زائررفیعی: کمیسیون ورزشکاران باید خروجی داشته باشد

به گزارش رکنا، امیر زائررفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی رکنا درباره تشکیل کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک اظهار داشت: در شرایطی نخستین دوره انتخابات کمیسیون ورزشکاران 4 سال پیش برگزار شد و نفرات شاخصی هم عهده دار این سمت مهم شدند؛ اما بر خلاف همگان این کمیسیون که هدفش پیگیری مطالبات جامعه ورزشی و موازنه‌ای بین ورزشکاران و مسئولان بود بود اما با توجه به نوپا بودن این کمیسیون در نخستین دوره چهارساله خروجی خاصی برای ما به همراه نداشت. هر چند نشست‌های متعددی با عنوان مبارزه با دوپینگ در بین قهرمانان، بیمه بازنشستگی ورزشکاران، طرح ملی حقوق ورزشکاران برتر و ... انجام گرفت؛ اما در نهایت ما که خیری از این موضوع ندیدیم.

وی افزود: امیدوارم در این دوره که ورزشکاران صاحب عنوانی به کمیسیون ورود کرده اند لااقل همانطور که خودشان در برنامه‌هایشان تشریح کرده‌اند به درد دل ورزشکاران بیشتر رسیدگی کنند. به هر حال ما هم خواسته هایی داریم که آنهایی که از طرف ما به کمیسیون ورود کرده‌اند باید به آنها جامه عمل بپوشانند. اگر این کمیسیون مانند دوران نخست خود بخواهد خروجی خاصی نداشته باشد پس چرا تشکیل شده؟ به نظرم یکی از راهکارهایی که می تواند کمک کند تا ورزش ما در بیشتر زمینه ها جان بگیرد این است که دو روز در هفته ورزشکاران منتخب پای صحبت‌های ورزشکاران بشینند و به صحبت های آنان گوش فرا دهند تا از این طریق راحت‌تر به امورات محوله رسیدگی کنند.

ملی‌پوش پیشین تیم‌ملی دوچرخه سواری تصریح کرد: نکته جالب این دوره کمیسیون، رای دادن یکی ازاعضا بود که به دلیل دوپینگ از میادین ورزشی به دور است اما مشخص نیست چرا اجازه رای داشت؟ امیدوارم طرح ملی حقوق ورزشکاران و همچنین تشکیل تعاونی و... هم رنگ واقعیت به خود بگیرد. متاسفانه در خانواده دوچرخه‌سواری هم فعلا سرپرست ما یک دوپینگی سابق است اما با این وجود خیلی راحت دارد سرکارش انجام وظیفه می‌کند.

کدخبر: 741134 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟