لطیفی: سپاهان مدعی اصلی قهرمانی است/ یاماگا را مهاجم تمام عیاری می‌دانم

به گزارش رکنا، تیم فوتبال استقلال در بازی اول خود مقابل هوادار تهران در هفته اول رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور توانست با یک گل پیروز شود. استقلال در بازی هفته دوم خود در مصاف با ذوب‌آهن نیز با دو گل به برتری دست پیدا کرد. هر دو گل استقلال را در این دیدار «یاماگا» مهاجم خارجی و خرید جدید این تیم به ثمر رساند. استقلال در فصل نقل و انتقالات با جذب بازیکنان اسمی و حفظ کادر فنی فصل گذشته بدنبال قهرمانی و کسب سهمیه آسیایی است. استقلال باید در بازی بعدی از ساعت 18 خود میزبان تراکتور در ورزشگاه آزادی باشد.

«محمد لطیفی» پیشکسوت باشگاه استقلال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی رکنا در خصوص کارشناسی دیدار این تیم مقابل ذوب‌آهن اصفهان اظهار داشت: بازی روز گذشته استقلال بسیار چشم‌نواز بود. علارغم اینکه ذوب‌آهن یک تیم بسیار خوب و با اسکلت‌بندی قوی است ولی شاگردان مجیدی به مراتب بازی بهتری را مقابل این تیم نسبت به بازی اول‌شان مقابل هوادار تهران به نمایش گذاشتند. به طوری که پیشرفت‌های استقلال نسبت به بازی قبلی بسیار مشهود بود که این خیلی اتفاق خوبی است. 

وی در خصوص گلزنی و عملکرد خوب «یاماگا» خرید جدید باشگاه استقلال گفت: اصلاً نمی‌توان تاثیر حضور یاماگا ستاره خارجی استقلال را در این دیدار نادیده گرفت. البته باید بگویم که خوب بودن این مهاجم را صرفا در گلزنی‌اش نمی‌بینم. چرا که حرکات، حفظ توپ و تمرکز بسیار بالای او به عنوان یک مهاجم نوک در پشت دروازه برای من به مراتب قابل توجه‌تر  از گلزنی او است. واقعا عملکرد یاماگا در این بازی عالی بود. او توانست زمان را به نفع استقلال پیش ببرد. به طوری که در پشت دروازه به خوبی حفظ توپ کرد تا هافبک‌های استقلال خودشان را به خط حمله برسانند. واقعاً با وجود این بازیکن هیچ توپی هدر نمی‌رود. این همان نکته‌ای است که در نبود این مهاجم در بازی با هوادار ما با آن روبه رو بودیم‌. به این شکل که در بازی اولمان در خط جلویی زمین حفظ توپ به خوبی صورت نمی‌گرفت، به همین دلیل بلافاصله تیم حریف بازیکنان استقلال را در خط دفاع تحت فشار می‌گذاشتند که این اصلاً اتفاق خوبی نبود؛ اما در بازی مقابل ذوب‌آهن و با حضور یاماگا فشار از روی بازیکنان خط میانه استقلال برداشته شد. در مجموع استقلال دیروز بازی بسیار باکیفیت و خوبی را به نمایش گذاشت. به هرحال این نقاط ضعفی دارد که باید آن‌ها را رفع کند تا در ادامه لیگ عملکرد به مراتب بهتری داشته باشد. 

پیشکسوت استقلال در پاسخ به اینکه آیا شانسی برای قهرمانی این تیم در این لیگ بیست و یکم قائل است یا خیر ادامه داد: فکر می‌کنم حالا خیلی زود باشد که بخواهیم در این مورد حرفی بزنیم. باید اجازه دهیم تا چند هفته دیگر از مسابقات لیگ بگذرد. ولی به عقیده من مدعی اول قهرمانی در لیگ امسال «سپاهان» است. سپاهان فصل گذشته هم قهرمانی را میلیمتری واگذار کرد. ولی امسال تیم بسیار خوبی جمع کرده و تمامی نقاط ضعف فصل گذشته‌اش را هم شناسایی و برطرف کرده است. در خصوص پرسپولیس باید بگویم که این تیم اسکلت فصل گذشته‌اش را دارد، استقلال هم امسال چندین بازیکن کلیدی‌اش را از دست داد و به جای‌شان بازیکنان جدیدی را از لیگ ایران جذب کرد که به نظرم هنوز در حد و اندازه این باشگاه نیستند که بخواهند جای بازیکنی مثل «مهدی قائدی» را در این تیم پر کنند.

وی افزود: البته خریدن بازیکنان خارجی جدید مثل یاماگا به مراتب کیفیت استقلال را بالاتر برده است. علاوه بر این فصل گذشته برای استقلال در کسب قهرمانی شانس بسیار زیادی قائل بودم. چرا که عقیده داشتم بهترین تیم در لیگ ایران را استقلال به لحاظ جذب بازیکن دارد. ولی متاسفانه آن‌ها نتوانستند جام قهرمانی را کسب کنند. امسال اما بازیکنان زیادی را جذب کرده‌اند که در پست خودشان خوب هستند ولی متاسفانه استقلال آن جایی نیست که بازیکن بتواند اول در آن کسب تجربه کرده و بعد به حد ایده‌آلی که هوادار از او انتظار دارد برسد. در مجموع استقلال، پرسپولیس و سپاهان تیم‌هایی هستند که قاعدتاً انتظار می‌رود بازیکنان بزرگ و اسمی را جذب کنند. به هر حال باید ببینیم لیگ این فصل چه خواهد شد ولی در کل مدعیان قهرمانی در وحله اول بنظرم سپاهان، استقلال و پرسپولیس خواهند بود.

کدخبر: 733713 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ترنم کشاورز
آیا این خبر مفید بود؟