رنگرز: فدراسیون کشتی نقدها را بشنود/ از اتفاق تلخ لیگ قهرمانان، تجربه خوشایند استخراج کنیم  + فیلم
حجم ویدیو: 80.65M | مدت زمان ویدیو: 00:11:04

لیگ قهرمانان آسیا با نام رسمی ای‌اف‌سی چمپیونز لیگ، یک رقابت سالانهٔ فوتبال باشگاهی قاره‌ای است. لیگ قهرمانان آسیا توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا (ای‌اف‌سی) برگزار می‌شود. لیگ قهرمانان آسیا از سال ۱۹۶۷ و با نام جام باشگاه‌های آسیا آغاز گردید. لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۰۰۳−۲۰۰۲ با الگوبرداری از لیگ قهرمانان اروپا به لیگ قهرمانان آسیا تغییر نام داد.

به گزارش رکنا، حسن رزنگر مدیر کل ورزش جوانان استان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی رکنا درخصوص درخشش برادران گرایی در مسابقات جهانی، المپیک و همینطور فن‌های خاص و ریسکی آن‌ها مثل «سنجاب پرنده» روی تشک کشتی اظهار داشت: این فنون از قدیم هم بود. ولی متاسفانه به سبب سیاست‌های فنی فدراسیون جهانی کشتی شاهد این هستیم که خیلی فنون رد و بدل نمی‌شود. برادران گرایی کشتی‌گیران بسیار توانمندی هستند که مناسبت فنی حاکم بر کشتی را تغییر دادند. یکی از فنونی که آن‌ها به کار می‌برند فن سنجاب پرنده است. ولی آن‌ها مجموعا از فنون‌ مختلفی مثل: حالت‌های خاک، سرپا، نیز استفاده می‌کنند. اجرای فن سنجاب‌پرنده یکی از فنونی است، که بسیار به دل نشست. مخصوصا در ثانیه‌های پایانی که نتیجه کشتی را تغییر داد. 

*«حسن یزدانی» یک پهلوان به معنای واقعی است

وی در خصوص افتخارآفرین و پیروزی «حسن یزدانی» مقابل «دیوید تیلور» و خوشحالی مردم ایران گفت: «حسن یزدانی» با مدال‌هایی که کسب کرده به یکی از اسطوره‌های کشتی ایران تبدیل شده است. این یک دورنمای عالی است. چرا که او می‌تواند این رکورد را با حضور و کسب مدال در المپیک بعدی به نام خودش ثبت کند. علاوه بر ویژگی‌های فنی یزدانی یک پهلوان به معنای واقعی است. چرا که مسئولیت‌های اجتماعی خودش را نیز به خوبی می‌شناسد. یک ورزشکار حرفه‌ای است. واقعا وجود «حسن یزدانی» برای ورزش کشور، یک فرصت بی‌نظیر است. 

*«محمد بنا» میراث‌دار افتخارات ورزشی فراوانی است

مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران در واکنش به انتقادات تعدادی از فرنگی‌کاران نسب به «محمدبنا» ادامه داد: «محمدبنا» مربی و قهرمانی بزرگ و البته میراث‌دار افتخارات فراوانی در ورزش کشور است. هیچکس هم نمی‌تواند، سوابق و افتخارات که در کشتی فرنگی توسط او کسب شده را کم‌رنگ کند. ناگفته نماند که تمامی آن کسانی که او را مورد نقد قرار دادند، هم از افتخارات و سرمایه‌های ورزشی کشور هستند. معتقدم نقد منصفانه، با ارائه راهکار به تعالی یک مجموعه کمک می‌کند. ادبیاتی که متصل به نقد است بایستی با حفظ شئونات بیان شود. به نظرم فدراسیون کشتی بایستی در یک فضای آرام، و به دور از تنش نقد این عزیزان را بشنود، تا به موضوعات رسیدگی شود. چرا که این موضوعات درفضای رسانه‌ای بعضاً خروجی مبهمی به افراد ذی‌نفع خواهد داد.

*حوزه مدیریت عرصه پیچیده‌تری نسبت به ورزش قهرمانی است

رنگرز در مورد اینکه سختی‌های یک قهرمانی ورزشی سخت‌تر است یا یک مدیر ورزشی گفت: این 2 دو عرصه کاملا متفاوت است. چرا که در بحث قهرمانی تلاش و ممارست خود شخص موفقیت شما را رقم می‌زند. اما در حوزه مدیریت عملکرد مجموعه‌ای از پارامترها و عوامل یک گروه روی کار شما تاثیرگذار و به پای شما نوشته می‌شود. شما میراث‌داری مجموعه از اتفاقات ناخوشایند هستید. چرا که محدودیت‌ها و شرایط موجود هم بر عملکرد شما تاثیر مستقیم می‌گذارد.لذا به نظرم می‌رسد که حوزه مدیریت عرصه پیچیده‌تری نسبت به ورزش قهرمانی است. اما به نظر می‌رسد مدیریت ورزش کشور درحال حاضر دچار یک شکاف مدیریتی خاصی شده است. چرا که اکثر مدیران باعقبه و با رزومه ورزش کشور ما یا در آستانه بازنشتگی هستند، یا اینکه بازنشسته شده‌اند. در موضوع کادرسازی و حضور ورزشکاران‌مان که این علاقه و انگیزه لازم را هم دارند، را به عرصه مدیریت ورود بدهیم. تا کشور ضمن استفاده از توانایی مدیریتی این عزیزان شکاف مدیریتی به وجود آمده را نیز به خوبی پرکند.

*نساجی مازندران هویت، نماد و پرچم افتخارات ما در فوتبال است

وی درخصوص شرایط تیم فوتبال نساجی مازندران و انتقادات ساکت الهامی سرمربی این تیم به شرایط ورزشگاه‌ شهرداری ساری و شهید وطنی ادامه داد: باشگاه نساجی مازندران هویت، نماد و پرچم افتخارات ما در فوتبال است. به شخصه به آقای حدادیان، سیف‌‌الله‌پور و ساکت الهامی که دوست و پیشکسوت ما هستند؛ به سبب افتخاراتی که تیم نساجی کسب کردند تیم را در جایگاه هفتم جدول قرار دادند، خسته نباشید و خدا قوت می‌گویم. درخصوص ورزشگاه شهید وطنی قرارداد منعقد و مبالغ مبادله شده، هیچ مشکلی برای تامین اعتبار نداریم. در حال حاضر پیمانکار در حال پیگیری است تا چمن طبیعی در ورزشگاه احداث شود.تمامی تلاشمان این است که کار به سرعت هرچه تمام‌تر و باسطح کیفی خوب تحویل داده شود. از باب تاخیری که این پروژه داشته صمیمانه از طرفداران این باشگاه که سرمایه‌های بی بدیل هستند، عذر خواهی می‌کنم. قدردان دل‌نگرانی‌‌ها و دل مشغولی‌های آنها هستم.استادیوم شهدای ساری را هم اخیرا با تامین اعتباری که شکل گرفته است. با پیمان‌کاران واجدشرایط درحال رایزنی هستیم. انشاالله با همراهی استانداری بتوانیم یک پیمان‌کار عالی در طرح تشریفات اداری فوری به کار بگیریم. زمین چمن شهدای ساری نیازمند مرمت دارد. که انشالله این اتفاق در روزهای آینده انجا خواهد شد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان مازندران درپاسخ به اینکه خیال هواداران فوتبال مازندران راحت باشد ادامه داد: بله تمامی تلاشمان این است. که همه هواداران باشگاه‌های ریشه‌دار نساجی با آرامش خاطر ودر یک فضای مطلوب با یک زیرساخت استاندارد بتوانند رقابت‌های تیم محبوب‌شان را به نظاره بنشینند پیگیری کنند.

*حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا تلخ بود

رنگرز در واکنش به حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: طبیعتاً اتفاقی که افتاد تلخ بود. جمع کثیری از طرفداران این 2 باشگاه را آزرده کرد.قطعا اراده‌ای برای به وجود آمدن چنین موضوعی وجود نداشته است. شاید هم سری از مجموعه عوامل درگذشته دست به دست هم دادند، تا در این مقطع زمانی شاهد چنین اتفاقی باشیم. قطعا آقای سجادی، مدیرعامل‌های باشگاه‌ها تمام تلاششان را کردند که این اتفاق نیفتد، ولیکن این مسئله به یک دهه گذشته برمی‌گردد. بنظر می‌رسد که باشگاه‌های ما به معنای واقعی کلمه باید به سمت حرفه‌ای‌گری حرکت کنند. حرفه‌ای‌گری شئوناتی و پیوست‌های زیادی را در بخش ساختاری دارد. بایستی از این اتفاق تلخ یک تجربه خوشایند استخراج شود. چرا که 16 تیم ما به سمت حرفه‌ای شدن حرکت کنند. چرا که واژه حرفه‌ای به الزاماتی را دارد. یک باشگاه حرفه‌ای باید زیرساخت‌ها و سخت‌افزارهای خاص خودش را داشته باشد. بایستی این پارامترها توسط فدراسیون فوتبال انجام شود. تا باشگاه‌هایی که توانستند سهمیه‌ اسیایی را کسب کنند. به نوعی از بدو و از ابتدا این ویژگی‌ها را داشته باشند. بدون شک باشگاه‌های ایرانی فاقد سخت‌افزارهای لازم هستند. 

کدخبر: 760487 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ترنم کشاورز دبیر گروه: وحید مرادی
آیا این خبر مفید بود؟