از دربی اصفهان تا استقبال عجیب شیرازی‌ها از استقلال

به گزارش رکنا؛ هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور فردا (جمعه 14) آبان با برگزاری چهار دیدار آغاز می‌شود. 4 بازی در شهرهای شیراز، اصفهان، تبریز و کرج برگزار می‌شود. برای مدعیان لیگ بیستم نتیجه 2 رقیب جدی یعنی استقلال و سپاهان بسیار مهم است. 

 

*تقابل استقلال و فجرسپاسی بعد از 8 سال

فجرسپاسی و استقلال| ورزشگاه حافظیه شیراز| ساعت 16:00

در یکی از مهم‌ترین بازی‌های این هفته، استقلال از ساعت 16 در ورزشگاه «حافظیه شیراز» به مصاف فجرسپاسی خواهد رفت. استقلال اخیرا دو  بازیکن خارجی به خدمت گرفته است. آبی‌پوشان در هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر تراکتور را با تک گل «ارسلان مطهری» شکست دادند. آنها در حال حاضر با 9 امتیاز و به خاطر تفاضل گل کمتر نسبت به سپاهان در رده دوم قرار دارند.  با توجه به ورود بازیکنان خارجی و پُر بودن سهمیه، استقلال مجبور شد ابوالفضل جلالی را از لیست خود خارج کند.

فجرسپاسی بعد از 8 سال دوباره به لیگ برتر صعود کرده است.  شاگردان کلانتری هفته گذشته صنعت نفت آبادان را با 2 گل شکست دادند و با 3 امتیاز در رده  نهم جدول قرار  گرفتند. نکته جالب اینکه، دیدارهای این دو تیم همیشه پر گل و جذاب بوده است. فرهاد مجیدی که هم‌اکنون به عنوان سرمربی روی نیمکت استقلال می‌نشیند، با زدن 6 گل بهترین گلزن این دیدار محسوب می‌شود.

لازم به ذکر است که آخرین دیدار فجر و استقلال به ۱۵ مرداد ماه ۱۳۹۲ در لیگ برتر دوره سیزدهم در همین ورزشگاه بر می‌گردد که این بازی با نتیجه 4 بر 2 به سود استقلال پایان رسید. بعد از 8 سال، هواداران شیرازی استقبال عجیبی از هواداران فجرسپاسی داشتند.

 

*دربی اصفهان؛ از حفظ صدرنشینی تا بهبود شرایط

ذوب‌آهن و سپاهان| ورزشگاه نقش جهان| ساعت 16:00

در دیگر دیدار مهم هفته ذوب‌آهن از ساعت 18 در ورزشگاه فولاد شهر میزبان سپاهان اصفهان خواهد بود. این بازی برای هواداران هر دو تیم و البته سایر مدعیان لیگ برتر از جمله گل‌گهر، استقلال و پرسپولیس از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. چرا که شاگردان نویدکیا در 3 بازی خود 9 امتیاز کسب کردند. طلایی‌پوشان نمی‌خواهند به راحتی صدرنشینی را از دست بدهند. سپاهان هفته گذشته با نتیجه یک بر صفر از سد هوادار عبور کرد.

در مقابل شاگردان تارتار با یک بازی کمتر و 3 امتیاز در رده یازدهم جدول قرار دارند. گاندوها برای بهبود جایگاه خود، سخت به دنبال گرفتن حداقل امتیاز خانگی از این دیدار حساس هستند. آنها در آخرین دیدار خود در لیگ بیست و یکم، در اصفهان میزبان استقلال بودند که با 2 گل شکست خوردند.

لازم به ذکر است که تقابل‌های این دوتیم اصفهانی در جام‌حذفی، لیگ برتر ، لیگ آزادگان به 68 مرتبه می‌رسد. که از این بین سپاهان در 26 دیدار و  ذوب‌آهن در 18 پیروز میدان بوده‌اند. 24 بازی باقیمانده نیز با تساوی و تقسیم امتیازات به پایان رسیده است.

*پُرشورها به فکر جبران

تراکتور و پیکان| ورزشگاه یادگار امام تبریز| ساعت 16:00

در دیگر دیدار از هفته چهارم لیگ برتر پیکان تهران از  ساعت 16 روز جمعه، مهمان تراکتور است. بازی هفته سوم خودروسازان  مقابل ذوب‌آهن به علت حضور بازیکنان دو تیم در اردوی تیم امید لغو و به هفته آینده موکول شد. از این رو پیکان تهران از 3 آبان ماه که در هفته دوم هوادار تهران را شکست داد، مسابقه رسمی نداشته و اعضای این تیم خود را برای دیدار با تراکتور در هفته چهارم آماده می‌کنند.

 تراکتور که با هدایت فیروز کریمی پا به لیگ بیست و یکم گذاشته در گام با اول با نتیجه 4 بر یک مغلوب میزبان پرستاره خود گل‌گهر شد تا در هفته دوم، در یک بازی خانگی با اندیشه جبران پا به میدان مسابقه بگذارد.شاگردان کریمی در دیدار دومشان مقابل صنعت نفت نمایش خوبی داشتند و موفق شدند با نتیجه 3 بر صفر حریف خود را شکست دهند.

پرشورها در هفته سوم لیگ برتر مقابل استقلال در ورزشگاه آزادی با یک گل مغلوب شدند. تا مانند دومین بازی خانگی‌شان در تبریز به دنبال برد برای جبران شکست هفته گذشته برابر پیکان باشند. حال باید دید که فردا شاگردان کریمی موفق به کسب 3 امتیاز این دیدار خواهند بود یا خیر؟

*پدیده در تلاش برای بهبود اوضاع

هوادار_ پدیده مشهد| ورزشگاه انقلاب کرج| ساعت 16:00

در یکی دیگر از دیدارهای هفته چهارم لیگ ایران تیم فوتبال پدیده از ساعت 16 به مصاف هوادار تهران خواهد رفت. پدیده که در هفته‌های گذشته با مشکلات مدیریتی و مالی بسیاری رو‌به‌رو بوده است. بعد از تغییر سرمربی‌اش در هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر برابرنفت مسجد سلیمان با نتیجه 1 بر صفر تن به شکست داد. شاگردان اکبر میثاقی در تقابل با هوادار، بیشتر از همیشه به دنبال کسب 3 امتیاز این بازی و بهبود نسبی شرایطشان باشند.

از طرف دیگر تیم فوتبال هوادار قهرمان فصل گذشته لیگ آزادگان نیز که در بازی هفته سوم خود برابر سپاهان با تک گل«دانیال اسماعیلی‌فر» مغلوب شد هم در دیدار روز جمعه برابر نماینده خراسان، ضمن کسب سه امتیاز قصد فاصله گرفتن از رده 15 جدول رده‌بندی را در سر دارد. غلامرضا عنایتی اهل مشهد است و با ابومسلم به سطح اول فوتبال کشور رسید. او در این دیدار انگیزه زیادی دارد تا توانایی فنی خود را به نمایش بگذارد. در آستانه این مسابقه داریوش شجاعیان و روح الله باقری با عقد قراردادی به هوادار پیوستند. تجربه بالای این بازیکنان قطعاً می‌تواند کمک زیادی به شاگردان عنایتی کند.

لازم به ذکر است ادامه دیدارهای هفته چهارم لیگ برتر روز شنبه و با چهار دیدار دیگر پیگیری خواهد شد.

*ادامه برنامه بازی‌های هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر به شرح زیر است: 

مس رفسنجان- آلومینیو اراک ساعت 16:00

نساجی مازندران- صنعت نفت آبادان ساعت 16:00

پرسپولیس- گل‌گهرسیرجان ساعت 18:00 

نفت مسجد سلیمان- فولاد ساعت 18:00 

کدخبر: 736770 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ترنم کشاورز
آیا این خبر مفید بود؟