شانس صعود دختران فوتبال ایران زیاد شد

تیم‌ملی فوتبال بانوان ایران بعد از پیروزی مقابل اردن  جام ملت‌های زنان آسیا2022 صعود کرد. تیم‌ملی ایران توانست در ضربات پنالتی با برتری 4 بر 2 به پیروزی دست یافته، برای اولین بار مجوز صعود به جام‌ملت‌های آسیا را کسب کند. تیم ملی فوتبال بانوان ایران در حال حاضر توسط «مریم ایراندوست» هدایت می‌شود. تیم ملی فوتبال در حال حاضر تلاش می کند تا پس از حضور در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا شگفتی‌ساز شود. تنها لژیونر حاضر تیم ملی فوتبال بانوان «یاسمن فرمانی» است که در تیم فوتبال شارلوا بازی می‌کند.

به گزارش رکنا، در حالی که قرار بود روز گذشته (یکشنبه) دیدار تیم‌های ملی فوتبال بانوان هندوستان و چین‌تایپه در مرحله مقدماتی مسابقات جام ملت‌های آسیا از ساعت 17:30 به وقت تهران برگزار شود. اما مثبت شدن تست کرونای 13 نفر بازیکنان تیم ملی هند در نهایت باعث لغو این دیدار شد.

سرانجام با ورود AFC، تصمیم نهایی برای این مسئله گرفته شد و مطابق ماده 4.1، تیم ملی فوتبال زنان هند از گردونه رقابت‌های جام ملت‌های آسیا کنار گذاشته شد و علاوه بر آن با اعمال ماده 6، جرایمی هم برای هندی‌ها به واسطه عدم رعایت پروتکل‌ها در نظر گرفته شد. این درحالی بود، که هر 2 تیم در گروه ایران و چین قرار داشته و رقیب مستقیم تیم کشورمان برای صعود ایران به مرحله بعد محسوب می‌شدند.

پس از این اتفاق پرونده هندی‌ها با تصمیم AFC به کمیته‌های مربوطه ارجاع داده شد و جرایم دقیق برای آن‌ها به زودی از سوی کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا مشخص خواهد شد.

با این اوصاف حالا زنان فوتبال ایران چهارشنبه باید در مقابل چین تایپه به میدان بروند که پیروزی در این مسابقه می‌تواند صعود تاریخی فوتبال زنان ایران به مرحله حذفی را محقق سازد.

کدخبر: 765654 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟