اسبقیان: جوانان پشتوانه خوبی برای بزرگسالان هستند/ تلاش ما بهترین نتیجه در چین است

محمد شروین اسبقیان در گفت‌وگو با رکنا ورزشی، در خصوص شرایط ورزشکاران رشته جانبازان و معلولین اظهار داشت: در ابتدا جا دارد، از تمام عزیزانی که در غم از دست دادن مادری مهربان و فداکار من را با ارسال پیام‌های تسلیت، تماس‌های تلفنی و حضوری مورد عنایت ویژه قرار دادند و تسلی خاطر حقیر را فراهم آوردند تشکر و قدردانی نموده و سلامتی، سربلندی و عاقبت بخیری تمام عزیزان و خانواده‌های محترمشان را از درگاه حضرت احدیت مسئلت می‌نمایم. خدا رفتگان همه این عزیزان را بیامرزد.

وی افزود: اردوهای ورزشکاران پارااسکی و پاراتیراندازی در حال برگزاری است و اردوی والیبال نشسته، پارادوومیدانی و همچنین بسکتبال و وزنه‌برداری نیز طی روزهای آتی با رعایت تمام شیوه‌نامه‌های بهداشتی آغاز خواهد شد. البته خود ما هم باید در این موضوع هوشیار باشیم تا هیچ ورزشکاری به ویروس جدید اُمیکرون دچار نشود. خوشبختانه روزانه تمام سالن‌ها را ضدعفونی می‌کنیم.

رییس فدراسیون جانبازان و معلولین درباره عملکرد ورزشکاران این رشته در بازی‌های پاراآسیایی بحرین گفت: بعد از موفقیت در بازی‌های پارالمپیک توکیو، این برای دومین بار بود که ورزشکاران معلول خوش درخشیدند و بهترین عملکرد را داشتند. دستاورد این اتفاق برای ما جای خوشحالی و نوید بخش آینده‌ای درخشان برای ورزش معلولان است. مطمئنم در آینده این جوانان پشتوانه‌های خوبی برای ما در پاراآسیایی چین و همچنین پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس خواهند بود.

اسبقیان درباره شرایط مالی فدراسیون در این شرایط سخت اقتصادی گفت: با توجه به اوضاع مالی باید در این شرایط اولویت‌بندی کنیم و طبق صحبت‌های رییس جمهور باید در تمامی کارهای خودمان اولویت‌بندی و سفرهایی را که برای ما ضرورت دارد مانند بازی‌های پاراآسیایی، سهمیه پارالمپیک و همچنین ارتقای رنکینگ در دستور کار خودمان قرار دهیم و از اعزام‌هایی که هیچ رهاوردی برای ما ندارد خودداری کنیم. البته در این میان حمایت‌های وزارت ورزش و کمیته ملی پارالمپیک از ما قابل قبول بوده است، چرا که تا الان در بحث اعزام‌ها هیچگونه مشکلی برای ما ایجاد نشده است. آن چیزی که برای ما مُسلم است باید در بحث منابع مالی اولویت‌بندی کنیم ولی بازهم می‌گویم علی‌رغم تورم بازار ارز تا الان مشکل حادی برای ما وجود نداشته است و از این بابت از مسئولان مربوطه کمال تشکر و قدردانی را دارم.

وی درباره برنامه‌ریزی این فدراسیون برای ورزشکاران رشته جانباز و معلولین برای بازی‌های آسیایی اینطور پاسخ داد: همانطور که ورزشکاران ما در پارالمپیک توکیو و همچنین جوانان بحرین در بحرین به خوبی از پرچم ایران دفاع کردند امیدوارم در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو هم از این امتحان سخت سربلند بیرون بیایند. ما تمام تلاش خودمان را می‌کنیم تا نسبت به جاکارتا مدال‌های بیشتری را به دست بیاوریم. 

رییس فدراسیون جانبازان و معلولین در پاسخ به این سوال به مناسبت دهه مبارک فجر چه برنامه‌هایی را در دستور کار خود قرار دارند، گفت: پیوست فرهنگی برای دهه مبارک فجر برنامه‌ریزی شده است و از همه مهم‌تر با توجه به اینکه در دومین سالگرد عروج ملکوتی سردار شهید دل‌ها حاج قاسم سلیمانی قرار داریم نام این مسابقات را به نام این سردار دل‌ها "یعنی پهلوان میدان" مزین کرده‌ایم تا از این طریق دِین خودمان را به ایشان بدین شکل ادا کنیم. در کنار این مسئله ممکن است یک اردوی مشترک بین تیم ملی بسکتبال باویلچر ما با تایلند برگزار شود که البته این اتفاق منوط به موافقت ستاد عالی مبارزه با کرونا خواهد بود.

انتهای پیام/

کدخبر: 755419 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟