فروغی: قراردادها در لیگ تیراندازی زیبنده نیست/ در استان خودم از من خوب حمایت نشد

جواد فروغی در گفت‌وگو با رکنا ورزشی، در خصوص شرایط اردویی تیم ملی تیراندازی اظهار داشت: حدود یک هفته است از اردوی چهارم تیم ملی را پشت سر می‌گذاریم شرایط به نسبت قابل قبول اما بازهم راضی نیستیم از وضعیت موجود و امیدوارم در روزهای آتی شرایط بهتر شود. البته از آنجایی که فرصت پیش‌روی ما است برای حضور در جام‌جهانی مصر و همچنین لیگ تیراندازی، فعلأ عجله‌ای نیست تا به مزر صددرصدی برسیم و می‌توانیم رفته رفته به سطح آمادگی که هم ما و هم کادرفنی مدنظر داریم، برسیم.

وی درباره اینکه در فصل جاری برای چه تیمی مسابقه خواهد داد، گفت: با دو یا سه تیم مذاکراتی داشتم برای حضور در لیگ و به آنها یکسری درخواست‌ها هم دادم به همین دلیل فعلأ در حال بررسی و ارزیابی شرایط هستم در زمان مناسب به بهترین پیشنهاد پاسخ مثبت دهم. قطعأ تا آخر دی ماه باید تکلیفم را مشخص کنم. البته متاسفانه میانگین قراردادها اصلأ زیبنده رشته‌ای به نام تیراندازی نیست زیرا متاسفانه اغلب تیراندازان از این امر ناراضی هستند و خواهان این هستند حامی مالی مناسب پیدا شود برای لیگ و حتی خود تیراندازان تا شرایط از این رکورد خارج شود. تیراندازی نیاز به خرج کردن دارد با توجه به فشنگ و ساچمه و... بالانس تعادل منفی است و نیاز است قراردادها بهتر شود زیرا این موضوعی است که تیراندازان خواهان آن هستند.

*در استانم از من حمایت نشد

قهرمان تیراندازی المپیک توکیو درباره اینکه حمایت‌ها از سمت مسئولان پس از کسب مدال شما چگونه است، توضیح داد: در این مدت وعده‌هایی دادند هم مسئولان فدراسیون تیراندازی و هم ورزش کشور که این موارد تحقق یافته اما در کمال تعجب مسئولان استان ایلام در حدی که از آنها انتظار داشتم و توقعات معقولانه برای یک مدال‌آور المپیکی باید باشد ظاهر نشدند و عملأ در حد یک مدال جهانی با من برخورد شد نه المپیک. فکر می‌کنم مسئولان استان ایلام نحوه این مدالی را که من کسب کردم یا خوب نمی‌دانند یا که مسائل دیگری در میان است. حتی یک زمین هم به من ندادند. خوب توجه‌ها باید بهتر شود زیرا به نظرم این رشته جایگاهی که باید پیدا کند را هنوز نکرده و بهترین راهکار هم این است نظرات افراد را بگیرند زیرا این رشته، رشته‌ای است از لحاظ سبقه دینی ارزشمند و از نظر مدالی هم ارزشمند است. بحث دیگر هم باید این باشد حامیان مالی بهتر شود تا در پیشبرد بیشتر این رشته و همچنین انگیزه ورزشکاران و بهبود قراردادها اتفاقات بهتری رخ خواهد داد.

فروغی درباره اینکه مهدی مبینی به عنوان سرپرست تا الان در فدراسیون چگونه کار کرده است، گفت: چون مبینی از سمت وزارت ورزش به او وظیفه سرپرستی سپرده شده کار خودش را انجام می‌دهد. البته در این بین باید به او حق داد چون یک شخص بیطرف تا زمان برگزاری انتخابات است شاید خیلی نشود در این فرصت محدود برنامه‌ریزی کرد. امیدوارم با مشخص شدن رییس جدید فدراسیون او در این فرصت کوتاه تا آغاز بازی‌های آسیایی این اقدامات را ساماندهی کنند تا تیراندازی در هانگژو بهترین رهاورد را برای کاروان ایران داشته باشد.

*شرایط ساچمه ها بهتر شود

وی درباره اینکه شرایط از لحاظ فشنگ و ساچمه به چه صورت است، گفت: ما اگر به برندهای بهتر دسترسی داشته باشیم خیلی بهتر است. در تمرینات از ساچمه خارجی خوبی برخورداریم اما نیاز است شرایط بهتر شود. به نظرم اگر ساچمه ارتن برای ما مهیا شود بهتر است زیرا هم در تست آزمایشات بهتر به اسلحه می‌خورد و هم در سایر موارد می‌تواند شرایط را برای ما ایده‌آل کند.

*انتخابات کمیسیون ورزشکاران 

عضو تیم ملی تیراندازی درباره اعتراضات برخی‌ها به کمیسیون ورزشکاران این رشته هم اظهار کرد: نحوه برگزاری دچار ایراد بود، یکسری از لحاظ آیین‌نامه‌ای مشکل دارد که بهتر است متخصصین امر در این باره نظر بدهند. البته بهترین راهکار هم این است که کمیسیون جلساتی را تشکیل دهند تا بتوانیم درباره احراز هویت اشخاص در انتخابات شرایط مطلوب‌تری را داشته باشیم.

انتهای پیام/

 

کدخبر: 756179 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟