از درخشش آزمون و صیادمنش تا ثبت اولین گل حاج‌صفی

فوتبال ایران طی سال‌های گذشته لژیونرهای زیادی را به فوتبال ایران معرفی کرده است. که خوشبختانه اکثر این لژیونرها توانسته‌اند در لیگ‌های مختلف دنیا عملکرد انفرادی خوبی داشته باشند. اما شلوغ‌ترین فصل نقل و انتقالاتی لژیونرهای ایرانی به لیگ‌های اروپایی سراسر دنیا به تابستان سال جاری بر‌می‌گردد. به طوری که 20 لژیونر ایرانی به تیم‌های مختلف اروپایی و آسیایی منتقل شدند. که از مهم‌ترین این انتقال‌ها میتوان به: علیرضا جهانبخش: فاینورد هلند،احسان حاج صفی و میلاد محمدی: آ‌ ا‌ ک آتن، امیر عابدزاده: پونفرادینا اسپانیا،علیرضا بیرانوند: بواویشتا پرتغال، پیام نیازمند: پورتیموننزه پرتغال، کاوه رضایی: لوون بلژیک،مجید حسینی و علی کریمی: کایسری اسپورت، حسین کنعانی‌زادگان: الاهلی قطر، مهدی قایدی و احمد نورالهی: شباب الاهلی امارات، محمد محبی: سانتاکلارا پرتغال به عنوان لژیونر در باشگاه‌های جدید دنیا اشاره کرد.

به گزارش رکنا، در شب گذشته برخی از‌ لژیونرهای فوتبال کشورمان در لیگ‌ها‌ی روسیه، اوکراین، جزیره، ترکیه، هلند، یونان و کرواسی عملکرد درخشان و جالب توجه داشتند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت:

*برد فاینورد در شب نیمکت‌نشینی جهانبخش

 در یکی از مسابقات هفته دهم لیگ اردیویسه هلند، تیم فوتبال فاینورد که علیرضا جهانبخش در آن عضویت دارد، از ساعت 16:00 دیروز در ورزشگاه اختصاصی باشگاه کامبور مقابل این تیم رده یازدهمی قرار گرفت.

این دیدار درنهایت و با نتیجه 3 بر 2 و به سود یاران جهانبخش به پایاین رسید.علیرضا که در هفت دیدار اخیر تیمش در لیگ اردیویسه و لیگ کنفرانس اروپا حضور ثابت در ترکیب فاینورد داشته و طی این مدت یک گل به ثمر رسانده و یک پاس گل داده، در دیدار امروز مقابل کامبور نیمکت‌نشین است.

لازم به ذکر است که فاینورد توانست با کسب این پیروزی با 19 امتیاز در رده چهارم جدول رده‌بندی لیگ هلند قرار بگیرد.

03e9755f-6939-4e27-8143-bd3e4ac66a52

*پیروزی زنیت مقابل اسپارتاک مسکو در شب درخشش و دبل سردار آزمون

تیم فوتبال زنیت موفق شد در هفته دوازدهم لیگ برتر روسیه با نتیجه پرگل 7 بر یک بر یک اسپارتاک مسکو را درهم کوبد و صدرنشینی را حفظ کند. 

برای این تیم در این رقابت سردار آزمون (دقایق 20 و 36) ، کلودینهو (28) ، موستووی (45 و 56) ، ژیوبا (پنالتی- 80) و یروخین (88) گلزنی کردند. این بازی در ورزشگاه کرستوسکی برگزار شد. زنیت با این پیروزی که با گلزنی مهاجم ایرانی‌اشنیز همراه بود، صدرنشین مقتدر لیگ روسیه باقی ماند. اسپارتاک نیز در رده هفتم ایستاد‌.

 

01638428

*پیروزی درخشان آاک در شب گلزنی لژیونرهای ایرانی

تیم فوتبال آاک آتن موفق شد در هفته هفتم لیگ یونان با نتیجه 3 بر یک بر ولوس غلبه کند. این بازی در ورزشگاه پانتلاسیکو برگزار شد. 

در این رقابت، بازیکنان ایرانی آاک درخشان ظاهر شدند و گلزنی کردند. کریم انصاری فرد (دقیقه 42) ، استیون زوبر (45+4) و احسان حاجی صفی (90+9) برای تیم آتنی گلزنی کردند. تک گل ولوس را هم ژان پیر رینر (79) به ثمررساند.

01548590

*تساوی دینامو زاگرب مقابل استرا در حضور کامل صادق محرمی 

در چارچوب بازی‌های هفته سیزدهم لیگ یک کرواسی، تیم دینامو زاگرب که پس از سه مسابقه دوباره صادق محرمی را در ترکیب و سمت راست خط دفاعی داشت، از ساعت 16:30 امروز در استادیوم ماکسیمیر به مصاف ایسترا ۱۹۶۱ رده هشتمی رفت. 

این دیدار در نهایت با تساوی 1 بر 1 به پایان رسید. لازم به ذکر است، تیم فوتبال دینامو زاگرب که در هفته گذشته لیگ یک کرواسی متوقف شده بود، امروز هم به تساوی یک بر یک برابر ایسترا ۱۹۶۱ رضایت داد تا 24 امتیازی شود و در رتبه سوم جدول بماند. 

01597123

*پیروزی زوریا مقابل کولوس کوالیکا با درخشش ایرانی‌ها

در یکی از بازی‌های هفته دوازدهم لیگ برتر اوکراین، تیم فوتبال زوریا لوهانسک که برای سومین مسابقه پیاپی اللهیار صیادمنش و شهاب زاهدی را به‌طور همزمان در ترکیب و خط حمله داشت، از ساعت 20 شب گذشته در استادیوم اسلاووتچی آرنا با کولوس کوالیوکا رده یازدهمی دیدار کرد. 

صیادمنش که سه شب قبل در هفته سوم مرحله گروهی لیگ کنفرانس اروپا مقابل زسکا صوفیه بلغارستان گلزنی کرده بود، دیشب هم این کار را با همکاری دیگر هم‌تیمی ایرانی خود انجام داد. 

زوریا لوهانسک در دقیقه 38 یک ضد حمله سریع از سمت چپ زمین تدارک دید که ارسال زمینی و خطرناک شهاب زاهدی به مقابل تیرک دوم را اللهیار صیادمنش با حضور به موقع مقابل در محوطه جریمه و تکل بلند تبدیل به گل کرد.

شهاب زاهدی که امشب حضور 75 دقیقه‌ای در زمین داشت و هفت دقیقه قبل از تعویض یک کارت زرد گرفت، با وجود اینکه نتوانست آمار سه گل زده فصل خود را بهتر کند، دومین پاس گل‌اش را داد.

لازم به ذکر است که یاران زاهدی با برد امشب ۲۳ امتیازی شدند و به رده چهارم جدول لیگ برتر اوکراین صعود کردند.

222

*شکست برنتفورد در حضور سامان قدوس 

در چارچوب رقابت‌های هفته نهم لیگ برتر انگلیس، تیم فوتبال برنتفورد از ساعت 16:30 به مصاف لسترسیتی رفت. که این دیدار در نهایت با نتیجه 2 بر یک و به سود شاگردان برندان راجرز به پایان رسید. 

سامان قدوس هافبک تیم‌ملی‌ فوتبال کشورمان از ابتدای این دیدار روی نیمکت حضور داشت در دقیقه 72 بازی وارد مسابقه شد ولی نتوانست در 14 دقیقه‌ حضورش در این بازی جلوی شکست تیمش برابر لسترسیتی را بگیرد. تا پس از این بازی نمره 6.5 را از سوفااسکور دریافت کند.

لازم به ذکر است که گل‌های این دیدار را یوری تیلمانز در دقیقه 14 و  مادیسون دقیقه 73 برای لسترسیتی و ماتیاس یورگنسن در دقیقه 60 برای برنتفورد به ثمر رساند.

 

سامان-قدوس

*شکست کایسری‌اسپور مقابل کانیا اسپور در حضور کامل حسینی

در ادامه رقابت‌های هفته دهم سوپر لیگ ترکیه، تیم فوتبال کایسری اسپور که سید مجید حسینی را در فهرست بازیکنان خود دارد، از ساعت 16:30 امروز به مصاف تیم رده نهمی کانیا اسپور  رفت که این دیدار در نهایت با شکست 2 بر یک یاران حسینی به پایان رسید.

یاران حسینی که طی سه هفته اخیر سوپر لیگ ترکیه روند نه چندان خوبی دنبال کرده بودند و یک تساوی و دو شکست پیاپی داشتند، امروز هم نتوانستند به ناکامی‌های خود پایان بدهند و در زمین حریف خود مغلوب شدند.

سید مجید حسینی، مدافع ایرانی کایسری اسپور که پس از دو مسابقه نیمکت‌نشینی در تیم ملی ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی، در جریان دیدار سوپر لیگ ترکیه برابر آلانیا اسپور به میدان رفته و یک گل به خودی زده بود، امروز همچنان در ترکیب ابتدایی تیمش برابر کانیا اسپور حضور دارد.

 لازم به ذکر است که یاران حسینی با این شکست 11 امتیازی شده و در رده پانزدهم جدول رده‌بندی قرار گرفتند.

 

77

 

کدخبر: 733040 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟