سیر تا پیاز پرونده شکایت شهرخودرو از پرسپولیس

به گزارش رکنا ورزشی، چند روز دیگر در تاریخ ۲۳ دی ماه دقیقا دو سال از حضور یحیی گل‌محمدی در پرسپولیس می‌گذرد با وجود آن شهرخودرو هنوز موفق به دریافت مطالبات خود بابت این انتقال از پرسپولیس نشده است‌.

با استناد به گفته‌های حیدرپور، قائم مقام شهرخودرو مبلغ اصلی انتقال گل‌محمدی 7 میلیارد و 800 میلیون تومان است که از دو سال پیش تا کنون روزانه 10 میلیون تومان جریمه دیرکرد برای آن محاسبه می‌شود! در مجموع رقم جریمه حدود 7 میلیارد و 200 میلیون تومان می‌شود! 

در واقع باشگاه پرسپولیس موظف به پرداخت مبلغی در حدود 15 میلیارد تومان به باشگاه شهرخودرو است!

در یک سال اخیر مسئولین شهرخودرو بارها پیگیر پرداخت مطالبات‌شان از پرسپولیس بوده‌اند آن‌ها علاوه بر طرح دعوا در کمیته انضباطی و در دست داشتن حکم محکومیت پرسپولیس از کمیته استیناف، شکایت خود را به AFC هم رسانده‌اند! 

با پیگیری خبرنگار رکنا ورزشی از مسئولین کمیته استیناف، آن ها مدعی شدند استیناف رای خود مبنی بر الزام پرداخت مطالبات شهرخودرو توسط پرسپولیس را صادر کرده و پرسپولیس در مهلت قانونی موفق به پرداخت این بدهی نشده است! همچنین در ادامه تاکید کردند آن‌ها مسئولیتی در قبال عدم تعهد پرسپولیس در پرداخت ندارند و شهرخودرو باید پرونده را از طریق سازمان لیگ و کمیته وضعیت پیگیری کند!

با توجه به قوانین موجود و ادعای کارشناسان حقوقی طبق ماده 89 مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال، چنانچه باشگاهی پس از محکومیت در کمیته استیناف در مهلت مشخص شده نتواند بدهی خود را پرداخت کند پرونده باید به کمیته انضباطی ارسال شود و آنجا مجددا طرح دعوا شود.

در ادامه پیگیری ها به سراغ یکی از مسئولین کمیته انضباطی فدراسیون رفتیم که وی گفت: با توجه به استنکاف پرسپولیس از پرداخت مطالبات شهرخودرو، برای اعمال ماده 89 باید شهرخودرو درخواست خود را اعلام کند تا پرونده به کمیته انضباطی آورده شود، در مرحله بعد با اخذ دفاعیات پرسپولیس مهلتی 30 روزه برای پرداخت به آن‌ها داده می‌شود و پس از آن چنانچه پرسپولیس به تعهدات خود عمل نکند تنبیهات انضباطی شامل جریمه و.. اعمال می‌شود!

باشگاه شهر خودرو به خبرنگار رکنا ورزشی اعلام کرد که درخواست خود برای رسیدگی به این پرونده را برای سازمان لیگ ارسال کرده است. با وجود خطر تنبیهات انضباطی از جمله کسر امتیاز برای پرسپولیس، باید دید شهرخودرو این بار موفق به دریافت مطالبات خود خواهد شد یا خیر.

انتهای پیام/

کدخبر: 759256 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟