صادقی: هندبال ایران مظلوم است

تیم ملی هندبال مردان ایران خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا که از ۲۸ دی تا ۱۱ بهمن به میزبانی عربستان انجام خواهد شد آماده می‌کند. چهارمین اردوی تیم ملی هندبال از ۲۸ آذر در تالار هندبال تهران آغاز شده و تا ۵ دی ادامه دارد. بعد از آن ملی‌پوشان عازم تورنمنت هندبال رومانی خواهند شد و در رومانی با سه تیم رومانی، سوییس و ترکیه مسابقه خواهند داشت.

افشین صادقی در گفت‌وگو با رکنا ورزشی، در خصوص شرایط تیم ملی هندبال اظهار داشت: شرایط تیم ملی خوب است و کنار آن هم اردوها رو به راه است و تنها نیاز فعلی ما این است تا بازی‌های تدارکاتی داشته باشیم. اگر پیش از اعزام به تورنمنت رومانی و اسپانیا شرایطی فراهم شود تا در همین داخل ایران با باشگاه‌ها و همچنین تیم‌های نوجوانان و جوانان با ما بازی کنند تا در شرایط مسابقه‌ای قرار گیریم و هماهنگی هم بیشتر شود اتفاق خوبی خواهد بود. زیرا به طور مثال تازه خود من به اردو اضافه شده‌ام و هنوز به صورت کامل با بازیکنان هماهنگ نیستم. ​در تورنمنت رومانی و اسپانیا با تیم‌های خوب بازی داریم و می‌توانیم هم خوب آماده شویم و هم خوب محک بخوریم تا بهتر نقاط ضعف خودمان را متوجه شویم تا آنها را برطرف کنیم.

وی درباره گروه ایران در هندبال قهرمانی آسیا گفت: گروه سختی است زیرا عربستان میزبان خودش این انتخاب را داشته تا در گروه ما قرار داشته باشند، چون فکر می‌کنند ایران حریف دست پا شکسته‌ای برای آنها خواهد بود، اما در روز مسابقه معلوم خواهد شد سرنوشت بازی چگونه پیش خواهد رفت. البته ما در تمام بازی‌ها برای برد می‌رویم تا جهانی شویم. البته این اتفاق هم بی‌شک نیازمند مستلزم حمایت مسئولان است تا سهمیه جهانی را بگیریم. باید با جهانی شدن هندبال را تکان بدهیم، چرا که متاسفانه هندبال مظلوم واقع شده و اگر از خودمان به عنوان سرگروه بالا برویم در مرحله بعدی با شرایط بهتری بازی‌های خودمان را ادامه خواهیم داد. شکی نیست ما و عربستان از گروه خودمان به دور بعدی راه خواهیم یافت و در انجا همه چیز خودمان را خواهیم گذاشت تا به مراحل بالاتر برویم.

بازیکن تیم ملی هندبال درباره سرمربی تیم ملی اینطور گفت: فرناندز، مربی خوب و خونسردی است و خیلی خوب هم با بازیکن ارتباط برقرار می‌کند. فشار اضافی به بازیکن وارد نمی‌کند. اگر خدای نکرده بازیکن مصدوم باشد به او می‌گوید ریکاوری کند تا مصدومیت او حادتر نشود. همین خوب است که تمام توقعات روی یک بازیکن نیست و از تمام بازیکنان هم دفاع و هم حمله خوب می‌خواهد. او روی همه حساب می‌کند. امیدوارم با حضور او هندبال ما تکانی به خودش بخورد.

صادقی در خصوص شرایط خودش در لیگ گوسیت تصریح کرد: لیگ کویت لیگ خوبی است و امسال اولین سالی است که در آنجا حضور دارم. مسئولان لیگ کویت تصمیم دارند شرایط را طوری ایجاد کنند تا لیگ آنها هم مانند لیگ قطر رشد پیشرفت کند. یکی دیگر از تصمیمات آنها این است تیم‌ها به جای دو تا بازیکن چهار خارجی بگیرند. هدفگذاری من فعلأ حضور در لیگ کویت است تا سال آینده ببینم اتفاق چه چیزی می‌شود اگر با آنها به توافق برسم، می‌مانم در غیر اینصورت به پیشنهادات دیگر فکر خواهم کرد.

انتهای پیام/

کدخبر: 754082 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟