هاشمیان: هدفم هدایت تیم ملی ایران است

تیم ملی فوتبال ایران در گروه A مقدماتی جام جهانی در منطقه آسیا قرار دارد. تیم ملی فوتبال ایران، در هیچکدام از مسابقات خود در این مرحله متحمل شکست نشده است. تنها تساوی تیم ملی فوتبال ایران مقابل کره جنوبی در ورزشگاه آزادی ثبت شده است. هدایت تیم ملی فوتبال ایران به عهده اسکوچیچ است. 

به گزارش رکنا، به نقل از اسپورت آینس، هاشمیان در مصاحبه با پادکست Meine Bayern-Woche در خصوص اهداف آینده‌اش برای سرمربیگری به اظهار نظر پرداخت: همیشه سعی کرده‌ام پله پله پیشرفت کنم، به همین خاطر هانسی فلیک یک الگوی عالی برای من است. او به صورت مستمر توانسته پیشرفت کند. هدف من این است بتوانم در آینده سرمربی تیم ملی ایران شوم و سپس در بوندسلیگا سرمربیگری کنم. به همین علت ابتدا دوست دارم روزی در تیم ملی آلمان کنار هانسی فلیک بنشینم و چیزهای زیادی از او یاد بگیرم. خیلی مشتاقم این آرزو را محقق کنم. چرا فلیک؟ او سرمربی بزرگی است. اگر به دوران حرفه ای فلیک، یورگن کلوپ، توماس توخل و یولیان ناگلزمان نگاه کنید، متوجه می شوید که سرمربیان آلمانی چه قدر موفق هستند.  

هاشمیان که سابقه دستیاری  در تیم زیر 17 سال هامبورگ را در کارنامه دارد، زمانی که پپ گواردیولا سرمربی بایرن مونیخ بود، در جلسات تمرینی این تیم حضور می یافت تا از گواردیولا چیزهایی یاد بگیرد. او در این باره گفت:  چه چیزی در مورد گواردیولا مرا تحت تاثیر قرار داد؟ در تمرین می توانستم ببینم او چه اندازه به جزئیات اهمیت می دهد. گواردیولا بسیار باهوش بود و همیشه همه چیزها را به دقت رصد می کرد. پپ همیشه به نحوه نزدیک شدن بازیکن به توپ، توجه نشان می‌داد. 

هاشمیان که به واسطه ضربات سر خوبش به هلی کوپتر شهرت داشت، در خصوص چگونگی مهارت یافتن در این ضربات گفت:  برای این که متوجه شوید برای ضربه زدن با سر به توپ چگونه بپرید یا چگونه بالاتنه را روی هوا حرکت دهید، باید هوشمندانه آموزش ببینید. این امر به تمرین مکرر و منظم نیاز دارد. تخصص یافتن در سرزنی چیزهایی است که باید در تیم‌های پایه آموزش دید. فقط یک جلسه تمرینی در هفته به مدت 20 دقیقه برای سرزنی کافی نیست. روبرت لواندوفسکی یک مهاجم بزرگ و کامل است. او از همه چیز برخوردار است و نیازی به یادگیری چیزی ندارد. 

کدخبر: 734497 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟