کاش در قدرت منتقد بودید پهلوان!

به گزارش رکنا، عملکرد امیر خادم در وزارت ورزش حتما نقاط مثبتی دارد اما همه عملکرد خادم نقاط مثبت نیست، می توانیم به همان اقداماتی که در خصوصی سازی انجام شد اشاره کنیم، می توانیم به عملکردش در امور مجلس بپردازیم و اینکه چرا محور همه اقدامات مجلس مدیرکل پارلمانی او بود نه خودش! می توانیم در موضوع مدیریت استان ها و ضعف های مشهودی که وجود داشت بنویسیم و اینکه چرا اکثر مدیران وقت وزارت ورزش و جوانان در همه این امور نقدهای جدی به او داشتند...

برخی مدیران هستند که فکر می کنند مرکز زمین هستند و هر آنچه توسط آنها صورت گرفته درست و هر آنچه قبل و بعد از آنها صورت گرفته غلط و نامربوط است، شاید امیررضا خادم یکی از این افراد باشد که در مصاحبه با یکی از رسانه ها حرف هایی زده که شاید افراد ناآگاه آنها را بپذیرند ولی کسانی که در جریان مسائل ورزش هستند از خود می پرسند اگر این ادعاهای خادم درست است چرا او همان موقع نگفت و اگر درست نیست چرا امروز چنین ادعاهایی دارد؟

به گزارش طرفداری، انتظار از امیر خادم به عنوان یک پیشکسوت کشتی این بود که وقتی در قدرت حضور دارد حرفش را بگوید نه اینکه آن موقع مدافع عملکرد وزیر باشد و امروز که در قدرت نیست انتقاد کند به نحوی که این تلقی به وجود بیاید اولا دنبال این است انتقام بگیرد و ثانیا به فکر حضور در کابینه دولت آینده است و می خواهد با این مصاحبه خودش را از دولت فعلی جدا کند.

می توان تک به تک سخنان خادم در مصاحبه اش را نقد کرد، می توان برای تک به تک آن سخنان استدلال آورد، می توان در باب نقاط ضعف و قوت عملکرد امیر خادم چندین هزار کلمه مطلب نوشت، اما نه در حوصله مخاطب است و نه در حوصله این روزهای فضای خبری کشور، اما ما در چند خط مختصر به برخی از ابهامات حول و حوش امیر خادم می پردازیم.

عملکرد امیر خادم در وزارت ورزش حتما نقاط مثبتی دارد اما همه عملکرد خادم نقاط مثبت نیست، می توانیم به همان اقداماتی که در خصوصی سازی انجام شد اشاره کنیم، می توانیم به عملکردش در امور مجلس بپردازیم و اینکه چرا محور همه اقدامات مجلس مدیرکل پارلمانی او بود نه خودش! می توانیم در موضوع مدیریت استان ها و ضعف های مشهودی که وجود داشت بنویسیم و اینکه چرا اکثر مدیران وقت وزارت ورزش و جوانان در همه این امور نقدهای جدی به او داشتند.

مثلا می توانیم از امیر خادم بپرسیم چرا بعد از اینکه معاون وقت ورزش قهرمانی نپذیرفت موضوع خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس را پیگیری کند، خادم اصرار به پیگیری این پروژه داشت؟ یا ماجرای انتصاب یک کشتی گیر که مدیر کل استانی وزارت ورزش هم بود به عنوان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس که با مخالفت جدی وزیر وقت و یکی از پیشکسوتان پرسپولیس مواجه شد چه بود؟ یا باز می توانیم بپرسیم علیرغم مخالفت همه مدیران وزارت ورزش و جوانان چرا برخی افراد را که در جامعه شائبه وجود نسبت شان با خادم مطرح بود وارد حوزه مدیریتی استقلال و پرسپولیس کرد؟ یا می توانیم بپرسیم علیرغم تاکید همه کارشناسان در مورد واگذاری همه دارایی ها و برند استقلال و پرسپولیس، او به دنبال واگذاری تنها برند این دو باشگاه بود آیا نمی دانست اگر این اتفاق آن زمان رخ می داد استقلال و پرسپولیس نابود می شدند؟ اگر مخالف بود چرا رسما اعلام نکرد و مثل سجادی خودش را کنار نکشید و تا پایان سر این پروژه ماند؟

می توانیم از امیر خادم بپرسیم چرا اکثر مدیران کل استانی از پیشکسوتان کشتی بودند؟ آیا قحطی ورزشکار وجود داشت که فقط کشتی گیران می توانستند مدیر کل استانی شوند؟ چرا در قبال انتقادات صریح معاون وقت امور جوانان در خصوص بی توجهی مدیران کل به مسائل جوانان هیچ اقدامی صورت نمی گرفت؟

امیر خادم در بخش دیگری از صحبتهایش گفته که برای انتخابات فدراسیون کشتی ثبت نام کرده و صلاحیتش احراز نشده، همه آنهایی که ورزش را دنبال می کنند می دانند که کدام مرجع نظارتی صلاحیت ها را بررسی می کند، البته ما پیش داوری نمی کنیم ولی اگر این تلقی که از دیروز شایعه شده مبنی بر اینکه خادم می خواهد در دور بعد وزیر ورزش شود، درست باشد این سوال مطرح می شود وقتی صلاحیت او برای فدراسیون کشتی احراز نشده آیا برای وزارت ورزش در دولت بعد احراز می شود؟

اما عجیب ترین بخش صحبت های خادم در مورد نحوه جدا شدن او از وزارت ورزش بود، او در جایی گفت برای اینکه کاندیدای فدراسیون کشتی شوم استفعا دادم، در جای دیگری می گوید:دیدم نمی توانم کار کنم کنار رفتم.

و در انتهای مصاحبه می گوید:اگر ما به درد ورزش می‌خوردیم که بیرون مان نمی‌کردند.

حالا این سوال پیش می آید که بالاخره شما به خاطر فدراسیون کشتی رفتید؟ یا نتوانستید با وزیر کار کنید و رفتید؟ یا بیرونتان کردند؟ همین یک ابهام کافیست تا کل مصاحبه شما زیر سوال برود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 676900 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟