این جوان ایرانی در ساحل ترکیه قهرمان جهان شد  +عکس و فیلم
حجم ویدیو: 58.91M | مدت زمان ویدیو: 00:08:56

به گزارش اختصاصی رکنا، محمد میثاق بختیاری، ورزشکار ۱۵ ساله مقیم فرانسه که با پرچم ایران در این مسابقات شرکت کرده بود، موفق شد در رده نوجوانان بر سکوی قهرمانی بایستد.

بختیاری که در سن ۱۰ سالگی نیز رکورد آسیا در بانجی جامپینگ از ۴۰ متر را شکسته بود، سوابق گسترده ای از فعالیت در رشته های ورزشی چون غواصی، پاراگلایدر، موتور کراس، اسکی روی آب و .. را در کارنامه خود دارد.

گفتنی است مسابقات جهانی فلای برد در سه رده نوجوانان، حرفه ای و پیشکسوتان و با حضور بیش از ۳۰ ورزشکار از کشورهای هلند، روسیه، اسپانیا، ایران و ... در کشور ترکیه برگزار شد.

گفتگو با قهرمان جهان

محمد میثاق بختیاری از سن 14 سالگی در رشته فلای بورد فعالیت خود را زیر نظر مربیانش آغاز کرده و پس از یک سال تمرین و تلاش در مسابقات جهانی ترکیه توانست در بخش نوجوانان مقام اول را به دست بیاورد.

مسابقات جهانی 2019 در کدام کشور برگزار شده است؟

این مسابقات به میزبانی ترکیه و با حضور 30 شرکت کننده از 6 کشور مختلف در سه بخش نوجوانان، حرفه ای و پیشکسوتان برگزار شد که توانستیم مقام اول را در قسمت نوجوانان به دست بیاورم.

این مسابقات بین آقایان و زنان مشترک بوده؟

نه، مسابقات زنان و آقایان با توجه به نظر فیزیکی و جسمی که آقایان نسبت به زنان بالاتر است جدا برگزار می شود و با توجه به اینکه در قسمت نوجوانان آقایان نتوانستند به مرحله بعدی سعود کنند من همراه خانم ها روی سکو رفتم و مقام اولی را گرفتم.

شنیدم مقیم فرانسه هستی اما با پرچم ایران در مسابقات شرکت کردی؟

بله، من مقیم فرانسه هستم و خیلی پیشنهاد و اسپانسر از کشور فرانسه به من پیشنهاد دادند تا حمایتم کنند اما من درخواست آنها را رد کردم، چون من متولد ایران هستم و از کشور ایران در این مسابقات شرکت کردم. حتی با وجوداینکه از ابتدا همه می دانستند من با پرچم ایران در این مسابقات شرکت کردم ولی برخی که دوست ندارند پیشرفت مرا ببیند وقتی مقام اولی را به دست آوردم یک عکس به من از قانون نشان دادند و ادعا کردند که کار من جرم است اما از همین‌جا می گویم برای من مهم این است که با پرچم کشور خودم در مسابقات شرکت کنم، کجای کار من جرم است؟! حتی در فرانسه با توجه به دستگاه و تجهیزاتی که هست من می توانم پیشرفت بهتری کنم اما هیچ وقت بدون پرچم ایران وارد مسابقات نخواهم شد.

این ورزش در ایران هم تمرین می شود؟

این رشته فقط در جزیره کیش انجام می شود و بقیه افرادی که کار می کنند حرفه ای نیستند و تنها در ایران من و یک نفر دیگر به نام آقای میلاد تقدیری هستیم که به صورت حرفه ای در این رشته ورزشی فعالیت می کنیم.

مسابقات چند روز طول کشید و قسمت نوجوانان در چه رده سنی است؟

3 روز طول کشید، نوجوانان بین رده سنی 5 تا 16 یا 17 سال است و رقیب من یک دختر 22 ساله بود که دوم شد و من با 25 امتیاز بالاتر از او اول شدم که تاحالا کسی نتوانسته بود این امتیاز را به دست بیاورد.

چه برنامه ای برای آینده داری؟

پیشرفت کنم و در مسابقات بعدی نیز مقام اولی را به دست بیاورم و پرچم ایران را بالا ببرم.

حرف آخر؟

از پدر و مادرم که مرا حمایت کردند قدردانی می کنم، همین طور از مربی ام  آقای میلاد تقدیری که در مدت زمان یکسال با حمایت و کمک هایش توانست مرا به این جایگاه برساند تشکر می کنم چون دیگر شرکت کنندگان بیش از 4 سال است که تمرین می کنند اما من در یک مدت زمان کوتاه توانستم رکوردار این مسابقات در قسمت نوجوانان باشم. در پایان باید بگویم که من تا آخر با پرچم ایران در این مسابقات شرکت می کنم و هیچ کسی نمی تواند جلوی پیشرفت و تصمیمی که گرفتم را بگیرد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 515904 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟