دستگاه‌های محرک عصب‌وعضله چگونه کار می‌کنند؟

به گزارش گروه ترجمه رکنا و به نقل از مجله Generation Iron در طول سالیان متمادی روش‌های فراوانی آمده و بسیاری از آنها نیز مشمول گذر زمان نشده‌اند. حالا اما دستگا‌های محرک الکترونیکی انقلابی عظیمی در جوامع پرورش‌اندام دنیا به وجود آورده‌اند. این دستگاه‌ها ضرباتی ناگهانی از طریق تماس مستقیم به ناحیه عضلانی مورد نظر وارد می‌کنند. فرکانس این ضربات بیانگر آن است که عصب‌ها تحریک شده‌اند و درواقع کاربرد اصلی این روش از ریکاوری، هدف قراردادن عصب‌ها برای تسکین دردهای عضلانی می باشد.

ماجرا از این قرار است که این تحریک‌های عصبی به طور غیرقابل‌باوری تولید هورمون اندورفین را در بدن افزایش می‌دهد؛ تقریبا به همان میزانی که این هورمون هنگام تمرینات ورزشی در بدن تولید می‌شود.

در حالی‌که تحریک‌های عصبی با فرکانس پایین جهت دردهای دایمی ولی با درجه پایین‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند، برای دردهای شدیدتر از فرکانس‌های بالاتری استفاده می‌شود. این تحریک‌ها، سیگنال‌های درد را مختل کرده و مانع انتقال آنها به عضلات می‌شوند.

عمده کاربرد این روش درمانی اما ریکاوری آسیب‌دیدگی عضلات و حتی تسکین درد مواردی مانند عمل زایمان می‌باشد.

امواج این دستگاه‌ها موتورهای عصبی را نشانه گرفته و نوعی چرخه انقباضی به وجود می‌آورد که در پی آن فیبرهای عضلانی نرم شده، گردش خون بالا رفته و در نهایت رشد عضلات را شاهد خواهیم بود.

دستگاه محرک عضلات الکترونیکی (EMS) به منظور درمان آسیب‌های عضلانی و بازیابی ماهیچه‌های فلج شده، به صورت گسترده در بیمارستان‌ها و کلینیک‌های فیزیوتراپی مورد استفاده قرار می ‌گیرد. EMS همچنین کشیدگی طبیعی عضلات را بالا می‌برد که برای ورزشکارانی که به ارتجاع بالای عضلانی احتیاج دارند، مانند دوندگان دو سرعت، بسیار حیاتی است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 478845 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟