حسن یزدانی و زهره کودایی در بین برترین های سال 2021

حسن یزدانی چراتی متولد ۵ دی ۱۳۷۳ کشتی‌گیر آزادکار ایرانی است که در دستهٔ ۸۶ کیلوگرم به رقابت می‌پردازد. حسن یزدانی در المپیک ۲۰۱۶ در دستهٔ وزنی ۷۴ کیلوگرم به نشان طلا و در المپیک ۲۰۲۰ در وزن ۸۶ کیلوگرم به مدال نقره دست یافت. حسن یزدانی دارندهٔ سه نشان طلای قهرمانی‌ جهان در وزن ۸۶ کیلوگرم می‌باشد. از دیگر دستاوردهای حسن یزدانی می‌توان به کسب یک نشان نقره و یک برنز قهرمانی جهان، دو عنوان قهرمانی آسیا، کسب طلای بازی‌های آسیایی در سال ۲۰۱۸، سه عنوان قهرمانی پیاپی جام جهانی با تیم ملی ایران و همچنین کسب جایزهٔ بهترین کشتی‌گیر مرد جهان در سال ۲۰۱۷ اشاره کرد.

به گزارش رکنا ورزشی، طبق اعلام  EFE طلای جهانی حسن یزدانی برابر دیوید تیلور آمریکایی نیز به عنوان یکی از این اتفاق ها مدنظر بوده است. 

حسن یزدانی پس از پیروزی بر دیوید تیلور آمریکایی در مسابقات کشتی قهرمانی جهان ۲۰۲۱ که در ماه اکتبر در اسلو برگزار شد، به چهره محبوبی تبدیل گشت و پوستر او در خیابان های اصلی تهران دیده شد.

پس از سه شکست متوالی یزدانی از تیلور، این ایرانی در وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد، توانست در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان در اسلو رقیب آمریکایی را شکست داد و باعث خوشحالی کشورش شد.

اردن در اقدامی غیراخلاقی خواستار تعیین جنسیت دروازه بان تیم زنان ایران شد. پوسترهای حمایتی زیادی از او در ایران زده شد و خیلی‌ها در ایران به حمایت از این دروازه‌بان زن پرداختند.

 

کدخبر: 758251 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟