اقبالی: صحبت‌های مدیر استقلال تنش‌زا بود

«مسعود اقبالی» پیشکسوت تیم فوتبال استقلال، درخصوص دربی97 روز شنبه به خبرنگار رکنا اظهار داشت: دربی مثل همه جای دنیا حساسیت خاص خودش را دارد. ولی کیفیت دربی‌ها در هر جایی متفاوت است زیرا در فوتبال پیشرفته کیفیت حرف اول را می‌زند. در جایی که مسائل فنی و کیفی حرف اول را نمی‌زند جنبه کمی و کیفی اولویت نیست. معمولا بازی دنبال ناهنجاری می‌رود. درحال حاضر 2 تیم شرایط بدی ندارند زیرا یک مشت بازیکن جوان و با استعداد بدون بلوغ تاکتیکی در بازی حضور دارند.

وی ادامه داد: اکنون هم باتوجه به اینکه بازی بدون تماشاگر است این اتفاق می‌تواند سبب شود تا فشاری روی بازیکنان 2 تیم و همچنین داوران نباشد و با آرامش بیشتری به کار خود بپردازند، این مسئله هم تنها مشروط بر این است که صحبت‌های بیرونی روی روح روان بازیکنان تاثیر منفی نگذارد چرا که عاملی خواهد شد تا بازیکنان خصمانه با یکدیگر برخورد کنند و به جای اصل موضوع که انجام یک بازی باکیفیت است. بازیکنان 2 تیم به دنبال مسائل حاشیه‌ای و تنش‌زا بروند. هنگامی که گلی رد بدل می شود تیمی که عقب افتاده سعی دارد به دنبال این باشد تا گل مساوی را بزند و در سوی مقابل آن تیم که برتری دارد با فرو رفتن در لاک دفاعی از گل زده خود محافظت کند. امیدوارم برخوردهای فیزیکی در طول بازی کمتر و در کنار آن هم رفتار ناهنجاری از سوی بازیکنان شاهد نباشیم.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال خاطر نشان کرد: باید امیدوار باشیم تا با دوندگی بازیکنان و ایجاد موقعیت فراوان روی دروازه 2 تیم شاهد یک دربی باکیفیت باشیم. متاسفانه صحبت‌های آجورلو خیلی تنش‌زا بود و این صحبت‌ها چندان به مذاق پرسپولیسی‌ها خوش نیامد تا باعث شود تا صدری هم جواب مدیرعامل باشگاه استقلال را دهد. زیرا این گونه صحبت های تنش‌زا هم در روحیه بازیکنان تاثیر منفی بگذارد و هم به درون بازی هم کشیده شود. امیدوارم بازی خوبی باشد و هر تیمی که بتواند از موقعیت های گلزنی خود استفاده کند به پیروزی برسد. متاسفانه در فوتبال فعلی ما بیشتر جای اینکه شاهد خلق موقعیت باشیم توپ در میانه زمین در حال رفت برگشت است بدون اینکه آن هم موقعیتی را مشاهده کنیم. اکنون یکی از معضلات اصلی فوتبال ما این است که بازیکنان ما در زدن ضربات پایانی خیلی بی دقت هستند. با تمام این تفاسیر باید دعا کنیم یک فوتبال به دور از تنش و فوتبال منطق بر آرامش و سراسر موقعیت را بتوانیم از سوی دو تیم شاهد باشیم.

کدخبر: 747042 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟