داداش زاده: نتیجه دربی را از جادوگران بپرسید!

دربی پایتخت در شرایطی برگزار می‌شود که پرسپولیس و استقلال به ترتیب با 14 و 13 امتیاز در رده دوم و پنجم جدول رده بندی قرار دارند. دربی پایتخت از ساعت 16 روز شنبه در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. در همین رابطه با بهزاد داداش‌زاده پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت‌وگو کردیم که سابقه بازی در دو باشگاه پایتخت را دارد.

وی به خبرنگار ورزشی رکنا در خصوص تقابل استقلال و پرسپولیس در هفته هشتم لیگ برتر، اظهار داشت: دربی همیشه شرایطش با همه بازی‌ها فرق می‌کند. این دربی متفاوت است چون مدیر عامل استقلال مشخص شده در نتیجه پول‌های خوبی به استقلال تزریق شده است. امسال استقلال از پرسپولیس بهتر بازیکن خریداری کرده است.  دغدغه فکری مجیدی و طرفداران این تیم نسبت به سال گذشته ارتقا رتبه و از نظر ساختاری شرایط بهتری دارد.

*پرسپولیس آرامش ندارد

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: پرسپولیس همیشه فوتبال خوبی به نمایش گذاشته است؛ اما به عنوان یک پرسپولیسی در این فصل پرسپولیس شادابی را در چند هفته ابتدایی مشاهده نکردیم؛ ولی به تدریج شرایط بهتر شد. متاسفانه تیم با پنجره بسته روبرو است و  به همین خاطر دغدغه‌های یحیی گل محمدی در جذب بازیکنان زیاد است. او  در پست دفاع وسط، دفاع راست و یک هافبک طراح نیاز دارد که هنوز هم نتوانسته بازیکن جذب کند.  همچنین با وجود اعلام نیاز کادر فنی، مدیران نتوانسته اند، بازیکن خارجی جذب کنند و این موضوع تا حدودی مشکل ساز شده است. همه این موارد باعث شده تا پرسپولیس نا آرامی و بی‌ثباتی را تجربه کند. همین موضوعات باعث شده در مستطیل سبز پرسپولیس آرامش نداشته باشد و  با تک گل و استرس در بازی‌های اخیر  ۳ امتیاز بازی‌ها را کسب کرده است، اگر پرسپولیس هر چه زودتر تکلیف مدیر عامل و بودجه اش مشخص نشود تا آخر فصل به مشکل خواهد خورد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد:  شرایط دربی کاملا متفاوت است از لحاظ روحی و روانی شرایطی خاص دارد چند دربی را تجربه کردم گاهی ممکن است پرسپولیس آنقدر ضعیف بوده ولی نتیجه گرفته و انقدر بازی خوبی به نمایش گذاشته است عکس این موضوع هم اتفاق افتاده است استقلال در شرایط خوبی قرار نداشت؛اما بازی را با نتیجه خوبی به پایان رساند.

*پیش‌بینی برنده دربی

بهزاد داداش‌زاده درباره برنده دربی عنوان کرد: واقعا نمی‌شود که بگوییم کدام تیم برنده است؛ اما همانطور که اشاره شد در بعضی شاخصه‌ها تفاوتهایی وجود دارد. می‌توان گفت امسال تفاوت‌ها زیاد است. اگر اجازه دهند طرفداران به استادیوم بیایند در زیبای بازی خیلی تاثیرگذار خواهد بود، حضور هواداران باعث می‌شود که فوتبال خوبی ببینیم امیدوارم بازی زیبایی را ببینیم و طرفدارانی که به استادیوم می‌روند از بازی لذت ببرند.  شهرستانی هستم و برای همه تیم‌های شهرستانی ارزش زیادی قائلم؛ اما باید بگویم اگر پرسپولیس استقلال قوی داشته باشیم فوتبال قوی و تیم ملی قوی‌تر می‌شود. الان همه شهرستانها تیم دارند؛ ولی همه نگاه‌شان یا استقلالی است یا پرسپولیسی و نمی‌توان این را کتمان کرد. اگر این دو تیم هر شهرستانی هم بروند بیشترین هواداران را خواهند داشت پس نمی‌توان کتمان کرد و باید قبول کنیم که فوتبال روی پرسپولیس و استقلال بوده و هست و الان این دو تیم باهم بازی دارند. 

وی پیرامون درگیری‌های پیرامون دربی تصریح کرد: از طرفداران، بازیکنان، کادر فنی و پیشکسوتان می‌خواهم به حاشیه ورود نکنند. این وزیر پرسپولیسی بوده این استقلالی‌ها همچین چیزی نیست و این دو تیم دولتی هستند و برای هر دو است و شرایط به گونه‌ای بود که استقلال مدیرعاملش زودتر مشخص شده و هنوز تکلیف پرسپولیس مشخص نیست و نمی دانم چرا تا به حال مشخص نشده است؛ بهترین نفر باید که می‌تواند  پاسخگو باشد خود وزیر است.

فرهاد مجیدی

*شکست استقلال جایگاه مجیدی را متزلزل می‌کند

داداش زاده در ادامه گفت: ولی پرسپولیس در حال حاضر بودجه ندارد و پنجره اش بسته است این موضوع را نمی توان کتمان کرد می‌توانستند مشکل را زودتر حل کنند. ستقلال توانست بودجه بیاورد و مدیر عامل مشخص شود و بازیکن خارجی بگیرند، حالا باید ببینیم تکلیف دربی چه می شود من فکر می‌کنم یکی از تفاوت‌های دربی این است که اگر استقلال بازنده شود، ممکن است مجیدی عوض شود. فکر نمی‌کنم یحیی گل محمدی چون خواسته هایش هنوز برآورده نشده و یحیی تیمش در حال حاضر از استقلال بالاتر  و تیم دوم جدول است.  شکست در هر دو تیم در چند هفته لطمه خواهد زد تا این دو تیم به خودشان بیایند.

*نتیجه دربی را از جادوگران بپرسید!

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت:  هیچ بازی را تا به حال پیش بینی نکردم من نه جادوگر هستم نه رمال هستم نه آشنا دارم ولی بهتر است از جادوگران بپرسید شاید آنها بتوانند پیش بینی کنند! اگر هم پرسیدید ببینید چه کسی گل را می‌زند و به ما هم بگویید ممنون می‌شوم. چون فوتبال پرسپولیسی‌ها را نمی‌توان پیش بینی کرد اول اینکه نمی‌دانیم چه کسی سر تمرین می آید و چه کسی می تواند شنبه بازی کند چه کسی سر حال است و یا آماده است و ما هیچ شناختی نداریم از تمرینات. مربی بهترین تصمیم را می‌گیرد و به نظر من روز شنبه ترکیب مشخص می‌شود. ضمن اینکه در مستطیل سبز ده دقیقه هم نمی‌توان پیش بینی کرد و تا دقیقه آخر هم بوی گل می‌دهد.  این روزها دقایق آخر هم خوب گُل می‌زنند و خوب گُل هم می‌خورند.

دعوای بازیکنان پرسپولیس لوگودار

بلاتکلیفی به پرسپولیس لطمه می‌زند

وی عنوان کرد: بلاتکلیفی مدیر عامل و بودجه خیلی می‌تواند به تیم پرسپولیس لطمه بزند چون بازیکن امرار معاش دارد. من خودم بازیکن بودم  و این بلاتکلیفی واقعاً به لحاظ روحی روانی به تیم خیلی لطمه زده و می‌زند. به نظرم هر چه زودتر مشکل مدیریتی تیم حل شود و بتوانند هرچه زودتر آرامش به تیم برگردد. با بازگشت آرامش، پرسپولیس می تواند امسال قهرمان شود. 

*کفته ترازو در چه صورتی به نفع پرسپولیس است؟

 اگر عالیشاه و ترابی وینگر های چپ و راست سرحال باشند کف ترازو برای پرسپولیس سنگین‌تر است.  ضمن اینکه امیری اگر همان امیری همیشگی باشد، می‌توانیم موفق باشیم و در غیر این صورت باید کار را به اما و اگر بسپاریم.

کدخبر: 746984 ویرایش خبر
لینک کپی شد
میثم سعادتی
آیا این خبر مفید بود؟