حسنی: از برادران عالمیان انتظار بیشتری داشتیم/ رویکرد ما نتیجه خوب در بازی‌های آسیایی است

 

پیمان حسنی در گفت‌وگو با رکنا ورزشی، در خصوص آنکه پاسخ استعلام فدراسیون جهانی درباره اعتراض نیما عالمیان به پایمال شدن حق مُسلم او برای حضور در بخش انفرادی رقابت‌های قهرمانی جهان اظهار داشت: حداکثر سهمیه ایران برای شرکت در دیدارهای انفرادی مسابقات قهرمانی جهان دو سهمیه بود و تحت هیچ شرایطی اجازه حضور بازیکن سوم در این بخش نبوده است. همچنین پاسخ فدراسیون جهانی به استعلام ایران به صورت مکتوب به نیما عالمیان نیز اعلام شده است. 

وی درباره اینکه آیا تدابیری برای تغییر کادرفنی تیم ملی تنیس روی میز دارند یا خیر، گفت: فدراسیون از عملکرد لطف‌الله نسبی رضایت کامل داریم و هیچ تصمیمی هم برای تغییر کادرفنی نداریم. زیرا بیشتر عناوین کسب شده در زمان او به دست آمده است.

دبیر فدراسیون تنیس روی میز در خصوص اعتراض بازیکنان تیم ملی به اعزام نشدن مسابقات بین‌المللی گفت: تصمیم فدراسیون مهم است و ورزشکاران موظف هستند طبق قانون و چارچوب فدراسیون حرکت کنند. البته در اینکه آنها باید به مسابقات برون مرزی در طول سال اعزام شوند شکی نیست اما چون بودجه ما در طول سال خیلی محدود است و در کنار اعزام، بحث اردوها ، زیرساخت‌ها، توجه بیشتر به رده‌های سنی پایه و .... از موضوعات مهم دیگری است که باید به آنها هم توجه کنیم. قرار شده طبق برنامه هفته آینده 5 ورزشکار را در رده سنی زیر 18 سال برای برگزاری اردوی مشترک به قطر بفرستیم و آیا این اعزام نیاز به بودجه ندارد؟ یا اعزام ۲ بازیکن ۱۱ و ۱۲ سال و مربی به کشور اردن و کسب دو مدال جهانی دیگر برای ایران ، این ها همه از الویت های اصلی فدراسیون است.

حسنی ادامه داد: خوشبختانه برخی بازیکنان ما در لیگ اروپا بازی می کنند و می توانند با درآمد خوبی که به آنها می‌رسد، می‌توانند در تورهای اروپایی معتبر هم شرکت کنند. ما برای سال آینده مسابقات قهرمانی جهان، بازی‌های آسیایی بزرگسالان و جوانان ، رقابت‌های کشورهای اسلامی و .... را پیش‌روی خودمان داریم و تمام این اعزام‌ها هم نیاز به پول دارد. در گذشته دلار خیلی ارزان بود اما اکنون با این تورم قیمت دلار چند برابر شده است.

وی درباره اینکه برخی‌ها عنوان می‌کنند عملکرد فدراسیون در این دوره مانند دوره گذشته چندان درخشان نیست، این چنین واکنش نشان داد: عملکرد فدراسیون در این مدت و نتایجی که کسب کردیم خودش گویای همه چیز است هر چند که برخی دوستان هستند نسبت به این اتفاقات مقداری کم لطفی می‌کنند اما موفقیت های فدراسیون مشخص است ضمن اینکه موضوع کرونا را فراموش نکنیم.  

دبیر فدراسیون تنیس روی میز درباره اینکه آیا از نتایج برادران عالمیان رضایت دارند یا خیر، گفت: در ابتدا باید توضیح دهم مسابقات جهانی نسبت به ادوار گذشته نبود و در این دوره شرایط به مراتب هم سخت‌تر از قبل برای ورزشکاران شده بود و هم تعداد نفرات شرکت‌کننده به شدت قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته بود. در گذشته مسابقات به شکل گروهی برگزار و در پایان هم نفرات برتر به نفرات اصلی در جدول اصلی مسابقات اضافه می‌شدند اما در این دوره چون رقابت‌ها حذفی بود هر باختی به منزله خداحافظی از مسابقات بود. در بخش دوبل انتظار بیشتری از برادران عالمیان داشتیم تا بتوانند فرانسه را ببرند. در بخش انفرادی هم هدایی  مقابل رنک یک جهان عملکرد خوبی به نمایش گذاشت، اما بر خلاف آن نوشاد نتوانست انتظاراتی که ما داشتیم را برآورده کند و می‌توانست بهتر از این هم عمل .کند

حسنی در مورد اینکه برنامه فدراسیون برای بازی‌های آسیایی چگونه است، گفت: باید جلسه کمیته ملی المپیک برگزار شود تا ببینیم رویکرد آنها از فدراسیون ما به چه نحوی است. البته رویکرد و هدف اصلی ما مانند بازی‌های آسیایی 2018 کسب یک نتیجه خوب و درخشان در چین است. اگر چه ورزشکاران چین ، کره جنوبی ، ژاپن ، چین تایپه از مدعیان اصلی رسیدن به مدال هستند اما ما هم تلاش داریم در بین آنها شانس خودمان را برای تصاحب مدال امتحان کنیم.

کدخبر: 751570 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟