لاله‌های نارنجی به دنبال استخدام  گواردیولا

به گزارش رکنا ورزشی، پپ گواردیولا با ترک منچسترسیتی این شانس را خواهد داشت که رویای خود را برای تبدیل شدن به یک سرمربی بین‌المللی محقق کند.

گواردیولا تمایل خود را پنهان نکرده است که روزی هدایت یک تیم ملی را برعهده بگیرد، آن هم زمانی که او به عنوان یک مربی داخلی به دوران حرفه‌ای خود می‌پردازد. اکنون اتحادیه فوتبال هلند در حال طراحی برنامه‌هایی برای وسوسه کردن او برای انجام این کار با آنها است - حتی اگر آنها بدانند که حداقل تا 18 ماه دیگر چنین اتفاقی رخ نخواهد داد. گواردیولا تا پایان فصل بعد با سیتی قرارداد دارد و باشگاه امیدوار است که اقامت او را در اتحاد فراتر از آن تمدید کند.

*گواردیولا هیچ اشارهای به جدایی نکرده است

علی‌رغم همه جاه طلبی‌های او برای حضور در  عرصه بین‌المللی، این مربی اسپانیایی هیچ اشاره‌ای به اینکه در شرف جدایی از منچسترسیتی است، نکرده است.او اخیراً سؤالات خود را در مورد اینکه آیا علاقه‌مند است روزی سرمربی انگلیس شود، در صورتی که فرصت پیش بیاید، پاسخ داده است. حمایت صریح او از استقلال کاتالونیا به این معنی است که بعید است هرگز مسئولیت کشور خود را بر عهده بگیرد.

*نقش برادر گواردیولا در هلند

با این حال هلند و شانس مربیگری در کشوری که یکی از قهرمانان او یوهان کرایف بوده است، قطعاً جذاب خواهد بود. کرایف زمانی که، سرمربی بارسلونا بود، توانست سرمربی فعلی سیتی را به بهترین هافبک دفاعی جهان تبدیل کند. اسطوره هلندی در قلب انقلاب توتال فوتبال هلند در دهه 1970 قرار داشت ایدئولوژی‌ای که تفکر مدیریتی خود گواردیولا را شکل داد. در حال حاضر یک پیوند خانوادگی با هلند وجود دارد، زیرا برادر پپ، پِر که او را نیز نمایندگی می‌کند به تازگی با آژانس فوتبال هلندی SEG مرتبط شده است.

چرا هلند به دنبال گواردیولا است؟

لوئیس فن خال در حال حاضر سومین دوره مربیگری خود را بر عهده دارد و پس از یک یورو فاجعه بار جایگزین فرانک دی بوئر می‌شود. اما سرمربی سابق منچستریونایتد و فعلی 70 ساله هلند قرار است پس از جام جهانی قطر از سمت خود کناره‌گیری کند. گواردیولا به احتمال زیاد در ششمین فصل حضور خود به عنوان سرمربی سیتی چهارمین عنوان قهرمانی لیگ برتر را به دست خواهد آورد و سران اتحاد امیدوارند که او پس از پایان قرارداد فعلی به حضور در اتحاد ادامه دهد.

انتهای پیام/

کدخبر: 765332 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟