ثبت رکوردی شرم‌آور در کارنامه تاتنهام در شب باخت فاجعه‌آمیز مقابل بایرن مونیخ

به گزارش گروه ورزشی رکنا، باخت عجیب شب گذشته (سه شنبه) شاگردان مائوریسیو پوچتینو مقابل بایرن مونیخ در لندن باعث ثبت رکوردی برای آنها شد که مطمئناً تا مدت‌ها باعث سرافکندگی‌شان خواهد بود.

آنها که بعد از پیش افتادن با گلزنی سون هئونگ‌مین امیدوار به کسب سه امتیاز بازی بودند، تسلیم عطش میهمان آلمانی برای گلزنی شدند و نه تنها سه امتیاز را نگرفتند، بلکه متحمل یکی از تحقیر‌آمیزترین شکست‌ها در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا شدند. در این میان اما رکوردهایی شرم‌آور هم در کارنامه تاتنهام به ثبت رسید.

این اولین بار در تاریخ تورنمنت‌های رسمی و مهم بین‌المللی است که یک تیم در یک بازی خانگی هفت گل می‌خورد و بدتر از آن اینکه تاتنهام این هفت گل را از تنها 10 شوت به سمت چارچوب بایرن مونیخ دریافت کرد. این سنگین‌ترین باخت خانگی یک تیم انگلیسی در تاریخ رقابت‌های اروپایی است و تاتنهام را به اولین تیم از سال 1995 تبدیل می‌کند که در یک بازی اروپایی 7 گل یا بیشتر می‌خورد. جالب اینجاست که آخرین تیم انگلیسی که در یک تورنمنت اروپایی 7 گل یا بیشتر دریافت کرد خود تاتنهام بود که ماه جولای سال 1995 در جام اینترتوتو با نتیجه 8 بر صفر مغلوب کلن شد.

شبی به یادماندنی برای گنابری و لواندوفسکی

در حالی که دو گل لواندوفسکی تحت‌الشعاع شب رؤیایی و چهار گله (پوکر) هم‌تیمی‌اش سرژ گنابری قرار گرفت، هیچ کسی نمی‌تواند سهمی که این مهاجم لهستانی در پیروزی بایرن مونیخ داشت را زیر سؤال ببرد. اولین گل او مقابل تاتنهام، تعداد گل‌هایش در 10 بازی انجام داده این فصل برای تاتنهام را به 13 تا افزایش داد که بهتر از آمار دیگر بازیکنان شاغل در 5 لیگ معتبر اروپا تا این مقطع از فصل است. گل دوم او به تاتنهام این فاصله را حتی بیشتر کرد.

گنابری هم اما با 4 گلی که زد رکورد جدیدی به ثبت رساند. او به دومین بازیکن آلمانی پس از ماریو گوتسه تبدیل شد که در یک بازی از لیگ قهرمانان اروپا 4 گل می‌زند. آخرین بار گوتسه این کار را در سال 2012 انجام داد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 507312 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟