پیشکسوت استقلال: فتح الله زاده به درد استقلال می‌خورد/ استراماچونی باید چه می‌کرد که پولش را بگیرد!

به گزارش گروه ورزشی رکنا، در حالی که هنوز کسی نمی داند آندره آ استراماچونی به تهران می آید یا نه پیشکسوتان دلسوز استقلال به شدت پیگیر بازگشت این سرمربی هستند و وجود او در ادامه مسیر لیگ برتر را تضمین موفقیت استقلال در ادامه راه باقیمانده تا پایان فصل دانسته و بخت قهرمانی را با حضور استراماچونی برای این تیم قایل هستند.

علیرضا اکبرپور درباره روزهای بدی که تیم استقلال بدون سرمربی پشت سر می گذارد و نزدیک شدن به فصل نقل و انتقالات زمستانی ابراز نگرانی می کرد. او همچنین از تفکرات این سرمربی به عنوان تحولی بزرگ در فوتبال باشگاهی کشورمان یاد کرد و معتقد بود حضور مربیان جوان اروپایی موجب تحول فوتبال باشگاهی کشورمان می شود.

متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید:

استقلال برای بازی با ماشین فرشید اسماعیلی را ندارد! این برای تیم دردسرساز نیست؟

ما در بازی قبلی هم این بازیکن را نداشتیم. البته نمی توان منکر توانایی های این بازیکن شد. او فوق العاده در حملات به مهاجمان کمک می کند و یک بازیکن باهوش است که هم پا به توپ دارد و هم توانایی عبور از بازیکن روبرویی اش را. اما در نبود او دیدیم استقلال روبروی شاهین شهرداری بوشهر هیچ چیزی از بازی قبلی اش کم نداشت. آرش رضاوند به درستی همان وظایفی را در زمین انجام می داد که فرشید داشت. توپ رسانی به مهاجمان و نفوذ به عمق و حتی خودش هم مثل فرشید که گاهی برای گلزنی نفوذ می کند رفت و گل هم زد.

پس جای نگرانی نیست؟

با تیمی که استراماچونی برای استقلال ساخته نه. او در برخی پستها که بازیکن دارد دو بازیکن همسان را تریبت کرده تا در چنین روزهایی جای هم بازی کنند. طوری که نبود دیگری حس نشود.

در کل وضعیت استقلال را چطور تحلیل می کنید؟

شرایط خوبی نیست. تیمی که نه سرمربی دارد، نه مدیرعامل و نه سرپرست کاملا رها شده و این برای یک تیم خوب نیست.

الان باید چه اتفاقی می افتاد؟

الان باید استقلال منسجم تر از همیشه کار کند. تیمی که به صدر رفته باید برای قهرمانی گام بردارد ولی نه سرمربی بالای تیم است نه مدیرعامل. متأسفانه مشخص هم نیست چه کسی باید این وضعیت را سروسامان بدهد.

پیشنهاد شما چیست؟

به نظرم الان باید فتح اله زاده را برگردانند. او تنها کسی است که در این روزهای بحرانی راه و چاه را بلد است و می تواند بهترین تیم را برای نیم فصل دوم ببندد. او کارکشته این وضعیت است. نباید وقت را از دست داد.

چطور؟

الان روزهایی است که استقلال باید یارگیری کند ولی می بینیم که باز هم تیم در حال از دست دادن زمان است. بهترین گزینه فتح اله زاده است. این روزها باید نیم فصل دوم را دید. در دور برگشت بازیها سخت تر می شود. لیگ قهرمانان از راه می رسد و استقلال باید خودش را مهیای آن روزها کند ولی کسی نمی داند سرمربی می آید یا نمی آید.

چه کسی بیاید بهتر است؟

خود استراماچونی باید برگردد وگرنه این تیم قهرمان نمی شود. او تیمی ساخته که بهترین فوتبال را در لیگ ارائه می دهد و با روش فوتبالی نوین همه لیگ را از تماشای فوتبال مدرن سیراب کرده است. در همین بازی با شاهین، تیم بدون سرمربی اینقدر خوب بازی کرد که حریف برنامه های خودش را فراموش کرده بود. چرا نباید پول چنین مربی را به موقع داد؟ یک مربی دیگر باید چکار کند که دستمزدش را بدهند. تیم که صدر جدول است و آقای گل هم که استقلالی است. بیشترین گل زده را هم که داریم و من واقعا از همه چیز تعجب می کنم.

قائدی را چطور دیدید؟

کاملا مشخص است که او هدفمند بازی می کند. تأثیر استراماچونی در بازی او کاملا واضح است. بازیکن می داند کجا باید بایستد، کجا باید تو برود و کجا باید پاس بدهد. وقتی تیم مربی نداشته باشد یا دستورات غلط باشد قائدی یا هر بازیکنی در زمین نمی تواند توانایی هایش را بروز بدهد.

و دیاباته؟

او هم در پست خودش خیلی خوب است. من روزهای اول که گل نمی زد هم گفتم او بازیکنی باهوش است که با جثه بزرگش مثل یک فوتبالیست گل کوچک کار دریبل و توی سر توپ زدن را به خوبی بلد است. در بازی با شهرخودرو دیدیم چطور با بدنش دفاع حریف را زمین انداخت و شوت محکمش را به چارچوب زد. در بازی با سپاهان هم جایگیری درستش باعث شد گل زیبایی با سر بند. در کل او به خوبی با قائدی چفت شده و امیدوارم این زوج با قدرت به گلزنی ادامه دهند.

بازی استقلال – ماشین سازی را چطور پیش بینی می‌کنید؟

ماشین تیمی است که من خودم فوتبالم را از آن شروع کردم. بازی برگشت اصلا قابل مقایسه با بازی رفت نیست که ماشین برد. هر دو تیم خوب هستند ولی فکر می کنم اگر استراماچونی برگردد و خودش بالای سر تیمش باشد روز سختی برای ماشین در پیش است.

از تیم جوانان استقلال چه خبر؟

ما با 14 برد، سه مساوی و سه باخت در رده سوم هستیم و این پنجشنبه هم با مقاومت تیم چهارم جدول بازی داریم که اگر ببریم می رویم دوم. وضعیت ما بد نیست ولی یک سال است که ما یک ریال پول نگرفته ایم و امیدوارم باشگاه به این موضوع توجه کند. تیم کیا فعلا در صدر استو بازی رفت را به این تیم باخته ایم ولی بازی برگشت در زمین ماست و می خواهیم باخت رفت را تلافی کنیم.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 526571 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟