چالش کمیسیون ورزشکاران؛ از کنایه تا اتهام مهندسی انتخابات

به گزارش رکنا، دومین دوره کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک  در تاریخ ۲۱ آبان برگزار شد در نهایت سجاد گنج زاده حسن یزدانی، ذبیح الله پورشیب، احسان حدادی، بهداد سلیمی، امین بوداغی، شهربانو منصوریان، مجتبی عابدینی، زهرا نعمتی، فرزانه فصیحی، حمیده عباسعلی، مصطفی نودهی، محمدرضا گرایی، نجمه خدمتی، حسین ساوه شمشکی به عنوان ۱۵ عضو با رای ورزشکاران انتخاب شدند و محمد بیداریان، محمد باقری معتمد، ندا شهسواری و ثریا آقایی نیز توسط رییس کمیته ملی المپیک منصوب شدند.

سایه اختلافات روی کمیسیون ورزشکاران

دور اول کمیسیون ورزشکاران با انتقادات و حاشیه هایی همراه بود، که همین موضوع باعث شد این کمیسیون نتواند بازدهی لازم را داشته باشد در کمیسیون دوم انتظار می‌رفت تا متحد‌تر و هماهنگ‌تر ظاهر شوند.

اولین جلسه کمیسیون ورزشکاران روز گذشته برگزار شد و با توجه به صحبت‌هایی که اعضای کمیته در انتخابات انجام داده بودند تصور می‌شد تا اختلافات دور اول به دست فراموشی سپرده شود و همگن‌تر از قبل به بالا بردن بازدهی این کمیته کمک کنند؛ اما اظهار نظرها و اخبار جلسه نشان می‌دهد باز هم خبری از همدلی نیست و سایه اختلافات بیشتر سنگینی می‌کند 

در آن جلسه اظهار نظرها و انتقادات به سمت متلک گویی و کنایه رفت که با توجه به حضور ورزشکاران المپیکی در این کمیسیون خارج از منشور المپیک است. در همین رابطه احسان حدادی در میان خبرنگاران به اظهار نظر پرداخت.

انتقاد تند فدراسیون کشتی؛ مهندسی انتخابات 

اما شب قبل از برگزاری جلسه، حسن یزدانی و محمدرضا گرایی، دو کشتی‌گیر کشورمان از حضور در جلسه انصراف دادند و بیانیه فدراسیون کشتی نیز به شرح زیر منتشر شد: 

 «پس از برگزاری انتخابات کمیسیون ورزشکاران حسن یزدانی دارنده مدال‌های طلا و نقره المپیک و طلا، نقره و برنز جهان در کشتی آزاد و محمدرضا گرایی دارنده مدال‌های طلای المپیک و جهان در کشتی فرنگی با رأی ورزشکاران واجد شرایط به‌عنوان عضو کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک انتخاب شدند. بر این اساس 15 نماینده کمیسیون ورزشکاران با رأی ورزشکاران واجد شرایط و از طریق انتخابات به عضویت کمیسیون درآمدند و پنج نفر دیگر با انتصاب سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک عضو این کمیسیون شدند. 

این در حالی است که جایگاه کشتی ایران در میادین المپیک، جهانی و بازی‌های آسیایی کاملاً مشخص است و افتخارات این رشته ورزشی در چند ماه گذشته، بارها موجب شادی دل مردم و پیام تبریک مسئولان ارشد نظام به ویژه رهبر معظم انقلاب گشته است. جامعه کشتی کشور نسبت به انتصابات رئیس کمیته ملی المپیک اعتراض شدید خود را اعلام می‌دارد و باید با توجه به جایگاه کشتی کشور حداقل یک نماینده از قهرمانان کشتی در این انتصابات قرار داده می‌شد. 

بر این اساس حسن یزدانی و محمدرضا گرایی نمایندگان منتخب کشتی یکشنبه در نخستین نشست این کمیسیون حاضر نخواهند شد و فدراسیون کشتی اعتراض خود را به این انتخابات مهندسی شده رسماً به کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) اعلام خواهد کرد» .

همین موضوع باعث اولین جرقه اختلاف در کمیسیون ورزشکاران شد. صالحی امیری در این رابطه مهندسی انتخابات را درست ندانست.

حاشیه های عجیب برای تقسیم پست

اختلافات در حالی بالا رفت که با عدم حضور دو کشتی‌گیر المپیکی کشورمان در اولین جلسه کمیسیون ورزشکاران انتخابات برای ریاست این کمیته برگزار شد؛ احسان حدادی در رقابت با سجاد گنج‌زاده شکست خورد و ریاست کمیسیون را از دست داد و شهربانو منصوریان نیز برای نایب رییسی با نجمه خدمتی رقابت کرد که در نهایت خدمتی پیروز شد. 

در همین رابطه حدادی و منصوریان در گفت‌وگو با خبرنگاران اعتقاد داشتند که قرار نبوده انتخابات در این جلسه برگزار شود.

 سجاد گنج‌زاده و نجمه خدمتی به عنوان رییس و نایب رییس کمیته کار سختی برای همسو کردن ورزشکاران دارند؛باید دید می‌توانند این ماموریت مهم را به خوبی اجرا کنند.

کدخبر: 745597 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟