درخواست پورعلی‌گنجی از رییس جمهور

حدود دو ماهی است که یکی از ستون‌های خط دفاعی تیم ملی مصدوم است و نتوانسته برای یوپن و تیم ملی ایران به میدان رود اما تمام تلاش خود را می‌کند تا آماده جام ملت‌های آسیا شود تا در صورت صلاحدید کی‌روش دوباره در جام ملت‌های اسیا به درخشد.

مرتضی پورعلی‌گنجی درباره شرایط فعلی ‌و قهرمانی ایران صحبت‌هایی را انجام داده که به شرح زیر است:

* وضعیت مصدومیت چگونه است؟

همه چیز روز به روز بهتر می‌شود و با کمک میکائیل و دکتر شهاب وضعیتم نسبت به گذشته خیلی بهتر شده است. از کارلوس کی‌روش هم ممنونم که تمامی پزشکان تیم ملی را در اختیار ما چند بازیکن مصدوم قرار داد تا روند درمانی خود را زیر نظر آن‌ها پیگیری کنیم. اکنون نیز تمرین‌های سخت و فشرده را پشت سر می‌گذارم و به تازگی تمرین در زمین را آغاز کرده‌ام. امیدوارم هر چه زودتر بهتر شوم تا در صورت دعوت شدن به تیم ملی، بتوانم به تیم کمک کنم.

* تمرین‌های سختی را پشت سر گذاشتی. فکر می‌کنی آماده حضور در ترکیب تیم ملی هستی؟

هر بازیکنی دوست دارد برای تیم کشورش به میدان رود و من هم از این قاعده مستثنی نیستم. امیدوارم بدنم زودتر آماده شود تا بتوانیم برای تیم بازی کنم. البته دعوت شدنم بسته به صلاحدید کادرفنی است و من هم اگر بتونم کمک می‌کنم و با جان و دل برای تیم ملی کشورم بازی می‌کنم. امیدوارم چنین اتفاقی رخ دهد تا بار دیگر خود را اثبات کنم.

*بازی با ونزوئلا را چگونه ارزیابی کردی؟

بازی با ونزوئلا برای یک سری از جوانان بسیار خوب بود البته بازیکنان ما هم بازی خوبی به نمایش گذاشتند. شرایط تیم ملی برای بازی کردن با تیم‌های بزرگ مهیا نیست و بازی با تیم‌های مطرح هزینه‌های بالایی می خواهد. تیم ونزوئلا تیم چغر و خوبی نشان داد و جدا از نتیجه موقعیت‌های زیادی را بازیکنان ما از دست دادند. البته این دیدار محک خوبی برای تیم ما بود و بازی مناسبی برای آماده‌سازی در جام ملت‌ها به حساب می‌آمد.

* آیا تیم آماده حضور پرقدرت در جام ملت‌ها است؟

اگر همه بازیکن‌ها در اردوی آخر حضور داشته باشند و مصدوم نشوند و بتوانندبه یکدیگر کمک کنند، تیم خوبی را در این مسابقات خواهیم داشت. به هر حال همه تیم‌های این قاره در تلاش هستند تا خود را آماده کنند و دولت آن‌ها نیز در این راه به آن‌ها کمک خواهد کرد. تیم ما نیز باید حمایت شود. از آقای روحانی بعنوان رییس جمهور درخواست دارم، وزیر ورزش، فدراسیون فوتبال و سایر افرادی که از مدیران ارشد نظام هستند ان‌شاءلله به تیم ملی کمک کنند زیرا این تیم آبروی ایران است و مردم دل‌خوشی‌شان این فوتبال است. در جام جهانی چه می‌باختیم و چه می‌بردیم، بازیکنان و مردم خوشحال می‌شدند. به هر حال باید خیلی خوب کار کنیم تا آبرو و غیرت این مملکت را حفظ کنیم. باید برای ایران بجنگیم تا مایه دل‌خوشی مردم را ایجاد کنیم.

این تیم اگر حمایت شود، بازیکن‌ها انگیزه می‌گیرند و با خود می‌گویند که حداقل کسانی هستند که به فکر ما هستند. این روال ادامه داشته باشد، دل مردم هم شاد می‌شود. ما در زمین تلاش‌مان را می‌کنیم تا نتیجه خوب بگیریم و امیدواریم کسانی هم که کاری از دست‌شان برمی‌آیند، کاری برای تیم ملی انجام دهند.

* درباره حریفان ایران چقدر شناخت دارید؟

هر ۳ تیم حریف ما انگیزه زیادی دارند و با انگیزه زیادی مقابل ایران قرار می‌گیرند. عراق بازیکنان جنگنده و باکیفیتی دارد. تیم‌های یمن و ویتنام هم نسبت به سایر تیم‌ها ناشناخته‌تر هستند و این کار ما را سخت می‌کند که ندانیم با چه تاکتیکی باید برابر این تیم‌ها به میدان رویم. البته کادرفنی آنالیزهایی را نسبت به حریفان ما خواهند داشت و به ما نکات لازم را گوشزد خواهند کرد تا با تمرکز کامل برابر ویتنام، عراق و یمن به میدان رویم. باید به نقاط ضعف حریفان فشار بیاوریم و آن‌ها را شکست دهیم تا پرقدرت راهی مرحله حذفی شویم.

* آیا می‌توانیم قهرمان جام ملت‌ها شویم؟

قهرمان شدن نه خیلی سخت است و نه خیلی راحت. در این جام همه تیم‌ها با آمادگی ۱۰۰ درصد خود می‌آیند تا در تک تک بازی‌ها برنده شوند. من بابت قهرمانی به تیم‌مان باور دارم زیرا در هر پستی ۲-۳ بازیکن خیلی خوب داریم و کادرفنی فوق‌العاده‌ای داریم که انگیزه زیادی به بازیکنان می‌دهند تا آن‌ها با جان و دل در زمین بازی کنند و حتی سرشان را هم برای تیم بدهند. به نظر من نشد ندارد و ما می‌توانیم قهرمان جام ملت‌های آسیا شویم. همه تیم‌های حاضر در این جام کسانی را دارند که از آن‌ها حمایت کنندو ما فوتبالیست‌ها هم نیاز به حمایت‌های روحی، مادی و معنوی داریم. به هر حال همین که ببینیم بزرگی در کنار ما است و به ما فکر می‌کند و در تمرین‌های ما شرکت می‌کند، نوعی دلگرمی و حمایت به حساب می‌آید. تیم‌های دیگر، چنان قدرتی ندارند که نتوانیم آن‌ها را ببریم بلکه توانایی آن را داریم و فقط باید ۱۰۰ درصد تلاش‌مان را در این راستا به کار گیریم.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 441077 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟