اعتراض رسمی کمیته ملی المپیک به اتحادیه جهانی کشتی

به گزارش گروه ورزشی رکنا ، در متن نامه ارسالی کمیته ملی المپیک به رییس اتحادیه جهانی کشتی آمده است:

جناب آقای نناد لالویچ
رییس اتحادیه جهانی کشتی
عضو هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک
جناب آقای رییس،
توجه جنابعالی را به اتفاق ناخوشایند اخیر که برای آقای محمد باقر یخکشی، عضو تیم ملی کشتی ایران در رقابتهای بین المللی کشتی آزاد جام "ساساری" رخ داد جلب می‌نمایم.
مدال آور طلای ۶۱ کیلو گرم، آقای یخکشی که تیشرت آستین کوتاه تیم را به تن داشت برای حضور در مراسم توزیع مدال بر روی سکو رفت اما از وی خواسته شد که لباس آستین بلند بپوشد در حالی که ورزشکار لباس مورد درخواست را برای پوشیدن همراه نداشت. سپس برگزار کننده از ورزشکار خواست تا یونیفرم ایتالیا را بپوشد و ورزشکار حاضر به پوشیدن لباس یک کشور دیگر بر روی سکو نشد (همان طور که در ماده ۵ قوانین بین المللی کشتی نیز تاکید شده است " استفاده از لباس با نشان یا علایم اختصاری کشوری دیگر ممنوع است").
در نتیجه بلافاصله بعد از مراسم مدال، خانم ادیت دزازا مدال را از گردن ورزشکار خارج کرد و به گردن خود انداخت و ورزشکار شوکه شده را به "دلیل عدم رعایت قوانین مراسم مدال اتحادیه جهانی کشتی و عدم همکاری در مراحل مراسم توزیع مدال" (طبق آنچه در وب سایت اتحادیه جهانی کشتی آمده است)، فاقد صلاحیت اعلام کرد. این در حالی است که ورزشکار به هیچ وجه قصد عدم رعایت قوانین را نداشته است و همچون هم تیمی خود که در روز قبل با همان لباس متحد الشکل تیم، بر روی سکو حاضر شده و مدال برنز خود را دریافت کرده است، لباس تیم را بر تن داشت.
خواهشمند است دستور فرمایید کمیته فنی UWW این موضوع را فوراً مورد بررسی و تجدید نظر قرار داده تا ورزشکار بتواند امتیاز و مدال خود را باز پس بگیرد.
قبلاً از حمایت شما تشکر می‌کنم و منتظر پاسخ شما هستم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 479672 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟