جنگ بقا و قهرمانی در آزادی/ چشم مدعیان به اراک

هفته دوازدهم لیگ برتر ایران با برگزاری 8بازی در روز چهارشنبه دی ماه پیگیری  شد. با پایان هفته دواز دهم لیگ برتر استقلال با 28 امتیاز صدر نشین است. در حال حاضر تیم های پرسپولیس سپاهان، استقلال، آلومینیوم و  برای صدر نشینی لیگ برتر تلاش می‌کنند. در حال حاضر تیم های فجر شهید سپاسی، نفت مسجد سلیمان ،صنعت نفت آبادان و پدیده مشهد قعر نشین لیگ برتر هستند. پرسپولیس با 7 قهرمانی، سپاهان با 5 قهرمانی و استقلال با 3 قهرمانی موفق ترین تیم های لیگ برتر از این حیث هستند.

 به گزارش خبرنگار ورزشی رکنا، هفته سیزدهم لیگ برتر دوشنبه سیزدهم دی ماه سال جاری با برگزاری 8 بازی پیگیری می شود.

چشم مدعیان لیگ برتر به اراک

آلومینیوم اراک و استقلال در هفته سیزدهم لیگ برتر دوشنبه 13 دی ماه از ساعت 15 در ورزشگاه امام خمینی اراک می روند. آلومینیوم در هفته گذشته با نتیجه سه بر یک در آبادان مغلوب شد. بعد از این شکست آنها با  21 امتیازی  در رده چهارم جدول قرار دارند. آنها تا پیش از شکست مقابل آبادانی ها، شکستی را در نیم فصل اول لیگ برتر تجربه نکرده بودند. در ترکیب آلومینیوم اراک اسماعیل شریفات از آمادگی بالایی برخوردار است و توانسته در نقش گلزن کلیدی این تیم ظاهر شود. آلومینیوم در 5 هفته گذشته 2 پیروزی، 2 تساوی و یک شکست کسب کرده است. آخرین پیروزی شاگردان خطیبی در لیگ برتر به هفته نهم و پیروزی یک بر صفر مقابل فجرسپاسی باز می گردد. باید دید شاگردان خطیبی دوباره می توانند به روند خوب خود بازگردند؟ 

 استقلال در هفته دوازدهم لیگ برتر با نتیجه یک بر صفر در مقابل فولاد به برتری دست یافت. شاگردان فرهاد مجیدی در حال حاضر با 28 امتیاز در صدر جدول رده بندی قرار دارند.  آبی پوشان در صورت برتری در اراک می توانند رتبه خود را در جدول تثبیت کنند. استقلال با دو گل خورده بهترین خط دفاعی لیگ را دارد و اگر در این بازی دروازه اش را بسته نگه دارد در صدر جدول باقی خواهد ماند. نباید فراموش کرد که شاگردان مجیدی هنوز شکستی را در نیم فصل اول لیگ برتر کسب نکرده اند و از این حیث تا کنون تنها تیمی هستند که در جدول مقابل تعداد شکست هایشان عدد صفر حک شده است.

تیم داوری : اشکان خورشیدی – علی اکبر نوری – علیرضا مرادی – علی اصغر مومنی

ناظر: رحیم رحیمی مقدم


شیشه عمر سولدو در دستان یحیی 

پرسپولیس در هفته دوازدهم لیگ برتر در اراک(زمین بی طرف) به مصاف آلومینیوم اراک رفت و با نتیجه یک بر صفر پیروز شد. بعد از این پیروزی سرخپوشان با 25 امتیاز در رده دوم جدول قرار دارند. در صورتی که حکم کمیته انضباطی توسط در خصوص مهاجم گابنی گل گهر توسط کمیته استیناف تایید نشود، فاصل دو تیم کاهش پیدا می کند. پرسپولیس در 5 هفته گذشته 3 برد متوالی و 2 تساوی کسب کرده است. بعد از پیروزی سرخ ها مقابل سپاهان آنها از روحیه مناسبی برخوردار هستند. در هفته های اخیر صحبت های زیادی درباره جذب دروازه بان جدید برای پرسپولیسی ها می شود. با توجه به در پیش بودن پنجره نقل و انتقالاتی نیم فصل طبیعی است که بازیکنان ذخیره در صورت اعتماد گل محمدی با بیشترین توان در زمین حاضر شوند.

در طرف دیگر تراکتور با سولدو روند موفقی را نداشته است. در این میان حتی صحبت هایی درباره برکناری سولدو در صورت شکست مقابل پرسپولیس به گوش می رسد. تراکتور در حال حاضر با 11 امتیاز در رده سیزدهم جدول قرار دارد. با اینکه سعید واسعی مضغوب شده بود و چند جلسه ای در تمرینات غایب بود این بار او به تمرینات تیمش بازگشته است. در این صورت احتمال بازی او مقابل پرسپولیس وجود دارد. تراکتور در هفته دوازدهم لیگ برتر مقابل ذوب آهن با نتیجه یک بر صفر شکست خورد تا در 5 هفته گذشته 4 شکست و تنها یک پیروزی کسب کرده باشد. آنها در جام حذفی هم با شکست مقابل مس رفسنجان در ضربات پنالتی از دور رقابت ها کنار رفتند.


*نبرد سرمایه داران در سیرجان

دیدار تیم‌های مس رفسنجان و صنعت نفت آبادان از هفته سیزدهم لیگ برتر از ساعت 14 در سیرجان برگزار می شود. مس رفسنجان بعد از هفته دوازدهم، با 19 امتیاز در رده پنجم جدول و صنعت نفت آبادان با 13 امتیاز در رده دوازدهم جدول قرار دارد. شاگردان محمد ربیعی در هفته دوازدهم لیگ برتر  به تساوی دو بر دو مقابل گل گهر سیرجان دست یافتند. مجید علیاری یکی از بازیکنانی بود که بازی تاثیرگذاری در ترکیب رفسنجانی ها ارائه کرد. محمد ربیعی در نشست خبری پیش از بازی بارش برف را دلیل انتقال بازی به سیرجان دانست. مس در 5 هفته گذشته در لیگ برتر، 2 پیروزی، 2 تساوی و یک شکست کسب کرده است. آخرین پیروزی رفسنجانی ها در لیگ برتر به هفته نهم لیگ برتر و پیروزی 3 بر 2 مقابل تراکتور باز می گردد.

صنعت نفت در هفته گذشته با نتیجه سه بر یک مقابل آلومینیوم به برتری رسید تا کمی جایگاهش را در جدول بهبود ببخشد. آبادانی ها به واسطه قانون اجازه دسترسی به منابع نفتی را ندارند. با این شرایط، اوضاع مالی صنعت نفت تعریفی ندارد. منصوریان بارها به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این خصوص توضیحاتی ارائه داده است. صنعت نفت آبادان در 5 مسابقه قبلی لیگ برتری خود 2 پیروزی، 2 تساوی و یک شکست کسب کرده اند. در بازی هفته گذشته صنعت نفت حسن بیت سعید و محمد طیبی جز بازیکنان تاثیرگذار تیم بودند.

تیم داوری: علی صفایی – محمدعلی پورمتقی – رحیم حاجیلو – مسعود حقیقی

ناظر: مسعود مرادی


*طلایی پوشان به دنبال جبران

پدیده و سپاهان از ساعت 14:30 در ورزشگاه امام رضا مشهد مقابل هم قرار می گیرند. پدیده هفته گذشته مقابل پیکان به تساوی یک بر یک دست یافت و با سه امتیاز همچنان در قعر جدول رده بندی قرار دارد. سپاهان در هفته دوازدهم لیگ برتر در ادامه ناکامی هایش در ورزشگاه امام خمینی اراک با نتیجه یک بر صفر مغلوب پرسپولیس شد. طلایی پوشان در 5 هفته گذشته 3 شکست متوالی و 2 پیروزی کسب کرده اند. محرم نویدکیا قول جبران نتیجه های تیمش را داده است.

از اردو تیم پدیده خبرهای خوبی بیرون نمی آید. مشکلات مالی، مدیریتی و عدم ثبات مربیان اوضاع پیچیده این تیم را بدتر کرده است. 

 تیم داوری بازی سپاهان و پدیده : یاسر همرنگ – محمدجواد مداح – امیرمحمد داودزاده – شبیر بهروزی 

ناظر: بهرام مهرپیما


 جنگ دغدغه ها در شهر اولین ها

نفت مسجد سلیمان در شرایطی از گل گهر میزبانی می کند که هفته گذشته در بازی مقابل نساجی به تساوی یک بر یک در ساری دست یافت و با 11 امتیاز در رده پانزدهم جدول رده بندی قرار دارد. شاگردان امیر قلعه نویی در بازی هفته گذشته با تساوی دو بر دو مقابل مس رفسنجان در سیرجان متوقف شدند و با 14 امتیاز در رده نهم جدول قرار گرفتند. سیرجانی ها در 5 هفته گذشته 2 تساوی، 2 شکست و یک پیروزی کسب کرده اند. یکی از دغدغه های گل گهر کیفیت زمین مسابقه است که امیر قلعه نویی در نشست خبری پیش از بازی هم به آن تاکید کرد.  آنها روز گذشته به دلیل بارندگی تمرین خود را در سالن فوتبال برگزار کردند. این موضوعات می تواند روی کیفیت بازی تاثیرگذار باشد. در روزهای اخیر خبر مذاکره فیروزه ای پوشان با 3 بازیکن خارجی مطرح شده است.علیرضا حقیقی دروازه بان سابق گل گهر به خاطر مطالباتش از سیرجانی ها شکایت کرده است. 

نفت مسجد سلیمان با هدایت کمالوند می تواند برای هر تیمی دردسرآور باشد. نفت مسجد سلیمان با اینکه قعرنشین است، اما این توانایی را دارد که برای رقبایش دردسرساز شود. آنها در 5 مسابقه قبلی 3 تساوی، یک پیروزی و یک شکست کسب کرده اند.

تیم داوری: کمیل غلامی – عباس پورحیدری – امین زاهدی – حسین زیاری

ناظر: یدالله جهانبازی


عنایتی درصدد جدایی از جمع فانوس نشینان 

هوادار تهران و نساجی مازندران در حالی از ساعت 15 روز دوشنبه 13 دی ماه به مصاف هم می روند که هوادار در هفته گذشته در شیراز به تساوی بدون گل دست یافت تا با 13 امتیاز در یازدهم جدول رده بندی قرار بگیرد. نساجی در هفته دوازدهم لیگ برتر میزبان نفت مسجد سلیمان بود که با تساوی یک بر یک متوقف شد ودر حال حاضر با 15 امتیاز در رده هشتم لیگ برتر قرار دارد.

تیم داوری پیام حیدری – فرهاد مروجی – محسن بابایی – امیرسامان سلطانی

ناظر: محمود رفیعی


ذوب آهن – فجر شیراز

ذوب آهن اصفهان و فجر شهید سپاسی شیراز از 16:15 در ورزشگاه نقش جهان به مصاف هم می روند در حالی دوئل شاگردان مهدی تارتار و علی اصغر کلانتری مقابل هم صف آرایی میکنند که در هفته گذشته سبز پوشان اصفهانی در تبریز موفق شدند با نتیجه یک بر صفر از سد تراکتور  عبور کنند و با 14 امتیاز در رده دهم جدول قرار گرفتند و ذوبی ها از جمع فانوس نشینان خارج شدند هرچند فاصله امتیازی با رده 15 جدول وجود دارد.

در مقابل در هفته گذشته فجر سپاسی در شیراز مقابل هوادار با نتیجه بدون گل متوقف شد تا 11 امتیاز در رده چهاردهم جدول قرار بگیرد.

تیم داوری: عباس راکی – رحیم حاجی پور – محمدصالح عرب آبادی – روح الله شریفی

ناظر: مرتضی کریمی


فولاد خوزستان - پیکان 

نبرد فولاد خوزستان و پیکان در حالی برگزار می شود که هفته گذشته شاگردان جواد نکونام در ورزشگاه آزادی با نتیجه یک بر صفر مغلوب استقلال شدند. فولاد خوزستان در حال حاضر با 17 امتیاز در هفتم جدول قرار دارد. به نظر می رسد شاگردان نکونام کمی از صف مدعیان کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا فاصله گرفته اند. قطعاً دور از انتظار نیست که نکونام به فکر کسب پیروزی در این مسابقه باشد. فولاد در پنج مسابقه قبلی خود در لیگ برتر 3 تساوی، یک برد و یک شکست کسب کرده است. آخرین پیروزی فولادی ها به هفته دهم و پیروزی یک بر صفر مقابل گل گهر سیرجان باز می گردد.

در طرف دیگر شاگردان مجتبی حسینی هفته گذشته با نتیجه یک بر یک مقابل پدیده متوقف شدند و با 14 امتیاز در رده دهم جدول جای گرفتند. شرایط جدول به نحوی است که با هر نتیجه ای  جایگاه دو تیم دچار تغییر خواهد شد.

کدخبر: 757903 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟