سرمربی سابق تیم ملی: نباید با یک باخت یاد کی‌روش بیفتیم

به گزارش گروه ورزشی رکنا، حشمت مهاجرانی درباره اشکالات ایران در دیدار با بحرین گفت: فاصله خطوط ایران در زمین بازی زیاد بود. فرصت‌های گلزنی هم یکی پس از دیگری از دست رفت. ما خیلی فشار آوردیم ولی دفاع تیم ملی در این دیدار آسیب‌پذیر بود. تیم ما پشتیبانی نداشت و انضباط تیم پایین بود.

وی در پاسخ به این سوال که تیم ملی در گروه سختی قرار دارد و این شکست می‌تواند موجب دردسر ایران در ادامه رقابت‌ها شود گفت:‌ ما در گروه سختی قرار نداریم. قدرت اول آسیا هستیم. این قبیل شکست‌ها و حوادث برای هر تیمی رخ می‌دهد. می‌توان مثال‌های زیادی هم زد که مدعی یک تورنمنت بودند اما در ابتدای رقابت‌ها شکست خوردند. نباید خیلی زود درباره تیم ملی قضاوت کنیم.

سرمربی سابق تیم ملی با بیان اینکه "نباید با یک شکست یاد کی‌روش بیفتیم،" یادآور شد: ایران فرصت جبران این شکست را در برابر عراق دارد. بحرین تیم بدی نبود. فاصله فوتبال در آسیا کم شده است. از طرفی بحرین گربه سیاه ایران است.

وی در واکنش به اینکه عراق هم گربه سیاه ایران است و با این حساب در گروه سختی قرار داریم گفت: بله عراق هم همینطور است اما ما تیم برتر آسیا هستیم. با اینکه باختیم، در طول بازی بهتر عمل کردیم. با این حال باید در نوع بازی و آرایش تیم تجدیدنظر کنیم.

مهاجرانی در واکنش به این سوال که چرا ویلموتس ترکیب مشابهی در هر دو دیدار به میدان فرستاد و در برابر بحرین بر اساس آنالیز حریف عمل نکرد، تاکید کرد: معمولا ترکیب برنده را به میدان می‌فرستند اما بحرین مانند کامبوج نیست. ما بازیکنان خوبی داریم ولی نتوانستیم از این برتری استفاده کنیم.

سرمربی سابق تیم ملی تاکید کرد: به قدرت تیمی ایران اطمینان دارم اما این موضوع تضمین کننده موفقیت نیست. دیدیم که بحرین توانست ایران را شکست دهد. ما فوتبالیست‌های بین‌المللی داریم که از قدرت فنی و تاکتیکی بالایی برخوردار هستند. باید با دقت بیشتری درباره ترکیب تیم ملی تصمیم‌گیری کرد.

مهاجرانی در پاسخ به این سوال که آیا خط زدن بازیکنی مانند جهانبخش و عزت‌اللهی که در فوتبال اروپا بازی می‌کنند، به خاطر قرار نداشتن در ترکیب تیمشان و دعوت از بازیکن کم تجربه به خاطر بازی در لیگ ایران منطقی است؟ گفت: بالاخره این بازیکنان در تمرینات سطح بالایی شرکت دارند. لژیونرها از قدرت و تجربه بیشتری برخوردار هستند. ویلموتس باید در عقایدش تجدید نظر کند.

سرمربی سابق تیم ملی یادآور شد: به حدی قدرتمند هستیم که بتوانیم در بازی‌های آینده شکستمان را جبران کنیم. باید نقاط ضعف تیم در خط دفاعی برطرف شود. سرنوشت ما در این گروه، به بازی با عراق بستگی دارد.

وی درباره اقدام تماشاگران بحرینی در اهانت به سرود ملی ایران گفت: بحرینی‌ها سابقه این قبیل اقدامات را دارند. وقتی در سال ۲۰۰۲ ایران را بردند با پرچم سعودی‌ها رقصیدند و این افتاق در اذهان ما مانده است. اقدام آنها در بازی اخیر مغایر با روح ورزش و منشور المپیک بود. با این حال، این موضوع منکر بازی بد ما نمی‌شود. ما باید در برابر بحرین بهتر از این عمل می‌کردیم. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 510926 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟