عملکرد عجیب بیرانوند در ترکیب بوایشتا/ مصدومیت دروازه بان ملی پوش  + فیلم
حجم ویدیو: 4.09M | مدت زمان ویدیو: 00:00:36

عملکرد علیرضا بیراوند در ترکیب بوایشتا مقابل اسپورتینگ لیسبون

علیرضا بیرانوند (زادهٔ ۳۰ شهریور ۱۳۷۱) بازیکن فوتبال اهل ایران است که در پست دروازه‌بان به صورت قرضی از تیم رویال آنتورپ، برای بوآویشتا در لیگ پرتغال و تیم ملی ایران بازی می‌کند. علیرضا بیرانوند به مدت چهار فصل پیاپی از فصل ۹۴–۱۳۹۳ تا ۹۸–۱۳۹۷ بهترین دروازه‌بان لیگ برتر ایران و در زمان حضور در پرسپولیس در فصل ۹۸–۱۳۹۷، مرد سال فوتبال ایران و بهترین بازیکن لیگ شد. علیرضا بیرانوند اولین بازی ملی خود را در یک دیدار دوستانه برابر عراق انجام داد که به پیروزی یک بر صفر ایران انجامید. علیرضا بیرانوند در جام جهانی ۲۰۱۸ دروازه‌بان ثابت تیم ملی ایران بود. وی در این مسابقات توانست با دو گل خورده، برترین دروازه‌بان تاریخ فوتبال ایران از نظر تعداد گل خورده در ادوار جام جهانی لقب گیرد. علیرضا بیرانوند در مسابقات مقدماتی جام جهانی دروازبان فیکس تیم ملی است.

به گزارش رکنا ورزشی، بامداد امروز در چارچوب رقابت‌های لیگ پرتغال، تیم فوتبال بواویشتا مقابل اسپورتینگ با نتیجه 2 بر صفر شکست خورد تا این تیم جلوتر از پورتو و بنفیکا با یک بازی بیشتر صدرنشین این رقابت شود. 

بواویشتا تا زمانی که بیرانوند در زمین بود، توانست از دروازه خود محافظت کند ولی با رفتن او این اتفاق ممکن شد و اسپورتینگ 2 گل به ثمر رساند. بیرانوند در نیمه اول نمایش فوق العاده ای داشت و توانست 3 بار توپ مهاجمان اسپورتینگ را از درون محوطه جریمه مهار کند. او یک خروج موفق داشت و 3 بار توانست دفع توپ کند.

بیرانوند

 

او از سوی سایت گل پوینت برای درخشش در نیمه اول به بهترین بازیکن زمین نام گرفت و این رسانه آماری پرتغالی به تمجید از او پرداخت. گل پوینت نوشت که بیرانوند در نیمه اول 3 سیو فوق العاده داشت و توانست نمره خوب 6.6 را بدست آورد. البته اگر نمرات پایان بازی را نیز در نظر گیریم، او به دومین بازیکن برتر زمین لقب گرفت.

سرمربی تیم فوتبال بواویشتا در خصوص مصدومیت بیرانوند و خاوی گارسیا، دیگر بازیکن تیم صحبت کرد و از علت آن پرده برداشت. او گفت: علیرضا درست و حسابی در طول هفته تمرین نکرد. او تنها یکی دوبار در تمرینات حاضر شد و در مسابقه نیز با یک ضربه به سرش آسیب دید. در خصوص گارسیا نیز باید بگویم که او 2 بازی متوالی انجام داد و خیلی زیاد نتوانسته بود با تمرین کند. بازیکنان باید به یک ثبات خوب برسد و با این تمرینات است که ذهنیت ما تغییر خواهد کرد.

هنوز خبری رسمی از باشگاه بواویشتا و رسانه‌های پرتغال در خصوص میزان آسیب دیدگی بیرانوند منتشر نشده ولی با توجه به صحنه آسیب دیدگی و صحبت‌های پتیت، به نظر نمی‌رسد آسیب دروازه‌بان کشورمان جدی باشد. این تیم پنج شنبه میزبان براگا خواهد بود که شاید بیرانوند تنها این مسابقه را از دست بدهد.

بیرانوند البته یک گل در نیمه اول دریافت کرد که با نظر ویدیوچک این گل مردود اعلام شد. 3 سیو او را در زیر مشاهده کنید.

کدخبر: 750246 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟