بدنسازی زنان در ایران ممنوع شد

به گزارش رکنا ورزشی، طبق نامه وزارت ورزش به ادارات ورزش استان‌ها، هر گونه فعالیت زنان در رشته‌های زیرمجموعه فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ممنوع اعلام شده است.

دلیل این اقدام، نداشتن مجوز کتبی عنوان شده، اما عجیب است که از سال 1392 زنان در همه فعالیت‌های آموزشی در فدراسیون بدنسازی حاضرند و در این مدت هم مربیانی در فدراسیون هستند که دارای مدرک مربیگری درجه A هستند اما چطور شده بعد از ۸ سال این وزارتخانه اعلام کرده مجوز کتبی در این خصوص وجود ندارد.

با توجه به اینکه فدراسیون بدنسازی رویدادهای مربوط به زنان را در ماه‌های آینده پیش‌بینی کرده، باید دید فعالیت زنان در این فدراسیون چه سرنوشتی پیدا می‌کند. نکته عجیب‌تر اینکه این فدراسیون حتی در اسفندماه میزبان مسابقات فیتنس چلنج قهرمانی آسیا در بخش زنان شده است. رشته‌ای که همین امسال و در دولت فعلی توانست مجوز حرفه‌ای دریافت کند.

نامه بدنسازی

تیم ملی مچ اندازی زنان مرداد امسال با مجوز شورای برون مرزی وزارت ورزش به مسابقات آسیایی قزاقستان اعزام شد و با کسب چندین مدال طلا، نقره و برنز در آسیا سوم شد، اما حالا زنان این رشته حتی مجوز فعالیت در داخل کشور را هم ندارند. حتی در این مدت هم لباس رسمی بانوان ایران به تاییدیه نهایی خود وزارت ورزش رسیده است. 

انتهای پیام/

کدخبر: 757992 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟