عملکرد تاثیرگذارترین بازیکنان استقلال در لیگ برتر

به گزارش گروه ورزشی رکنا، تیم فوتبال استقلال که لیگ را خوب آغاز نکرد و نتایج نسبتا ضعیف آنها باعث شد تا رده‌های پایین جدول را هم ببینند، هفته‌هاست سیر خوبی در پیش گرفته و با ۵ پیروزی متوالی در لیگ برتر خود را به کورس بالای جدول رساند. آبی پوشان در حالی این نتایج خوب را کسب کردند که نقش دو مهاجم را نمی‌توان در این موفقت‌ها نادیده گرفت.

استراماچونی با کنار هم قرار دادن یک مهاجم جوان و ریز جثه در کنار یک مهاجم بلند قامت و باتجربه، زوجی خطرناک در خط حمله تیمش به وجود آورده تا این دو مهاجم جمعا با ۸ گل و یک پاس گل، عملکردی بسیار خوب از خود به جای گذاشته باشند.

مهدی قائدی را با ۴ گل و یک پاس گل می‌توان امتیاز آور ترین بازیکن استقلال در این فصل دانست و پس از وی نیز شیخ دیاباته با ۴ گل در جای دوم قرار می‌گیرد.

قائدی در حالی این آمار را از خود به جای گذاشته که در هر ۱۰ بازی تیمش چه در ترکیب ثابت و چه به عنوان بازیکن جانیشن حضور داشته و با مجموع ۶۰۲ دقیقه بازی، یکی از بازیکنان پر کار این تیم است.

قائدی در ۶ بازی مقابل فولاد، نفت مسجد سلیمان، گل گهر، سایپا، پارس جنوبی، تراکتور و صنعت نفت در ترکیب ثابت تیمش به میدان رفته و تنها در هفته سوم مقابل نفت مسجد سلیمان تعویض نشده و تا پایان بازی در میدان حضور داشته است.

مهاجم آبی پوشان سه بار هم مقابل ماشین سازی، پرسپولیس و ذوب آهن به عنوان بازیکن جانشین وارد ترکیب تیمش شد تا در هر ۱۰ بازی آنها حضور داشته باشد.

شیخ دیاباته اما به دلیل مصدومیت چند بازی تیمش را از دست داد. دیاباته که در هفته سوم از ناحیه دنده دچار آسیب دیدگی شد در هفته‌های چهارم تا ششم نتوانست برای تیمش بازی کند و به جز آن در سایر دیدارهای این تیم به میدان رفته است.

دیاباته مجموعا ۳۴۷ دقیقه برای آبی پوشان به میدان رفته و در این بازیها توانسته ۴ بار برای تیمش گلزنی کند که این می تواند آماری خوب برای مهاجمی باشد که اولین فصل حضورش را در یک تیم پر هوادار پشت سر می گذارد.

دیاباته تنها یکبار مقابل فولاد در هفته دوم در ترکیب ثابت قرار گرفت و تا پایان بازی تعویض نشد و به جز آن هیچ بازی دیگری را به طور کامل در میدان حضور نداشته است.

آبی پوشان در هفته دهم رقابتهای لیگ برتر توانستند با نتیجه ۵ بر صفر میهمان شان صنعت نفت را شکست دهند که در این بازی هم دیاباته و قائدی هر کدام یکبار برای تیم شان گلزنی کردند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 516469 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟