دیپورت مرد شماره یک تنیس جهان از استرالیا

به گزارش رکنا ورزشی، بعد از لغو روادید نواک جوکوویچ توسط مقامات مرزبانی ایالت ویکتوریا، او از دولت فدرال استرالیا برای لغو حکم دیپورت خود تقاضای تجدیدنظر کرد.

مقامات استرالیا در تصمیمی جنجالی به بهترین تنیس‌باز مرد جهان اجازه ورود به خاک این کشور را ندادند.

پس از موافقت مقامات تنیس استرالیا برای حضور جوکوویچ در اولین گرند اسلم سال، مرد شماره یک تنیس جهان روز چهارشنبه ماربیا اسپانیا را به مقصد استرالیا ترک کرد اما نمی‌دانست که چند ساعت بعد قرار است او را از خاک استرالیا دیپورت کنند.

هنوز هواپیمای جوکوویچ به زمین ننشسته بود که نخست وزیر استرالیا احتمالاً تحت تأثیر فشار افکار عمومی در توییتی نوشت که اگر مدارک معافیت پزشکی بازیکن صرب قانع‌کننده نباشد او با اولین پرواز به خانه باز خواهد گشت.

در همین میان مقامات فدرال استرالیا متوجه شدند که تیم جوکوویچ برای او درخواست نوع اشتباهی از ویزا را داده‌اند که مشمول معافیت پزشکی نمی‌شود. هواپیمای حامل بهترین تنیس‌باز جهان به زمین نشست اما مقامات ایالت ویکتوریا درخواست نیروی مرزبانی این کشور را هم برای پذیرش ویزای جوکوویچ رد کردند.

پس از این جوکوویچ که با ۹ قهرمانی پرافتخارترین بازیکن تاریخ اوپن استرالیا است ساعت‌ها در فرودگاه منتظر صدور ویزای جدید خود بود و حتی مدتی را در یک اتاق و در شرایط بازداشت به سر برد.

اما در اخبار تکمیلی مشخص شد که مشکل ورود جوکوویچ به کشور نه فقط ویزا بلکه عدم ارائه مدارک کافی و موثق برای معافیت پزشکی خود بوده است.

کار به حدی بالا گرفت که پدر جوکوویچ در اعتراض به وضعیت پسرش و برخورد نامناسب با او در فرودگاه تهدید به برپا کردن اعتراضات خیابانی کرد و رئیس‌جمهور صربستان نیز پس از صحبت با بهترین ورزشکار کشورش ضمن حمایت تمام‌قد از او خواهان پایان یافتن هرچه‌ سریعتر این وضعیت شد.

گویا این تهدیدها کارساز نبود و سرانجام پس از کش و قوس فراوان نخست وزیر استرالیا با انتشار این توییت پرونده حضور جوکوویچ را در اوپن استرالیا بست: «ویزای آقای جوکوویچ لغو شده است. قوانین باید اجرا شوند، به ویژه وقتی صحبت از مرزهای ما در میان باشد. هیچ کس بالاتر از قانون نیست.»

اگرچه دارنده ۹ عنوان اوپن استرالیا برای توقف دستور دیپورت درخواست تجدید نظر کرد اما بعید به نظر می‌رسد که در نظر مسئولین امر تغییری حاصل شود.

مسابقات آزاد استرالیا از ۱۷ ژانویه در ملبورن آغاز می‌شود. جوکوویچ که مدافع قهرمانی سه دوره اخیر این رقابت‌ها است در صورت دفاع از عنوان قهرمانی‌اش می‌توانست به ۲۱ـمین گرند اسلم خود برسد و با عبور از فدرر و نادال به تنهایی پرافتخارترین تنیس‌باز مرد تاریخ لقب بگیرد. او حالا برای رسیدن به این هدف دست کم باید تا ۳ ماه دیگر و آغاز مسابقات اوپن فرانسه صبر کند.

انتهای پیام/

کدخبر: 759316 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟