عالمیان در انتخابی تنیس روی میز شرکت نمی کند

جمیل‌الله لطف‌نسبی در گفت‌وگو با رکنا ورزشی، در مورد اینکه در جلسه با کادر سرپرستی بازی‌های آسیایی چه تعداد سهمیه به تنیس روی میز مردان اختصاص داده شد، اظهار کرد: در جلسه با کادر سرپرستی بازی‌های آسیایی در مورد اینکه تیممان به چه نحوی و با چند نفر اعزام شود صحبت و تصمیم بر این است سه نفر در بخش مردان به المپیک بازی‌های آسیایی اعزام شود. این تصمیم هم به دلیل این اتخاذ شد که در دوره گذشته در جاکارتا نوشاد عالمیان به مدال برنز رسید و همچنین در مسابقات قهرمانی آسیا هم برای نخستین بار در جایگاه پنجم قرار گرفتیم و این دو اتفاق مهم در ورزش تنیس روی میز از دید مسئولان ورزش کشور دور نمانده بود و آنها اذعان داشتند این رشته در این چند سال اخیر روند رو به رشدی در پیش گرفته است.

وی درباره اینکه مشخص شدن نفرات تیم ملی برای المپیک بازی‌های آسیایی چگونه است، گفت: من تمام برنامه‌های خودم را تا پیش از حضور در المپیک هانگژو به مسئولان فدراسیون ارائه داده‌ام و در این بین هم فدراسیون جهانی مسابقاتی را مدنظر دارد در سال 2022 برگزار کند که ما هم تصمیم داریم در آنها حضور یابیم. برای تور عمان، درخواست دادیم نیما و نوشاد عالمیان اعزام شوند، هر چند برای تور قطر  سعی داریم تیمی که در انتخابی تیم ملی، انتخاب می‌شود را اعزام کنیم. از آنجا که زمانی برای برگزاری دوباره انتخابی تیم ملی نداریم، انتخابی را 23 تا 27 بهمن برای قهرمانی جهان، بازی‌های کشورهای اسلامی  و بازی‌های آسیایی برگزار می‌کنیم. 

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز تصریح کرد: در حال حاضر اولویت اصلی ما حضور ورزشکاران در تور عمان و قطر است زیرا قبل از قهرمانی جهان برگزار می‌شوند. پس از قهرمانی جهان هم، بازی‌های کشورهای اسلامی است و حضور در این چند رویداد یک رویکرد مثبت خواهد بود تا شرایط بچه‌های ما بهتر شود. تا الان هفت مرحله اردو برگزار کرده‌ایم و قرار است از دو روز دیگر مرحله دیگری از اردوهای تیم ملی استارت بخورد. تقریبا 9 نفر به اردو می‌آیند و حدود دو هفته هم در اردو حضور خواهند بود. اینکه تصمیمات بعدی چه خواهد شد فعلأ مشخص نیست.

لطف‌الله‌نسبی درباره شرایط برادران عالمیان هم اینطور پاسخ داد: فعلاً که نوشاد و نیما درگیر لیگ فرانسه تا 26 و 27 بهمن هستند و از آنجایی که تا اول فروردین مسابقه‌ای نیست به ایران می‌آیند. برنامه ما این است در چهار دوره تست آمادگی جسمانی شرکت کنیم تا هنگام زمان اعزام به هانگژو. رویکرد ما و فدراسیون این بود نفر اول رنکینگ جهانی در بخش  مردان و زنان از انتخابی معاف شوند و نوشاد عالمیان و ندا شهسواری بازی نمی‌کنند. نوشاد بدون حضور در انتخابی تیم ملی در ترکیب اعزامی به المپیک بازی‌های آسیایی قرار دارد. اما سایر نفرات از جمله نیما عالمیان و ... برای اینکه در ترکیب قرار بگیرند باید در پروسه انتخابی حضور داشته باشند.

وی درباره اینکه نظرش درباره کیفیت لیگ تنیس روی میز تا الان چگونه بوده است، گفت: لیگ با حضور هشت تیم به صورت دوره‌ای در سه مرحله در حال برگزاری است. چون نیما نوشاد در لیگ ایران نیستند بقیه نفرات ملی‌پوش در سایر تیم‌ها تقسیم شده‌اند. رقابت‌ها سنگین است و از کیفیت بالایی هم برخوردار است. تمام این موارد نشانه‌هایی خوبی است که در ادامه‌ی مسیر شاهد لیگ خوبی خواهیم بود.

انتهای پیام/

کدخبر: 757451 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟