حمایت آخوند‌تبار از کودایی: نگاه اردنی‌ها زن ستیزانه است

به گزارش رکنا، "زهره کودایی" دروازه‌بان تیم‌ملی بانوان ایران که با  مهار دو پنالتی از اردنی‌ها، سهم زیادی را در تاریخ‌سازی فوتبال زنان ایران و ثبت اولین صعود تیم ملی بانوان ایران به جام ملت‌های فوتبال بانوان آسیا ایفا کرد. اما فدراسیون فوتبال اردن  شکایت علیه کودایی و جنسیتی کردن موضوع، تلاش کرد روی شکست تیم خود در زمین فوتبال را جبران کند.

همین موضوع  باعث شد کودایی دوباره مورد توجه و حمایت کاربران ایرانی در فضای مجازی قرار بگیرد. گفتنی است دروازه‌بان تیم ملی ایران پیش از این به دلیل مشکلات مالی حتی مجبور بود در نجاری کارگری کند تا هزینه‌های زندگی خود را تامین کند. به همین واسطه هواداران فوتبال ایران به وی احترام زیادی قائل هستند.

 بر همین اساس «تینا آخوندتبار» بازیگر و بوکسور زن ایرانی با انتشار متنی از کودایی حمایت کرد. در متن منتشر شده توسط آخوندتبار آمده است:

«حمله به دروازه‌بان تیم ملی زنان ایران زن ستیزانه و‌ جنسیت‌زده است. زن تحقیر می‌شود چون به تعبیر آنان ظرافت «زنانه» ندارد، خود من بارها مورد حمله رسانه‌ها و افراد واقع شدم، چون تصور می‌کنند بوکس ورزشی مردانه است و جایی برای زنان در ورزش بوکس نمی‌بینند.

 هر زنی باید در مسیر استعداد خودش قدم بردارد و همه زنان تا رسیدن به این هدف مهم مبارزه‌ای طولانی در پیش دارند، به امید روزی که ورزش زنان جایگاه بهتری در جامعه مردسالار پیدا کند.»

کدخبر: 741675 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ترنم کشاورز
آیا این خبر مفید بود؟