ایران- توگو؛ نبرد شماره 27 با آفریقایی‌ها

تیم ملی فوتبال ایران در مسیر آماده سازی خود برای جام جهانی 2018 روسیه فردا نخستین بازی تدارکاتی خود را مقابل توگو برگزار می کند. برگزاری این مسابقه از این جهت برای کی روش و شاگردانش مهم است که به احتمال فراوان یکی از همگروه‌های ایران در جام جهانی آفریقایی خواهد بود.
بازی فردای ایران و توگو بیست و هفتمین بازی تیم ملی در طول تاریخ با تیم آفریقایی است. تا پیش از این در طول تاریخ تیم ایران 26 بار مقابل تیم های قاره آفریقا به میدان رفته که طی این بازی ها 10 برد، 10 تساوی و 6 شکست برای ملی پوشان کشورمان حاصل شده است.
بهترین پیروزی تیم ایران مقابل آفریقایی‌ها پیروزی 4 بر یک مقابل کامرون در چارچوب تورنمنت چهارجانبه تهران در سال 2005 بوده است. 
همچنین ایران با توگو نیز قبلا یک بار در تورنمنت چهارجانبه تهران بازی کرده که آن مسابقه نیز با برتری دو بر صفر ملی پوشان کشورمان به پایان رسید. علی دایی و وحید هاشمیان زننده گل های ایران در بازی قبلی با توگو بودند. 
نکته قابل توجه درباره بازی های ایران با تیم های آفریقایی این است که هیچ کدام از شکست های ملی‌پوشان کشور ما با اختلاف بیشتر از یک گل نبوده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 312740 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟