خاطره جالب شادروان حجازی از زسکا مسکو/ اسطوره استقلال بسکتبالیست بود + فیلم
حجم ویدیو: 19.39M | مدت زمان ویدیو: 00:02:38

به گزارش رکنا ورزشی، ناصر حجازی (متولد۲۳ آذر ۱۳۲۸) دروازه‌بان پیشین تیم ملی و مربی فوتبال اهل ایران بود. حجازی یکی از بهترین دروازه‌بانان تاریخ ایران و دروازه‌بان اول تیم ملی فوتبال ایران در دهه ۱۳۵۰ بود و ۲ قهرمانی در جام ملت‌های آسیا، یک قهرمانی در بازی‌های آسیایی و شرکت در المپیک و جام جهانی فوتبال را در کارنامه دارد. 

فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال ناصر حجازی را چهل و یکمین دروازه‌بان برتر قرن بیستم جهان و دومین دروازه‌بان برتر قرن بیستم قاره آسیا پس از محمد الدعایه عربستانی معرفی کرده‌است. ناصر حجازی با رکورد ۸۳۷ دقیقه در بسته نگاه داشتن دروازه، دارای رتبه ۱۳۴ جهان و رتبه دوم ایران از نگاه فدراسیون آمار و تاریخ فوتبال جهان است.

با توجه به اینکه تولد این اسطوره فقید روز سه‌شنبه هفته جاری بوده است به همین دلیل یک فیلم قدیمی از مصاحبه اختصاصی او با جواد خیابانی انتشار یافته است.

او در ابتدا این چنین صحبت‌های خود را آغاز کرد: امیدوارم مردم ایران شاد و سربلند باشند. 

وی درباره اینکه چگونه فوتبالیست شد، توضیح داد: به طورت کاملأ اتفاقی به فوتبال روی آوردم چون پیش‌تر از آن در رشته‌هایی مانند بسکتبال، والیبال و پینگ‌پنگ فعالیت می‌کردم و رشته مورد علاقه من هم بسکتبال بود. ناخداآگاه دروازه‌بان شدم به دلیل اینکه در دوران دبیرستان گلر اصلی تیم ما نیامد بازی کند و از این‌رو مربی تیم جناب "دستگاه" من را وادار کرد درون دروازه بایستم. هر توپ هوایی چون قبلأ در رشته بسکتبال بودم به سمت دروازه می‌آمد را خیلی راحت می‌گرفتم.

مرحوم حجازی ادامه داد: در سال 1346 عضو تیم نادر بودم و آن زمان در لیگ دسته دوم حضور داشتیم که می‌خواستیم به لیگ دسته یک بیاییم. تیم نادر تیمی واقعا خوب، هماهنگ و تشکیل شده از بازیکنان دارایی بود. من از تیم نادر به تیم ملی رسیدم. هنگامی که برای تیم جوانان ایران انتخاب شدم یکی از بهترین بازی‌های خودم را مقابل زسکا مسکو روسیه انجام دادم. اگر چه در آن بازی به نتیجه تساوی بدون گل رسیدیم اما آن بازی بهترین من شد هر چند که بازی‌های دیگری هم بودند اما چون در آن زمان یک جوان 16 و 17 ساله بودم و مقابل بهترین بازیکنان دنیا قرار گرفته بودم یکی از بهترین بازی‌های تمام ادوار من بود.

کدخبر: 751948 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟