بیوگرافی مهدی طارمی

به گزارش رکنا ورزشی، بیوگرافی و زندگینامه مهدی طارمی را در ادامه می خوانید. این بازیکن فوتبال در فوتبال بوشهر زیر نظر ناصر ابراهیمی و پدرش رشد کرد. هر چند ابراهیمی او را به تیم های مختلف معرفی کرد؛ اما آنها به او دست رد زدند. در نهایت زمانی که علی دایی به پرسپولیس آمد از این بازیکن بوشهری بهره گرفت و او در فاصله زمانی کمی به اوج رسید. طارمی در لیگ پرتغال ابتدا ریوآوه حاضر شد و با بروز استعدادهایش به پورتو رسید. بازیهای خوب طارمی مقابل یوونتوس و چلسی توانست استعداد او را در اروپا نشان دهد. 

هر چند گفته شد این بازیکن گزینه انتقال به آرسنال است، اما در نهایت این خبر تکذیب شد.

نام:مهدی

نام خانوادگی:طارمی

تاریخ تولد:1371/4/27

محل تولد:بوشهر

تاهل:مجرد

پای تخصصی :راست 

بازیکن تیم :پورتو

شماره پیراهن :9

طارمی بازیکن تیم ملی فوتبال است و در اردیبهشت 1393 به باشگاه فوتبال پرسپولیس تهران پیوست. او همچنین سابقهٔ بازی در تیم های شاهین بوشهر و ایرانجوان بوشهر را دارد.

مهدی طارمی

 

مهدی طارمی در بازی با لخویا

نخستین درخشش او در پرسپولیس در تاریخ 2 آذر 1393 و در 79مین شهرآورد تهران مقابل استقلال بود که در آن پرسپولیس با نتیجهٔ 2–1 به پیروزی رسید. او در آن بازی دیدنی گلی نزد، امّا به عنوان یک بازیکن تعویضی نقش موثّری در گل اوّل داشت و با پاس حساب شدهٔ او محمّد نوری گل اوّل و مساوی پرسپولیس را به ثمر رساند.

 شادی پس از گل مهدی طارمی درمقابل النصر عربستان

وی در تاریخ 19 فروردین 1394 و در حضور بیش از 100000 هزار تماشاگر ورزشگاه آزادی تهران با به ثمررساندن تک گل بازی از روی نقطهٔ پنالتی با یک ضربهٔ چیپ مقابل النصر عربستان در مرحلهٔ گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2015 و خوشحالی خاص اش پس از گل، به یک قهرمان در بین تماشاگران پرسپولس بدل شد.

 

1f6df120-c81b-4749-b4bc-24bf7ee1955d

 

جایزه  مهدی طارمی برترین مهاجم لیگ ایران

طارمی 26 اردیبهشت 1394 برای اولین بار به تیم ملی ایران توسط کیروش دعوت شد.طارمی در جشن برترین های لیگ برتر چهاردهم (93–94) به عنوان برترین مهاجم لیگ ایران انتخاب شد. او در این مراسم در چهار رشته از جمله مرد سال فوتبال ایران که قاسم حدادی فر موفق به دریافت آن شد، کاندیدای دریافت جایزه بود.

مهدی طارمی آقای گل دو فصل لیگ برتر

لوسیانو ادینهو، سجاد شهبازاده و مهدی طارمی، 3 مهاجمی بودند که نامزد دریافت جایزه برترین مهاجم فصل گذشته انتخاب شدند و در نهایت مهدی طارمی به عنوان برترین مهاجم فصل گذشته انتخاب شد. طارمی جایزه خود را از عابدینی دریافت کرد.

مهدی طارمی ملی پوش پرسپولیس

او نخستین بازی ملی خود را در یک بازی دوستانه در برابر ازبکستان در سال 2015 انجام داد. او در سومین بازی ملی خود پایش به گلزنی باز شد و در چارچوب مقدماتی جام جهانی 2018 دو بار برابر گوام گلزنی کرد.

شادی پس از گل مهدی طارمی و سردار آزمون در بازی ایران و گوام

طارمی در چهارمین بازی ملی خود نیز درخشان ظاهر شد و در جریان پیروزی سه بر صفر بر هند، با سماجت خود یک پاس گل برای آندرانیک تیموریان ساخت و گل سوم را نیز به ثمر رساند. او در پنجمین بازی ملی خود برابر عمان اولین کارت زرد خود را دریافت کرد.

گفتگوی صمیمی با مهدی طارمی؛ پسر خوش تکنیک پرسپولیس

طارمی که با بازی قشنگ اش برابر استقلال پایه گذار شکست شاگردان قلعه نویی شد اکنون یکی از نفرات پرسپولیس برای فرار از بحران است. طارمی از جمله شهرستانی هایی است که خیلی زود به حاشیه نرفته و حتی تهران را هم هنوز خیلی بلد نیست.

او خودش را شهرستانی می داند و دوست ندارد دایی باشد و می خواهد در آینده به او لقب اسطوره پرسپولیس دهند.

مهدی طارمی برخلاف سایر جوان های پرسپولیس که خیلی زود به حاشیه رفتند، روش متفاوتی را در زندگی در پیش گرفته و هنوز امیدوار است کی روش سرمربی تیم ملی بماند تا در جام جهانی روسیه لباس تیم ملی را بر تن کند. مصاحبه متفاوت طارمی با تماشاگر را می خوانیم.

خوشحالی بعد گل مهدی طارمی

فوتبال را چطور شروع کردی و فکر می کردی روزی در پرسپولیس بازی کنی؟

 – من هم مانند همه بوشهری ها از زمین های خاکی، فوتبالم را شروع کردم و چون بوشهر تیم های زیادی ندارد واقعا باید خیلی تلاش کنی تا به این تیم ها راه پیدا کنی.

با این شرایط رسیدن به پرسپولیس دور از تصور بود؟

 – واقعا همینطور است که می گویید. فکر کردم برای رسیدن به تیم های بزرگ باید شرایط خاصی داشته باشید و کسی به ما نگاه هم نمی کند. من در خانواده ساده ای بزرگ شده ام و فقط به فوتبال فکر می کردم و واقعا فکر نمی کردم در این سن بتوانم پیراهن پرسپولیس را بپوشم.

آن هم پرسپولیسی که سرمربی اش علی دایی است؟

 – بله همینطور است که می گویید. من روزی آرزوی دیدن دایی را از نزدیک داشتم اما حالا خوشحالم که شاگرد او هستم. علی آقا در یکی از بازی های لیگ مرا دیده بود و گفت دوست داری به پرسپولیس بیایی و من هم با سر آمدم.

طارمی و علی دایی 

وقتی وارد تهران شدی چه حسی نسبت به این شهر داشتی؟

 – با آن همه سروصدا و هیاهو فقط یک چیز در ذهن من بود و آن رسیدن به آرزوهای بزرگ واقعا هیچ جای تهران را نمی شناختم و روزی که رسیدم تهران چون جایی را بلد نبودم یکی از دوستانم به من کمک کرد تا به ورزشگاه درفشی فر و باشگاه بروم.

برخورد بازیکنان با تو چطور بود؟

 – واقعا فکرش را نمی کردم من با اینگونه با محبت برخورد کنند. فکر می کردم آنها مغرور و بداخلاق باشند و مرا تحویل نگیرند اما برخورد خوبی با من داشتند و حتی بعد از تمرین همه شان گفتند تو می توانی در پرسپولیس موفق شوی. خب انتظار چنین برخوردی را نداشتم.

خیلی هم زود جا افتادی در تیم؟

 – فکرش را نمی کردم اما کمک علی آقا و بازیکنان خیلی به دردم خورد و زودتر از آنچه تصور می کردم به ترکیب اصلی اضافه شدم. من خیلی جوان هستم و اگر این حمایت ها نبود شاید از تیم کنار می رفتم.

نقطه عطف مهدی طارمی در این فصل از نظر خودش؟

 – فکر می کنم خود و هواداران نقطه عطف حضور من در پرسپولیس را دربی بدانیم. با اینکه دقایق کمی را بازی کردم اما توانستیم 2- یک برنده شویم و در آن دقایق کم آنقدر انگیزه داشتم که توانستم یک توپ را به تیر دروازه بزنم و یک پاس گل بدهم؛ آن دیدار یکی از خاطرات خوب من در این مدت است.

بعد از اینکه به تهران آمدی با کدام بازیکن بیشتر رفت و آمد داشتی؟

 – اوایل که به تهران آمدم تمام وقتم را با حسن ماهینی می گذراندم. حسین خیلی به من کمک کرد تا بتوانم در پرسپولیس انگیزه و اعتماد به نفس بگیرم. حسین قبل از آن ماجرای سربازی خیلی به من کمک می کرد و نمی گذاشت حال و هوای غربت مرا بگیرد.

و بعد از رفتن حسین ماهینی با چه کسی بیشتر دمخور هستی؟

 – با تلویزیون دمخورم؛ چون اکثرا خانه هستم و به تازگی کلاس زبان می روم.

کلاس زبان را به خاطر اینکه پیشنهاد از کویت و هلند داشتی می روی؟

 – نه بابا؛ به خاطر ترانسفر شدن به کلاس زبان نمی روم. درآخرین اردویی که پرسپولیس در رأس الخیمه امارات داشت بعد از تمرین اجازه خرید به بازیکنان می دادند و وقتی بازیکنان همه با هم می رفتیم خرید، دوستانم همه زبان بلد بودند تا راحت خرید کنند

اما من باید از بچه ها کمک می گرفتم و همین موضوع باعث شد تصمیم بگیرم به محض بازگشت از امارات به کلاس زبان بروم. یک بازیکن حرفه ای باید به زبان انگلیسی مسلط باشد. البته بحث ترانسفر هم مطرح است ولی دلیل اصلی کلاس رفتنم سفرها و اتفاقاتی است که در امارات افتاد.

مهدی طارمی و ابراز علاقه به مرتضی پاشایی

طارمی را شبیه دایی می دانند؛ خودش چه نظری دارد؟

 – از دوران کودکی که در زمین های خاکی بازی می کردیم، همه دوست داشتند یک اسم بزرگ روی خودشان بگذارند اما من به این کار علاقه نداشتم و حالا هم سعی می کنم خودم باشم.

می خواهم خود طارمی بزرگ باشد و در پرسپولیس اسطوره شود نه اینکه مقایسه شوم. من دایی را خیلی دوست دارم. او بزرگترین افتخار فوتبال ایران است. من کجا و دایی کجا ولی من دوست دارم 10 سال دیگر به بازیکنان جوان بگویند دوست دارید با طارمی مقایسه شوید…

فکر می کنی به این جایگاه برسی؟

 – همانطور که فکر نمی کردم روزی در ر بازی کنم و این اتفاق افتاد، الان هم برای هر موفقیتی دیگر اما و اگر ندارم و می گویم می توانم به این جایگاه برسم. من روزی که پیراهن پرسپولیس را پوشیدم با خودم گفتم از الان دیگر هیچ چیز نشد ندارد.

به خانواده هم سر می زنی؟

 – آنها تمام دارایی من در زندگی ام هستند اما به خاطر فشردگی تمرینات و بازی ها چند وقتی است به بوشهر نرفتم.

الان که به بوشهر می روی برخورد مردم چطور است؟

 – خیلی برخورد خوبی دارند و احترام می گذارند و من هم طوری رفتار می کنم که فکر نکنند گذشته ام را فراموش کرده ام. هنوز هم به دوستان و فامیلم سر می‌زنم.

اما با اینکه می گویی دنبال حاشیه نیستی ولی با خواننده معروف زیرزمینی عکس انداختی؟

 – در این باره نمی خواهم صحبت کنم و چیز خاصی نبوده. یک اتفاق بود که تمام شد و شما هم درباره اش چیزی ننویسید.

پرسپولیس با دایی و درخشان را چطور مقایسه می کنی؟

 – هر مربی تفکرات و شیوه خودش را دارد. در حیطه من نیست که درباره مربیان صحبت کنم و علی آقا یک جور با بازیکن کار می کرد و حمید خان هم طوری دیگر.

به نظر من ما مشکل مدیریتی داریم و واقعا باشگاه دچار مشکلات مدیریتی است و کاری هم از دست دوستان برنمی آید. امیدوارم دولت و وزارت ورزش به این مشکلات سر و سامانی دهند.

این پرسپولیس شانس قهرمانی دارد؟

 – وقتی در یک بازی 9 نفره برنده می شویم یا در حالی که فکر نمی کنید دربی را ببریم اما برنده می شویم یعنی این شانس را هنوز داریم که بتوانیم قهرمان شویم یا سهمیه آسیا را کسب کنیم.

ماجرای حمله عربستانی ها به اینستاگرام مهدی طارمی:

طارمی پس از پایان بازی در اینستاگرامش نوشت:”هی فلانی! اگه تو پلیسی ما پرسپولیسیم و پس از آن بود که کابران عربستانی به صفحه وی حمله کردند. کاربران عربی اینستاگرام به سبک برخی کاربران وطنی! در این جور مواقع، آدرس پیج مهدی طارمی را پیدا کردند و در کامنت های فراونی با الفاظ رکیک نسبت به این حرکت طارمی، اعتراض خود را نشان دادند.

خوشحالی بعد گل مهدی طارمی مقابل عرب ها

پس از این اتفاق کاربران ایرانی نیز بیکار ننشستند و ضمن اطلاع به یکدیگر، به صفحه طارمی رفتند تا زیر آخرین پست این بازیکن، کامنت های جنجالی و البته رکیک فراوانی بین کاربران ایرانی و عربستانی ردوبدل شود. تا لحظه تنظیم این گزارش بیش از 15 هزار کامنت زیر آخرین پست مهدی طارمی ثبت شده است. این در حالی است که پست های قبلی این بازیکن به طور میانگین 400 تا 500 کامنت داشته است.

آشپزی مهاجم پرسپولیس

کم کم دارم آشپزی یاد می گیرم، دوستتون دارم.

کدخبر: 767591 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟