سوریان: همه زندگی من با کشتی پیوند خورده است

به گزارش گروه ورزشی رکنا، بعد از قبول مسئولیت نایب‌رئیسی فدراسیون و صدور حکم حمید سوریان از سوی علیرضا دبیر، گپ و گفتی کوتاه داشتیم با نابغه کشتی فرنگی دنیا، ضمن تبریک به دارنده ۷ مدال طلای المپیک و جهان، حمید سوریان در پاسخ به خبرورزشی گفت:

 ممنونم از محبت شما و همه هموطنان و علاقه‌مندان کشتی، امیدوارم در این مسئولیت مثمرثمر واقع شوم و بتوانم برای اعتلا و سربلندی کشتی خدمات ارزنده‌ای انجام دهم.

متأسفانه هیچ فرصتی نداریم. یکی، دو ماه دیگه مسابقات قهرمانی جهان است، یک‌سال دیگر هم المپیک توکیو را داریم و تا چشم به هم بزنیم بازی‌های المپیک هم می‌رسد، لذا باید همه اهالی کشتی با همه ظرفیت‌هایی که دارند به کشتی کمک کنند. من هم هرچه در توان دارم به کار می‌گیرم و برای خدمت به کشتی از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نخواهم کرد.

 به دلیل مشکلات شخصی چند سالی از ورزش و کشتی دور بودم. حالا هم به پیشنهاد اساتید و عزیزانم و برای خدمت به کشتی وارد گود شدم و امیدوارم که بتوانم در انجام وظیفه موفق باشم.

همه زندگی من با کشتی گره خورده است. خدمت به کشتی هم تکلیف و وظیفه من و همه قهرمانان و افتخارآفرینان کشتی است. الان هم وظیفه خودم می‌دانم هرچه در توان دارم به کار بگیرم تا در این راه سخت و دشوار، یار و همراه خوبی برای کمک به کشتی، سربلندی، اعتلا و کسب افتخارات بیشتر و ارزشمندتر کشتی ایران باشم.

فرزندان ری، حاکمان جدید فدراسیون کشتی

علیرضا دبیر رئیس جدید فدراسیون‌کشتی دیروز اولین احکامش در مسئولیت جدید را امضا کرد. اولین حکم به‌نام حمید سوریان، نابغه کشتی فرنگی دنیا و تنها ژنرال ۷ ستاره طلایی ورزش ایران صادر شد تا فرزندانِ ری حاکمان جدید فدراسیون‌کشتی لقب بگیرند. علیرضا دبیر بچه سیزده آبان (همسایه شهرری) به همراه حمید سوریان فرزند پاک دیار سیدالکریم، به‌عنوان رئیس و نایب‌رئیس، سکان هدایت ورزش اول کشور را به دست گرفتند تا دوره‌ای جدید با تدابیر و برنامه‌هایی نوین برای ارتقا جایگاه و اعتلای کشتی کشورمان را نظاره‌گر باشیم.

حکم همکاری برای جدی‌ترین رقیب انتخاباتی

دومین حکم هم به نام عبدالحمید نصیرزاده صادر شد تا علیرضا دبیر ضمن شروع همکاری با جدیدترین رقیب خود در انتخابات فدراسیون کشتی، نشان دهد به حرف‌هایش اعتقاد و ایمان داشته، برای اعتلا و موفقیت کشتی رقیب و رفیق نمی‌شناسد و براساس توانمندی‌های افراد از آن‌ها برای همکاری دعوت کرده و حکم واگذاری مسئولیت می‌زند.

دبیر، سیاستمدار‌ترین رئیس

دبیر با حکم ریاست سازمان لیگ برای نصیرزاده (رقیب انتخاباتی خود) گوشه‌ای از زیرکی و قابلیت‌های مدیریتی‌اش را به نمایش گذاشت تا نشان دهد بی‌جهت نیست او را برخلاف اسلاف خود، بسیار سیاستمدار و زیرک می‌دانند. دبیر در همان مجمع عمومی انتخابات نیز به کنایه، توانایی نصیرزاده در رایزنی و لابی با مجموعه‌های مختلف را ستوده و بر آن صحه گذاشت. در حکم صادره نیز او را به عنوان مشاور رئیس فدراسیون و رئیس سازمان لیگ کشتی منصوب کرد.

معارفه و شروع به کار نابغه کشتی دنیا

مراسم معارفه نابغه کشتی و رئیس سازمان لیگ کشتی در جوی صمیمی و دوستانه صبح دیروز با حضور محمد بنا و غلامرضا محمدی (سرمربیان تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی) مریم منظمی نایب‌رئیس بانوان فدراسیون قبلی به همراه گروهی از بانوان ورزشکار و همکار فدراسیون، همه اردونشینان، پرسنل فدراسیون کشتی و... در خانه کشتی عبدا... موحد برگزار شد.

بنا، محمدی و اهدای احکام سوریان و نصیرزاده

علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در سخنان کوتاهی از زحمات و افتخارات نابغه کشتی دنیا تجلیل و تقدیر کرده و از قبول همکاری حمید سوریان با فدراسیون برای کمک به ورزش اول کشور تشکر کرد. سپس در ادامه محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی حکم صادره فدراسیون را به حمید سوریان اهدای کرد. غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نیز حکم صادره فدراسیون برای نصیرزاده را به او اهدا کرد.

اولین تمرینِ سوریان با فرنگی‌کاران

حمید سوریان بعد مدت‌ها دوری از تیم ملی و میادین کشتی، صبح دیروز تمرین پرنشاط و روحیه آفرین با فرنگی‌کاران اردونشین انجام داد. شاگردان محمد بنا که چند روز دیگر باید در مسابقات بین‌المللی پیت لاسینسکی لهستان کشتی بگیرند از حضور مهمان ویژه تمرین دیروز نهایت بهره را برده و پا به پای نابغه کشتی دنیا و نایب رئیس جدید فدراسیون کشتی تمرین کردند.

اهمیت جایگاه لیگ برای کشتی و کشتی‌گیران

رئیس جدید فدراسیون وقتی در اولین احکام صادره خود، رئیس لیگ را منصوب می‌کند، یعنی اولویت ویژه‌ای برای لیگ و جایگاه ارزشمند آن در راه تقویت، تعمیم و گسترش، درآمدزایی و برندسازی کشتی قائل است. بدون شک دبیر می‌داند هرچه اعتبار، اهمیت، استقبال و حضور تیم‌ها و باشگاه‌ها در مسابقات لیگ کشتی افزوده شود، بیش از همه اقشار، مربیان، کشتی‌گیران و به تبع آن کشتی کشور بهره‌مند و منتفع می‌شوند.

درخواست برنامه از خانم منظمی

علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی هفته گذشته به منظور بررسی شرایط همکاری و ادامه حضور احتمالی خانم مریم منظمی نایب رئیس سابق بانوان فدراسیون کشتی از او نیز برنامه خواسته است. در صورتی که برنامه‌های منظمی مورد قبول رئیس فدراسیون قرار بگیرد و با هم به توافق برسند، می‌توان انتظار داشت که در مرحله جدید صدور احکام همکاران فدراسیون، حکم نایب رئیس خانم منظمی تمدید یا به زودی نایب رئیس جدید بانوان نیز معرفی شود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 492471 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟