوردی درباره اینکه در هانگژو چه نتایجی کسب خواهند کرد، اظهار کرد: خوشبختانه مهیا دارابیان در بخش سرعت رکوردهای خوبی دارد و امیدواریم او وسایر بچه‌ها تلاش و خوب تمرین کنند، چون هدفگذاری کوتاه مدت ما برای چین است. خوشبختانه در این مدت هم کمیته ملی المپیک از نظر کیفی به ما کمک کرده آن هم به واسطه اینکه توانستیم در پالمبانگ نتایج درخورشان بگیریم. آنها این شرایط را برای ما فراهم کرده‌اند که بتوانیم با ظرفیت مناسب تیم را به هانگژو اعزام کنیم سه نفر در بخش بانوان و سه نفر در بخش آقایان در ماده سرعت و بین دو تا چهار نفر هم در ماده کامباین. اگر پیشتیبانی‌ها مناسب باشد و بچه‌ها هم خوب تمرین کنند به امید خدا به اتفاقات خوبی در چین دست خواهیم یافت.

انتهای پیام/

کدخبر: 768028 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟