مارتین اونیل، سرمربی سابق تیم های نوریچ سیتی، لسترسیتی، سلتیک، آستون ویلا و ساندرلند که از سال ۲۰۱۳ هدایت تیم ملی ایرلند جنوبی را بر عهده داشت، پس از سقوط Fall ارتش سبز(لقب تیم ملی ایرلند) به رقابت های سطح C لیگ ملت های اروپا از این تیم برکنار شد.

برهمین اساس سایت ایندیپندینت از تمایل کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران برای جانشینی اونیل در تیم ملی ایرلند خبر داده است. طبق ادعای میگل دلانی، خبرنگار ایندیپندینت منابع نزدیک به کی روش اعلام کرده اند او به سرمربیگری در ایرلند مشتاق است.

مربی سابق منچستر یونایتد که هشت سال موفق را در ایران سپری کرده است قصد دارد پس از حضور تیم ملی ایران در جام ملتهای ۲۰۱۹ امارات از این تیم جدا شود. کی روش ۲ بار در سال های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ با ایران به جام جهانی صعود کرده و در جام جهانی روسیه هم فوتبال قابل احترامی را به نمایش گذاشت. همچنین در سال های ۲۰۰۲ و ۲۰۱۰ به ترتیب با آفریقای جنوبی و پرتغال هم موفق شده است به بزرگ ترین آوردگاه جهان فوتبال صعود کند.

کی روش به دلیل کمک به بازسازی فوتبال ملی ایران و همچنین ۲ دوره حضورموفق کنار سر الکس فرگوسن در منچستریونایتد بارها مورد تحسین قرار گرفته است‌.

مسئولان فدراسیون ایرلند بعد از ظهر چهارشنبه، ۲۱ نوامبر مارتین اونیل و دستیارش روی کین را کنار گذاشتند و حال کی روش مشتاق جانشینی سرمربی سابق پسران سبزپوش فوتبال اروپا است‌.

طبق ادعای این سایت کارلوس کی روش از فدراسیون فوتبال ایران سالانه یک میلیون و ۹۰۰ هزار پوند دستمزد می گیرد در حالیکه حقوق سالانه اونیل در تیم ملی ایرلند ۲ میلیون پوند بود.

البته با توجه با اتمام قرارداد شرکتی که از سال ۲۰۰۸ حامی مالی فدراسیون فوتبال ایرلند بوده است مسئولان فدراسیون این کشور نمی خواهند پول زیادی برای جانشین اونیل هزینه کنند.

تیم ملی فوتبال ایرلند در گروه چهارم سطح B لیگ ملت های اروپا با ثبت آمار ۴ بازی، ۲ مساوی، ۲ برد، یک گل زده، ۵ گل خورده، ۲ امتیاز و تفاضل گل منفی ۲ پایین تر از دانمارک و ولز قرار گرفت و به سطح C این رقابت ها سقوط کرد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 438771 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟