رضایی: بنا درباره مشکلات مالی حتی یک کلمه صحبت نکرد

به گزارش خبرنگار ورزشی رکنا، لقمان رضایی در خصوص وضعیت کشتی‌ فرنگی، اظهار داشت:

خدا را شاکرم که در رقابت‌های جهانی نروژ نتایجی به دست آمد که باعث شد منتقدانی که به دلایل غیر منطقی و غیر فنی و ناآگاهانه انتقاد می‌کردند، سر جای خودشان بنشینند و فعلا از نتایجی که زحمات و مشقت‌های فراوان به دست آمد، انگشت به دهان بمانند.

وی ادامه داد:

محمد بنا و کادرفنی و همچنین ملی‌پوشان تا جایی که می‌توانستند تلاش کردند و یک‌دل و یک‌صدا به دنبال کسب بهترین نتیجه بودیم. کشتی‌گیرانی هم که نتایج مطلوبی به دست نیاوردند هم تلاش خودشان را کردند، اما روز، روز آن‌ها نبود و به دلایل مختلفی از جمله وزن کم کردن و کشتی گرفتن در وزن قانونی باعث شد تا نتوانند توانمندی‌های خود را به معرض نمایش بگذارند. آن‌ها باید متوجه شده باشند که در قانون جدید نمی‌توانند با وزن کم کردن‌های نامتعارف راه به جایی ببرند و به موفقیت برسند.

رضایی تصریح کرد:

خوشبختانه علیرضا دبیر از روزی که رئیس فدراسیون شده هر چه در توان داشته، گذاشته است تا رفاه را برای ملی‌پوشان و مربیان به وجود بیاورد و هر کاری که می‌تواند را انجام می‌دهد تا شرایط بهتری به وجود بیاید، اما مسئولان بالاتر متاسفانه هنوز تغییری در نگاه و رسیدگی‌شان به کشتی به وجود نیامده است. البته کشتی‌گیران و مربیان محفوظ به حیا هستند و مشکلات خود را زیاد بر زبان نمی‌آورند. نمونه‌اش محمد بنا که هرگز در شأن و شخصیت خود ندیده است که راجع به مشکلات مالی کلامی بر زبان بیاورد و اگر هم حرفی زده شد، از سوی علیرضا دبیر بود نه محمد بنا. هرچند محمد بنا هم دوست نداشت که علیرضا دبیر آن صحبت‌ها را داشته باشد و دبیر بدون اطلاع بنا راجع به مشکلات وی با رسانه‌ها صحبت کرد.

مربی تیم‌ملی در پایان خاطرنشان کرد:

کشتی ورزش قشر ضعیف جامعه است. کافی است اندکی شهریه باشگاه‌ها بالاتر برود، باور کنید تعداد زیادی از متقاضیان ریزش خواهند کرد و این در حالی است که این احتمال وجود دارد در بین همان‌ها تعداد زیادی نونهال و نوجوان وجود داشته باشد که پتانسیل رسیدن به  عناوین جهانی و المپیک را داشته باشند. با توجه به همین موضوع تلاش کردم بعد از بازگشت از رقابت‌های جهانی نروژ به محل زندگی‌ام در ایذه بروم و در این شهرستان طرح استعدادیابی را به صورت کاملا رایگان برگزار کنم و در ادامه هم به صورت رایگان به آن‌ها آموزش بدهم تا انشاالله در آینده شاهد افتخارآفرینی این نونهالان و نوجوانان در رقابت‌های بزرگ جهانی و المپیک باشیم.

کدخبر: 734647 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ترنم کشاورز
آیا این خبر مفید بود؟