3 بازیکن در رادار لیورپول

هدایت لیورپول در فصل جاری به عهده کلوپ است. لیورپول با 41 امتیاز در رتبه سوم لیگ جزیره قرار دارد. لیورپول با منچسترسیتی و چلسی برای کسب عنوان قهرمانی رقابت دارد. لیورپول از ساعت 20 روز یکشنبه 12 دی ماه سال جاری به مصاف چلسی می رود.

به گزارش رکنا ورزشی، در حالی که منچسترسیتی به فرم خوب خود در لیگ برتر ادامه می‌دهد، برعکس رقیب مستقیم این تیم در راه قهرمانی یعنی لیورپول ممکن است با ترکیب فعلی، جایگاه و امتیازات بیشتری را در ادامه فصل از دست بدهد.

تیم پپ گواردیولا که در فرم خوب خود قرار دارد، تیم‌ها را یکی پس از دیگری خیلی آسان از پیش‌رو بر می دارند، اما در عوض لیورپول در چند بازی اخیر متزلزل ظاهر شده و امتیازات فراوانی را از دست داده است.

قرمزها سه‌شنبه شب در خارج از خانه مقابل لستر با نتیجه یک بر صفر شکست خوردند و این اتفاق در حضور محمد صلاح و سادیو مانه رقم خورد. اکنون با توجه به اینکه مهاجمان لیورپول برای حضور در جام ملت‌های آفریقا در ماه ژانویه راهی جام ملت‌های آفریقا می‌شوند، جانشینان آنها باید برای پر کردن این خلاء تلاش زیادی کنند.

طبق گزارش دیلی میل، پنجره نقل و انتقالاتی زمستانی این فرصت را برای باشگاه مرسی ساید فراهم می‌کند تا تیم خود را تقویت کند و بازیکنان جدید در پست‌های کلیدی می‌توانند در تلاش آنها برای عنوان قهرمانی حیاتی باشند.

در همین زمینه این رسانه انگلیسی گزارش داده که ممکن است سه بازیکن در رادار لک لک‌ها در پنجره نقل و انتقالات زمستانی باشند. 

رافینیا علی‌رغم نتایج ضعیف تیم مارسلو بیلسا، یکی از بازیکنان برجسته لیدز در این فصل بوده است. این بازیکن 25 ساله که در سال 2020 از رن خریداری شد، در این فصل در 16 بازی لیگ برتر 8 گل و یک پاس گل به ثبت رسانده است. با توجه به احتمال سقوط لیدز به چمپیون‌شیب، رافینیا با جدایی از الند رود فاصله کمی دارد. از این‌رو تیم‌هایی مانند لیورپول، یونایتد و بایرن مونیخ همگی به این بازیکن برزیلی علاقه دارند.

البته مشکل اصلی این است که این وینگر تا سال 2024 با لیدز قرارداد دارد و گزارش‌ها حاکی از آن است که سران این باشگاه حتی در تلاش هستند قرارداد او را بار دیگر تمدید کنند. اگرچه بعید است که او بلافاصله جانشین صلاح قدرتمند شود، اما می‌تواند جانشین بلند مدت برای این ستاره مصری باشد که قرارداد فعلی‌اش در تابستان 2023 به پایان می‌رسد.

جارودبوون دیگر بازیکنی است که از او برای حضور در لیورپول نام برده شده است. 

صلاح در این فصل 15 گل برای لیورپول در لیگ برتر به ثمر رسانده است، در حالی که مانه در این فصل 7 گل برای لیورپول به ثمر رسانده است.

دستیابی به این تعداد گل برای تاکومی مینامینو و دیووک اوریگی در ژانویه بسیار دشوار است، به این معنی که قرمزها ممکن است نیاز به جذب یک مهاجم گلزن داشته باشند. بازیکنی که به انتقال به آنفیلد لینک شده است، جارود بوون، بازیکن وستهام است و گفته می‌شود یورگن کلوپ از تحسین‌کنندگان این وینگر است. دو پاس گل این بازیکن 25 ساله در پیروزی 4 بر یک چکش‌ها مقابل واتفورد در اواسط هفته جاری، تعداد پاس گل‌های او را در این فصل به عدد 7 رساند.

بوون همچنین در 19 بازی سه گل به ثمر رسانده است و می‌تواند ثابت کند که بازیکنی عالی برای تیم کلوپ است، نه تنها برای پوشش صلاح و مانه، بلکه در ادامه راه. تنها سوال این است که آیا چکش‌ها با توجه به اینکه در حال مبارزه برای حضور در لیگ اروپا فصل آینده هستند آیا به او اجازه جدایی می‌دهند.

رناتو سانچز هم یکی دیگر از بازیکنانی است که به لیورپول لینک شده است. این بازیکن از زمان انتقال ناموفق خود به بایرن در عوض در لیل پیشرفت می‌کند و ثمره آن این بود به آنها کمک کرد تا فصل گذشته قهرمان لیگ 1 شوند.

سانچز قبول کرده است که اکنون آماده یک چالش جدید برای خود است؛ لیورپول، آرسنال، آث میلان و بارسلونا برخی از باشگاه‌هایی هستند که ظاهراً به این بازیکن علاقه دارند.

سانچس در ماه نوامبر به L'Equipe گفت: «میلان و آرسنال ممکن است به جذب من علاقه‌مند باشند، من در این مورد با ایجنتم صحبت کردم؛ اما نمی‌توانم بیشتر از این صحبت کنم. فقط می‌دانم که آماده هستم. اگر پیشنهاد برسد، آن را ارزیابی خواهم کرد. میلان یک باشگاه بزرگ است و همچنین تاریخی، درجه یک. واقعا از آنها خوشم می‌آید.  در بایرن خیلی جوان بودم، اما امروز احساس می‌کنم برای یک باشگاه بزرگ آماده هستم.»

انتهای پیام/

کدخبر: 757093 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟