عجیب ترین اتفاقات المپیک توکیو 2020 + فیلم
حجم ویدیو: 9.32M | مدت زمان ویدیو: 00:01:16

مسابقات المپیک توکیو 2020 در این هفته ها برگزار شد. امروز روز آخری است که مسابقات المپیک توکیو 2020 برگزار می شود. مسابقات المپیک توکیو 2020 امسال در دوران کرونا برگزار شد. قطعا مانند هر دوره المپیک در این دوره از مسابقات المپیک توکیو 2020 هم شاهد اتفاقات جالبی بوده ایم. سعی کرده ایم در این مطلب اتفاقات مسابقات المپیک توکیو 2020 که برای اولین بار رخ داد را به تصویر بکشیم.

به گزارش رکنا ، اتفاقات جالب و عجیبی در مسابقات المپیک توکیو 2020 امسال رخ داد؛ ازجمله اینکه چون این مسابقات در دوران کرونا برگزار شد از 600 هزار نفر تست کرونا گرفتند. از این تعداد 200 نفر پاسخ تست کرونایشان مثبت اعلام شد.

همچنین در مسابقات المپیک توکیو 2020 برای اولین بار بود که زنان در رشته های کمتر مورد توجه و از کشورهای گوناگون به مدال دست یافتند مانند رشته قایقرانی که کاروان ایران موفق به کسب مدال المپیک شد.

گفتنی است در آسیا سرانه مطالعه روزنامه در ژاپن بسیار بالاست.

از اتفاقات عجیب دیگری که در جریان برگزاری مسابقات المپیک توکیو 2020 رخ داد چاقوکشی بود. ماجرا از این قرار بود که یک نفر چاقو کشید و 10 نفر را زخمی کرد.

همچنین برای اولین بار بود که در رشته جودو از عربستان سعودی یک خانم شرکت کرده بود و توانست بدون حجاب در این مسابقات حاضر شود.

اهدای دو مدال طلا در یک رشته

در روز دهم رقابت های المپیک توکیو و در رشته پرش ارتفاع دو ورزشکار از ایتالیا و قطر هر دو به مدال طلا دست یافتند.

در رقابت های دوومیدانی و در بخش پرش از ارتفاع، دو ورزشکار از ایتالیا و قطر رکورد یکسانی را بدست آوردند که در نهایت در اتفاقی عجیب، برای کسب عنوان قهرمانی مسابقه ای دیگر برای آن ها در نظر گرفته نشد.

بر این اساس پس از ثبت رکورد برشیم موتاز از قطر، تانمری جیانمارکو از ایتالیا نتوانست از مانع درنظر گرفته شده عبور کند تا در نهایت به رکورد مشترک با این ورزشکار قطری دست یابد.

در نهایت داور این رشته پس از سوال از ورزشکار قطری، برای ادامه کار و موافقت این ورزشکار با پایان مسابقه، تصمیم می گیرد که مسابقه دیگری برای تعیین قهرمان درنظر نگیرد و هر دو ورزشکار را قهرمان اعلام کرد تا مدال طلا به هر دو ورزشکار اهدا شود و در جدول رده بندی هم لحاظ گردید.

ورزشکار ایتالیایی پس از این اتفاق، شادمانی زاید الوصفی رااز خود نشان داد.

در فیلم زیر خوشحالی پرنده ایتالیایی که رقیب خود را در آغوش می گیرد را ببینید.

واکنش‌های مجازی به عجیب‎‌ترین مدال طلای المپیک توکیو

کسب مدال طلای سجاد گنج زاده با وجود مصدومیت شدید، در فضای مجازی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

سجاد گنج زاده به عنوان آخرین نماینده کاروان ایران در المپیک توکیو 2020 امروز در وزن 75+ کیلوگرم مسابقات کاراته مردان برابر حمدی از عربستان سعودی به میدان رفت و مدال طلا را کسب کرد.

کاراته

گنج زاده در این دیدار به دلیل ضربه سنگینی که از سوی حمدی به سرش دریافت کرد، بیهوش شد و از زمین مسابقه خارج شد. بر اثر ضربه سنگینی که این ورزشکار به گنج زاده وارد کرد، دیسکالیفه شد و از سوی داوران اخراج شد تا حریف او یعنی نماینده کشورمان به مدال طلا دست پیدا کند.

با وجود اینکه کاراته برای اولین بار در مسابقات المپیک شرکت می‌کرد گنج زاده بدین ترتیب به عجیب‌ترین مدال این دوره از مسابقات دست پیدا کرد و همین اتفاق موجب شد تا نحوه قهرمانی او در فضای مجازی مورد توجه قرار بگیرد. نظرات کاربران درباره مدال طلای عجیب گنج زاده را در ادامه می‌خوانید:

* ‌به بازیکنای استقلال بگید تا داور بازی با الهلال سوت شروعو زد همه غش کنید بیفتید زمین شاید تونستیم بازیو ببریم.

* خیلی عجیب بود کاراته، هم صدرنشین صعود کردیم هم چلنجای مربیمون درست بود تهش هم فینالو باختیم و طلا گرفتیم.

* پرسپولیس vs النصر طارق الحمدى vs گنج زاده

فوتبال

* برنده همیشه اونی نیست که وایستاده. اینو امروز از المپیک یاد گرفتم.

جودو

* ولی بعد اون باختای نزدیک و ثانیه اخری که داشتیم، اینجوری طلا گرفتن خیلی چسبید. حقمون بود انگار:))) ایشالا گنج زاده سلامت باشه.

* یارو رو ریختن کف برانکار بردن داره آهنگ حماسی میذاره تلویزیون.

* فکر کن بهت بگن چطوری طلا گرفتی بگی حقیقتاً بد کتک خوردم طلا گرفتم! چیه این کاراته :)))))

*چیزی که من از کاراته فهمیدم حامد لک از الان باید آماده کنه واسه طلای پاریس.

فریم های جالب از المپیک توکیو 2020

المپیک مدال

المپیک دو

المپیک مشعل

المپیک گریه

المپیک ورزش

المپیک فریاد

المپیک بدمینتون

المپیک کاراته

المپیک کشتی

المپیک

المپیک شمشیربازی

کدخبر: 710985 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟