بیوگرافی زهره کودایی

به گزارش رکنا، «زهره کودایی»، گلر تیم ملی فوتبال زنان ایران متولد 3 آذر ماه 1368 و اصالتا بختیاری است. 

کودایی بازیکن تیم فوتبال زنان ایران در باشگاه ذوب‌آهن اصفهان است. در اهواز زندگی می‌کند. او از طایفه کهوایی روستانی بارانگرد شهرستان ایذه است.

6152a6bcc437c

*تیم‌های فوتبالی که این چهره در آن‌ها بازی کرده است عبارتند از: ​

کودایی فوتبال را از شهر زادوگاهش باغملک خوزستان آغاز کرده و تاکنون بطور حرفه ای در تیم هایی چون: شهرداری بم ،شهرداری سنندج، پاس همدان، سپاهان، ذوب آهن و تیم ملی فوتبال زنان ایران در پست دروازه بانی فعالیت داشته است.

*درخشش در قهرمانی آسیا

زهره کودایی که شماره یک تیم ملی را در جام ملت های بانوان آسیا بر تن دارد، در جریان بازی ایران و اردن در سری رقابت‌های قهرمانی آسیا توانست با مهار دو ضربه پنالتی تیم ملی فوتبال زنان ایران را تاریخ سازی کند. تیم «مریم ایراندوست» با نادیده گرفتن تاریخ و رنکینگ جهانی 72 به تلاش خود برای رسیدن به جام ملت‌های آسیا ادامه داد. 

بدون تردید کودایی در این رقابت‌ها قهرمان ایران بود چرا که ضربات پنالتی 2 ضربه را مهار کرد تا بتواند نتیجه مهمی را برای فوتبال بانوان ایران به دست آورد. «اردن با وجود بهره گیری از خط حمله هجومی نتوانست از پس خط دفاعی ایران و دروازه بانش یعنی زهره کودایی بربیاید. کودایی همه چیز را تغییر داد و جشن بزرگی را برای ایرانی‌ها رقم زد.»

نجاری و مشاغل سخت

جالب است بدانید، کودایی درست مثل اکثر فوتبالیست‌های دیگر سختی‌های زیادی کشیده و کارهایی مانند نجاری انجام داده است. تا از این طریق بتواند از پس مخارج زندگی بربیاید به خانواده‌اش کمک کرده باشد.

همچنین او در خصوص اهدافش در مصاحبه‌ای گفته است: هداف بزرگی دارم و باید به آنها دست پیدا کنم. رویای من موفقیت در مرحله نهایی مسابقات جام ملت‌ها و کسب سهمیه جام جهانی است. این رقابت‌ها سکوی پرتابی برای همه بازیکنان شد و امیدوارم هدف بزرگمان محقق شود.

استخدام

بیمارستان چشم پزشکی نگاه بعد از درخشش کودایی در رقابت های جام ملت های آسیا مقابل هند، اعلام کرد او را به عنوان کارشناس روابط عمومی استخدام خواهد کرد.

اتهامات اردنی‌ها

بعد از پیروزی تیم ملی ایران مقابل اردن و صعود به جام ملت‌های آسیا، اردنی ها به دروازه بان ایرانی اتهام جنسیتی زدند که از سوی فیفا رد شد. این اتهام محبوبیت کودایی را دو چندان کرد.  

کدخبر: 764965 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟