ایران و عراق بدون حضور تماشاگران؟/ کرونا فقط در ورزشگاه خطرناک است!

تیم ملی فوتبال ایران تا کنون 5 بار موفق به حضور در جام جهانی شده است.تیم ملی فوتبال ایران در راه صعود به جام جهانی 2022 قطر با هدایت دراگان اسکوچیچ پای به این مسابقات گذاشته است. تیم ملی فوتبال ایران در حال حاضر در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی از 6 با 16 امتیاز در رتبه نخست جدول رده بندی گروه A مسابقات مقدماتی جام جهانی قراردارد. تیم ملی فوتبال ایران در راه صعود به جام جهانی 7 بهمن 1400 به مصاف عراق می رود.

به گزارش رکنا ورزشی، تیم ملی فوتبال ایران از ساعت 18 روز پنج شنبه (7 بهمن ماه سال جاری) در ورزشگاه آزادی به مصاف عراق می‌رود. در هفته گذشته صحبت‌هایی در خصوص حضور هواداران در ورزشگاه آزادی مطرح بود.

طبق این گمانه‌زنی‌ها 10 هزار تماشاگر ایرانی (8 هزار مرد و 2 هزار زن) و هزار سهمیه برای هواداران عراقی به میان آمده بود، اما گویا هنوز این مسئله نهایی نشده و احتمال برگزاری مسابقه بدون تماشاگر وجود دارد. درباره این موضوع چند دلیل به صورت غیررسمی عنوان می شود. اول شیوع کرونا و دوم عدم توافق مسئولان داخلی برای حضور بانوان. 

این در حالی است که آیت الله علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه شهر مشهد در تاریخ( اول بهمن ماه سال جاری) پیرامون حضور بانوان اظهار داشت: «این نظام، نظام اسلامی است و مسئولان فوتبال بیایند در ورزشگاه‌ها مکان‌هایی را مخصوص بانوان فراهم کنند که صیانت داشته باشند و از هیجان او یک مرد هوس‌ران و چشم‌چران سوءاستفاده نکند. زنان را باید صیانت کرد چه مانعی دارد از ورزشگاه فوتبال را ببیند اما باید از او صیانت شود.»

حضور بانوان در ورزشگاه آزادی

*کنسرت و مترو بلی؛ ورزشگاه خیر!

اگر سویه اومیکرون برای هواداران خطرناک است همان افراد چرا اجازه حضور در کنسرت(فضاهای بسته) و مترو را دارند؟ در صورت برگزاری مسابقه بدون تماشاگران، نشانگر دغدغه مسئولان بهداشتی کشور  بابت شیوع سویه اومیکرون است، بنابراین این دغدغه باید در بقیه مسائل کشور هم لحاظ شود. با این اوصاف مشاغل هم باید شیفت بندی شود.

محمود رضا رضایی

*واکنش مدیر رسانه تیم ملی فوتبال ایران

در همین رابطه محمودرضا رضایی مسئول رسانه تیم ملی فوتبال ایران، اظهار داشت: «هنوز تا این لحظه ابلاغیه‌ای رسمی به دست فدراسیون فوتبال ایران نرسیده است. قاعدتاً حداکثر تا غروب امروز(چهارشنبه) تکلیف حضور هواداران روشن شود. در این رابطه ستاد ملی کرونا و مراجع متعددی تصمیم گیرنده هستند. آن مواردی  که مرتبط با فدراسیون فوتبال بوده، مطابق با خواسته‌های ای اف سی و فیفا انجام شده است. شیوع سویه اومیکرون تاثیر زیادی روی حضور هوادارن دارند و مسئولان کشور حق دارند که نگران سلامت هواداران تیم ملی باشند.»

وی پیرامون اعتراض اعضای تیم عراق به نتایج تست های کرونا و شائبه بازارگردی بازیکنان عراق، اعلام کرد: «بازیکنان عراق در بدو ورود به ایران تست کرونا دادند که مثبت بود. طبق قانون هم جز موارد تعیین شده اجازه ورود و خروج ندارند. همانطور که ما در کشورهای دیگر نمی توانیم جز هتل و بقیه موارد تعیین شده رفت و آمد کنیم. اگر تست آنها مثبت بوده به خارج از کشور ایران مربوط می شود.»

کدخبر: 766547 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟