آتش زدن مجسمه زلاتان در سوئد + عکس

به گزارش گروه ورزشی رکنا، گروهی از هواداران خشمگین تیم فوتبال مالموی سوئد شب گذشته (چهارشنبه) مجسمه ستاره سابق‌شان زلاتان ابراهیموویچ را در محوطه بیرون از ورزشگاه این تیم به آتش کشیدند. دلیل خشم آنها ملحق شدن ابراهیموویچ به تیم رقیب، «هاماربی» به عنوان مالک 50 درصد از سهام باشگاه بوده است.

طبق اعلام منابع نزدیک به باشگاه به سایت ESPN، ابراهیموویچ نه تنها نیمی از سهام باشگاه را خریده بلکه احتمال دارد که در آخرین سال‌‌های دوران بازیگری‌اش برای این تیم بازی کند.

همین موضوع خشم هواداران مالمو را برانگیخته و سبب شده است که آنها مجسمه این بازیکن 38 ساله که در 116 بازی‌اش برای تیم ملی سوئد 62 گل زده را بسوزانند، مجسمه‌ای که یک ماه پیش از آن رونمایی شده بود.

یک کلیپ ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده است که نشان می‌دهد چند نفر زیر مجسمه زلاتان ابراهیموویچ آتش بزرگی روشن کرده‌اند و ظاهراً یک نفر هم روی این مجسمه با اسپری شعاری نژادپرستانه علیه کاپیتان سابق تیم ملی سوئد نوشته است.

زلاتان ابراهیموویچ

زلاتان ابراهیموویچ

زلاتان ابراهیموویچ

زلاتان ابراهیموویچ

زلاتان ابراهیموویچ

زلاتان ابراهیموویچ

پلیس سوئد با اعلام اینکه چندین نفر در این خرابکاری دست داشته‌اند، از آغاز تحقیقات برای شناسایی عوامل این اتفاق خبر داد. صبح روز گذشته هم عده‌‌ای با استفاده از توالت فرنگی اقدام به تخریب مجسمه ابراهیموویچ کرده بودند و یک نفر هم پارچه‌ای روی سر این مجسمه کشیده بود. در همین حال هواداران تیم مالمو هم با ایجاد عریضه‌ای اینترنتی، خواهان برداشته شدن این مجسمه از فضای بیرون محوطه ورزشگاه خانگی تیم‌شان شده‌اند.

کاوه حسین‌پور نایب رئیس کانون هواداران باشگاه مالموی سوئد، در این باره به آسوشیتدپرس گفت: خیانت، خیانت است واین ماجرا باعث خشم هواداران شده است. زلاتان با تصمیمی که گرفته از پشت به ما خنجر زد و بعد هم با یک شمشیر سرمان را برید. مجسمه او اکنون دیگر کاملاً بی‌ارزش و فقط یک تکه زباله است. بهترین راه حل هم این است که این مجسمه را از مقابل ورزشگاه ما بردارند و آن را به جایی دیگر از استکهلم انتقال دهند. نمی‌شود که ما برای تماشای هر بازی تیم‌مان از جلوی مجسمه کسی رد شویم که بدانیم در تیم رقیب‌مان سرمایه‌گذاری کرده است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 521493 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟