استقلال و پرسپولیس در آستانه حذف از  لیگ قهرمانان آسیا

لیگ قهرمانان آسیا با نام رسمی ای‌اف‌سی چمپیونز لیگ، یک رقابت سالانهٔ فوتبال باشگاهی قاره‌ای است. لیگ قهرمانان آسیا توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا (ای‌اف‌سی) برگزار می‌شود. لیگ قهرمانان آسیا از سال ۱۹۶۷ و با نام جام باشگاه‌های آسیا آغاز گردید. لیگ قهرمان آسیا در فصل ۲۰۰۳−۲۰۰۲ با الگوبرداری از لیگ قهرمانان اروپا به لیگ قهرمانان آسیا تغییر نام داد.

به گزارش رکنا ورزشی، پس از آنکه در آبان‌ ماه سال جاری گفته می‌شد به احتمال زیاد 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان 2022 حذف می‌شوند. این 2 باشگاه در لحظات آخر مجوز  حضورشان به صورت مشروط صادر و فرصت 3 ماهه‌ای به آن‌ها داده شد تا مشکلات را برطرف کنند.

در همین راستا هفته گذشته مدیران 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس جلسه‌ای را  با عزیزی خادم برگزار کردند. محوریت این جلسه به آخرین وضعیت برطرف شدن، موانع حضور 2 باشگاه در لیگ قهرمانان آسیا، مشکلات مالی و بررسی صدور مجوز حرفه‌ای استقلال و پرسپولیس مربوط می‌شد.

اما با این حال بعضی گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که کنفدراسیون فوتبال آسیا مدارک سرخابی‌ها را پس از جلسه فوق مورد پذیرش قرار نداده است. تا این 2 باشگاه در آستانه حذف از لیگ قهرمانان آسیا قرار بگیرند.

به نظر می رسد مطالبات مالی کلان و مالیات های پرداخت نشده دلیل این امر باشد. 

یک منبع آگاه در کمیته صدور مجوز حرفه ای سرخابی ها اعلام کرد موافقت کنفدراسیون فوتبال آسیا مشروط بوده است.

به دلیل اینکه در گذشته یک سری سند سازی انجام شده و فوتبال ایران به دروغگویی متهم شده گرفتن مجوز حرفه ای سخت شده است.

کدخبر: 754414 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟