نوید مظفری در گفتگو با رکنا: گل دوم پیکان به استقلال مردود بود! + فیلم

به گزارش گروه ورزشی رکنا، نوید مظفری داور سابق و کارشناس داوری فعلی کشورمان ابتدا پیرامون بحران داوری کشورمان که پس از مهاجرت علیرضا فغانی بیش از پیش نیز شده است، گفت: موضوع اصلی رفتن علیرضا فغانی یا داور دیگری نیست؛ بلکه بحران اساسی ما در عدم برنامه ریزی و پشتوانه سازی در داوری کشورمان است. در واقع داورهای موفقی که در مقاطع مختلف زمانی داشته ایم، همگی با استعداد خود به جایگاهشان رسیده بوده اند.

مظفری در ادامه گفت: فکر می کنم شرایط داوری کشورمان از این هم بدتر شود؛ کافی است همین چند داوری که در لیگ مشغول قضاوت هستند هم دچار مصدومیت یا محرومیت شوند تا دیگر به معنای واقعی کلمه دچار بحران در داوری کشورمان شویم.

در ادامه گفتگو به بررسی داوری 2 بازی حساس دیروز لیگ برتر پرداختیم؛ در مسابقه بین دو تیم شهر خودرو و سپاهان در مشهد، یک پنالتی برای تیم شهر خودرو رخ داد. برخورد توپ با دست امید نورافکن صد در صد پنالتی بود. صحنه دیگر اما در دقایق پایانی اتفاق افتاد که ادامه بازی تصمیم درستی بود. در مورد صحنه دومی که در محوطه جریمه تیم سپاهان رخ داد، موضوع اشتباه سهوی مدافع سپاهان در زدن ضربه سر بود و ادامه بازی تصمیم درستی بود. دیگر صحنه بحث برانگیز در در این مسابقه در آخرین دقیقه مسابقه روی داد. در دقیقه 93 باید برای تیم سپاهان پنالتی اعلام می شد، چرا که مدافع سپاهان به وضوح مهاجم سپاهان را هل داد. بدین ترتیب در این مسابقه یک پنالتی برای سپاهان و یک پنالتی برای تیم شهر خودرو گرفته نشد.

در مسابقه استقلال و پیکان نیز حرف و حدیث زیادی، به خصوص در صحنه گل دوم پیکان پیش آمده است. مظفری درباره گل دقایق پایانی پیکان اظهار داشت: ابتدا باید بگویم که خطای علی کریمی روی مهاجم پیکان به درستی گرفته شد. اما نکته اصلی حضور بازیکنان پیکان در دیوار دفاعی مدافعان استقلال بود. طبق قوانین جدید فیفا، حضور بازیکن تیم مهاجم حق ایستادن در دیوار دفاعی را ندارند. به همین دلیل نیز گل دوم تیم پیکان مردود بود و داور باید بازی را متوقف کرده و  یک ضربه آزاد غیر مستقیم نیز برای استقلال

اعلام می شد.

گرفته می شد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 524493 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهرداد امامی
آیا این خبر مفید بود؟