ابراهیمی: اسکوچیچ با عدم دعوت طارمی خودزنی کرد

به گزارش رکنا، ناصر ابراهیمی مربی سابق «مهدی طارمی» در واکنش به عدم دعوت این بازیکن به تیم ملی فوتبال ایران توسط «دراگان اسکوچیچ» به رکنا، اظهار داشت: حدود 10-12 سال پیش درست زمانیکه مربی تیم ایران جوان بوشهر بودم پدر مهدی طارمی دستیارم بود. هر وقت که بازی مهدی طارمی را هنگام بازی کردن تماشا می‌کردم به پدرش می‌گفتم پسرت فوتبالیست بزرگی می‌شود. بعد از آن مهدی را به تیم ملی جوانان معرفی کردم.

وی افزود: «حمید علیدوستی» مدتی او را در تیم ملی جوانان نگه داشت، بعد از آن  مهدی طارمی از لیست خط خورد. پس از گذراندن دوران سربازی‌اش توسط «علی دایی» به پرسپولیس آمد و به مهدی طارمی فعلی تبدیل شد. معتقدم که همیشه ممکن است بین شاگرد و معلم مشکلات و بحثی پیش بیاید که کاملاً طبیعی است. ولی چیزی که اهمیت دارد مدیریت کردن این موضوع توسط بزرگترهاست. اگر موضوع مهدی رحمتی با کارلوس کی‌روش را به یاد داشته باشید. من همان زمان هم به این سوال پاسخ دادم گفتم نباید کی‌روش به این حد از این 2 بازیکن کینه به دل می‌گرفت. به نظرم کارلوس خیلی اشتباه کرد که در آخرین سال‌های حضورش در تیم‌ملی رحمتی و عقیلی را به تیم‌ملی دعوت نکرد. در مورد موضوع پیش آمده بین اسکوچیچ و طارمی این مسئله نیاز به مدیریت داشت. درست است که ما مقابل لبنان و سوریه دو تیم مرحله 2-3 آسیا بازی داریم تیم تحت فشار نیست؛ ولی معتقدم که اسکوچیچ با عدم دعوت طارمی به تیم ملی دارد از خودش انتقام می‌گیرد و  به نوعی خودزنی می‌کند.

وی در پاسخ به اینکه فکر می‌کند نبود طارمی می‌تواند به تیم ملی صدمه بزند یا خیر گفت: نه فکر نمی‌کنم چرا که برای بازی مقابل دو تیم لبنان و سوریه نبود مهدی خیلی کار تیم را سخت نمی‌کند. چون همانطور که گفتم با تیم‌های بزرگی بازی نداریم خیال‌مان جلوی آن‌ها راحت است. ولی اگر این عدم حضور ادامه پیدا کند، اسکوچیچ کار بسیار اشتباهی خواهد کرد. معتقدم پیش از این نیز باید بزرگترهای تیم‌ملی مثل «کریم باقری»، «وحید هاشمیان» و «رئیس فدراسیون» باحضور سرمربی و مهدی جلسه‌ای تشکیل می‌دانند خیلی منطقی باهم صحبت می‌کردند تا این مسئله رفع و رجوع شود. در حال حاضر فوتبال ایران در شرایطی قرار دارد که اگر این چند لژیونر ما حضور نداشته باشند کار برایمان سخت خواهد شد. البته درست است که نباید به بازیکن باج داد. ولی باید بزرگترها هم مدیریت داشته باشند تا این طور مسائل برای تیم ملی ایجاد حاشیه نکند. چون تا قبل از منتشر شدن لیست جدید دراگان همه در جریان بحث بین اسکوچیچ و طارمی نبودند؛ اما بعد از اعلام شدن لیست توجه همه به تیم ملی جلب شد حالا همه می‌پرسند که موضوع چیست. با تمام این‌ها امیدوارم که هرچه سریعتر تیم ملی با درایت بزرگترها این حواشی را پشت سر بگذارد شاهد موفقیت‌های تیم‌ملی فوتبال کشورمان در سطح جهانی باشیم.

کدخبر: 737756 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ترنم کشاورز
آیا این خبر مفید بود؟