ولاهوویچ: موفقیت در فوتبال به طرز فکر بستگی دارد

به گزارش رکنا ورزشی، از امروز به صورت رسمی فصل نقل و انتقالات زمستانی در اروپا کلید خورده است و یکی از بازیکنانی که در این روزها مشتریان زیادی دارد دوشان ولاهوویچ ستاره صربستانی تیم فیورنتینا است که با عملکرد استثنائی خود نگاه باشگاه‌های زیادی را به خود خیره کرده است.

او در مصاحبه‌ای درباره برخی مسائل و آینده خود توضیحاتی را ارائه کرده است:

*در مورد موفقیت‌های اخیر؟

موفقیت در فوتبال همیشه به ذهنیت و طرز فکر بستگی دارد. حالا امیدوارم که سخت‌ترین قسمت مسیر را طی کرده باشم. می‌توانم بگویم به هرچیزی که تا امروز برای خودم هدفگذاری کرده بودم، رسیده ام. من از آن دسته افرادی هستم که هرگز به وضعیت فعلی خود راضی نمی‌شوند و شاید بتوانم بهتر و بهتر هم شوم اما قطعا همین که توانستم به رکورد گلزنی رونالدو برسم، ارزش فراوانی برایم دارد.

*تاثیر خانواده در پیشرفت ولاهوویچ؟

"خانواده برای من همه چیز است. عشق و حمایت آنها همیشه من را در سخت‌ترین مراحل زندگی کمک کرده است. زمانی که همه چیز داشت به بدترین شکل پیش می‌رفت و در بین احساس‌های متفاوت گرفتار شده بودم، خانواده و دوستانم کنارم بودند. بدون آنها قطعا مسیر دشوارتری را در پیش داشتم."

*ولاهوویچ: مدیون پراندلی هستم؟

«تمام ویژگی‌های مثبت انسانی، یکجا در پراندلی وجود دارند. ما به طور مداوم با هم در ارتباط هستیم ولی هیچ کلمه‌ای وجود ندارد که بتواند احساس من به او و قدردانی من نسبت به او را توصیف کند. یک روز او من را به یک ملاقات دعوت کرد و گفت می‌خواهد فرصتی به من بدهد. من در پنج بازی اول موفق به گلزنی نشدم و این برای یک مهاجم خیلی سخت است اما پراندلی همچنان از من حمایت می‌کرد و تصمیم گرفت من پنالتی زن اول تیم شوم، همین اتفاق باعث شد مقابل ساسولو گلزنی کنم و سپس مقابل یوونتوس و این تازه آغاز این داستان بود.»

*روزهای سخت ولاهویچ پس از اشتباه تاثیرگذار مقابل اینتر (فصل گذشته)؟

"ما فصل پیش در سن سیرو از اینتر پیش بودیم و من می‌توانستم با گل کردن آن موقعیت، پیروزی تیم را قطعی کنم اما آن توپ گل نشد و ما باختیم. البته من قدردان این لحظات سخت هستم چون باعث شدند تا شخصیت من شکل قوی‌تری پیدا کند. از فردای آن شب، تمام فضای مجازی پر شده بود از موقعیتی که من از دست دادم و من به شدت از سوی همه مورد انتقاد قرار گرفته بودم. به خودم گفتم، من اشتباه کردم ولی باید جبران کنم. گوشی همراهم را خاموش کردم و فقط روی کنترل وضعیت خودم تمرکز کردم."

*ولاهویچ:می‌خواهم با فیورنتینا به اروپا برسم؟

" در مورد همه چیز با خانواده و مربیانم صحبت می‌کنم. سال گذشته، من فصل فوق‌العاده‌ای را پشت سر گذاشتم و می‌دانم که قدم بزرگی در زندگی ورزشی‌ام برداشتم. من همواره به این فکر می‌کردم که امسال باید در ادامه راه سال گذشته، توانایی‌های خودم را تثبیت کنم و فصلی مشابه با سال قبل داشته باشم. فیورنتینا تیم کوچکی نیست، آنها از بزرگترین تیم‌های ایتالیایی هستند که تاریخ، اسطوره و هواداران متعصب دارند. من می‌خواهم امسال با فیورنتینا به اروپا برسم."

*اهداف ولاهویچ برای سال ۲۰۲۲؟

"بارها گفته‌ام که من داستان فوتبالی بسیار خوبی در فلورانس داشتم. ما تیم خوبی هستیم و هواداران و بازیکنان شایسته احترام هستند. فقط خدا می‌داند که چه اتفاقی در آینده رخ خواهد داد. هدف فعلی و اصلی من این است که فیورنتینا را به اروپا برسانم چون مدت زیادی است که از آن دور بوده‌ایم. من می خواهم ۲۰۲۲ سالی به مراتب موفقیت آمیزتر از سال قبل باشد و تبدیل به بهترین بازیکن جهان شوم. برای فیورنتینا هم می‌خواهم که همیشه در بالاترین رتبه‌های فوتبال ایتالیا قرار داشته باشد."

*ولاهویچ: من هرگز به کومیسو پشت نکردم؟

«کومیسو پیش از هر چیز، یک مرد فوق‌العاده و یک رییس عالی است که همیشه می‌داند دنبال چه چیزی است. او واقعا جاه‌طلب است. من قصد ایستادن در مقابل او را ندارم و این اتفاقات جزیی از حرفه ما هستند. من هرگز به او پشت نکردم چون در شخصیت من نیست و همیشه می‌خواستم تا بالاترین تلاشم را داشته باشم.»

*پاسخ ولاهویچ به احتمال تمدید قرارداد با فیورنتینا؟

«کسی نمی‌داند چه اتفاقی قرار است رخ دهد ولی من در حال حاضر فقط به پیروزی‌های بیشتر فکر می کنم.»

انتهای پیام/

کدخبر: 758483 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟