داستان عجیب و باورنکردنی یک فوتبالیست! + عکس

هواداران فوتبال احتمالاً جاناتان دی‌گوژمان را با درخشش فوق‌العاده با پیراهن تیم ملی هلند در جام جهانی 2014 برزیل و سپس پیوستنش به باشگاه ناپولی در همان سال به خاطر می‌آورند. دی‌گوژمان پیش از آن بازی در فاینورد و چند باشگاه هلندی دیگر را تجربه کرده بود و مدتی هم در سوانسی انگلیس به میدان رفته بود. اما آنچه در سه سال گذشته برای این فوتبالیست هلندی اتفاق افتاده آنقدر عجیب و غریب است که به فیلم‌های سینمایی می‌ماند تا زندگی واقعی.

بعد از جام جهانی 2014، لوئیس ون‌خال سرمربی اسطوره‌ای هلند دی‌گوژمان را یکی از مهره‌های اصلی رسیدن هلند به مقام سومی دنیا دانست. ناپولی که آن روزها رافائل بنیتز را به عنوان سرمربی خود می‌دید به جذب دی‌گوژمان علاقه نشان داد و در تابستان همان سال او را به شهر ناپل منتقل کرد. چند ماه اول حضور دی‌گوژمان در ناپولی عالی سپری شد، دی‌گوژمان بازیکن فیکس بود و برای تیمش فوق‌العاده بازی می‌کرد.

اما بعد دی‌گوژمان در قسمت پایین معده‌اش گرفتگی و درد احساس می‌کند. او موضوع را با پزشک Doctor باشگاه دی‌نیکولا در میان می‌گذارد ولی او نمی‌تواند مشکل راتشخیص دهد و فقط به دی‌گوژمان سفارش می‌کند رژیم غذایی‌اش را تغییر داده و استراحت کند. به دی‌گوزمان اجازه داده نمی‌شود سراغ دکتر دیگری برود چرا که همه‌ی بازیکنان ناپل فقط باید توسط پزشک باشگاه دی‌نیکولا معاینه شوند.

فصل تابستان می‌گذرد و درد همچنان با دی‌گوزمان همراه است. حالا سرمربی ناپولی کسی نیست جز ساری و جینتولی هم مدیر ورزشی باشگاه شده است. دی‌نیکولا اعلام می‌کند دی‌گوژمان سالم است و می‌تواند بازی کند ولی دی‌گوزمان می‌‌گوید با اینکه قبلاً در هر بازی 10 کیلومتر را با سرعت تمام می‌دویده حالا فقط می‌تواند در هر بازی 6 کیلومتر را با سرعت 50 درصد سرعت قبل بدود.

مسئولین ناپولی به این نتیجه می‌رسند که بازیکن هلندی را دست به سر کنند چون فکر می‌کنند او درد را الکی بهانه می‌کند. مسئولین ناپولی این موضوع را رک و سرراست به دی‌گوزمان می‌گویند. او کم‌کم به خودش هم شک می‌کند و می‌گوید نکند فکر می‌کنم که درد دارم؟ در آخرین روز تابستان 2015 جیونتولی به او می‌گوید باید از ناپولی بروی، ما دیگر تو را اینجا نمی‌خواهیم.

ولی دی‌گوژمان نمی‌خواهد باشگاه را ترک کند. او می‌خواهد اول آمادگی بدنی‌اش را دوباره بدست بیاورد. وقتی دی‌گوژمان این را به جیونتولی می‌گوید مدیر ورزشی باشگاه پاسخ می‌دهد در این صورت بسیار عصبانی خواهد شد و دوران حضور دی‌گوژمان در ناپولی را شخصاً به پایان خواهد رساند. با اینحال دی‌گوژمان از رفتن سر باز زده و دوباره در تمرینهای ناپولی شرکت می‌کند.

یک روز بعد از شرکت دی‌‌گوژمان در تمرینات، جیونتولی پیش او آمده و فریاد زنان می‌گوید:" آهای لعنتی، بیا اینجا ببینم، تو قول دادی که از ناپولی می‌روی". بعد هم جیونتولی با مشت به صورت دی‌گوزمان می‌کوبد. بازیکن هلندی با او درگیر می‌شود طوریکه دیگر بازیکنان ناپولی آنها را از هم جدا می‌کنند تا کار به جاهای باریک کشیده نشود.

دی‌گوژمان در مسیر حرکت به سمت خانه با دی‌لورنتیس رئیس باشگاه ناپولی تماس می‌گیرد ولی کسی پاسخ تلفنش را نمی‌دهد. روز بعد در تمرینات ناپولی، جیونتولی با پسر دی‌لورنتیس، ادواردو سر تمرین می‌آید، کسی که دی‌گوزمان با او رابطه‌ی صمیمی‌ای دارد. ولی ادواردو هم به دی‌گوزمان می‌گوید:" حالا دیگر هیچ جا نمی‌توانی بروی، دخلت درآمده! ".

تا چهار ماه دیگر تنها کاری که دی‌گوزمان اجازه داشته انجام بدهد، نرم دویدن کنار زمین تمرین تیم بوده. اما حتی یک نفر از هم‌تیمی‌هایش به این وضعیت اعتراض نکرده و سعی نمی‌کنند به هم‌بازی‌شان کمک کنند. دی‌گوزمان می‌گوید همبازی‌هایش را سرزنش نمی‌کند چون اگر به او نزدیک می‌شدند با خشم باشگاه روبرو می‌شدند.

دی‌گوژمان در نهایت مجبور می‌شود برای معاینه به سراغ دکتر دیگری برود و داستان عجیب و محیر‌العقول از اینجا آغاز می‌شود. این پزشک با 10 دقیقه معاینه تشخیص می‌دهد دی‌گوزمان به فتق ورزشی مبتلا است. اما در ایتالیا دی‌نیکولا پزشک ناپولی همچنان اجازه‌ی عمل جراحی به دی‌گوزمان نمی‌دهد و او به اجبار مدت بیشتری منتظر می‌ماند.

سرانجام دی‌گوژمان به باشگاه کارپی قرض داده می‌شود و این باشگاه به او اجازه‌ی عمل جراحی می‌دهد. بعد از عمل که در تابستان 2016 انجام می‌شود درد دی‌گوزمان ساکت می‌شود اما یک سال دیگر طول می‌کشد تا او سلامتش را به طور کامل بدست بیاورد. دی‌گوزمان بعد از آن یک پیشنهاد چند میلیون دلاری از کشوری آسیایی را رد می‌کند چون عاشق فوتبال اروپا است و قصد دارد در اروپا به فوتبال ادامه دهد.

دی‌گوژمان در سال 2017 با آینتراخت فرانکفورت قرارداد امضا کرده و سرانجام بار دیگر به روزهای اوج برمی‌گردد. باشگاه جدید او با درخشش دی‌گوزمان در فینال جام حذفی آلمان بایرن مونیخ را شکست می‌دهد و جام را بدست می‌آورد. دی‌گوزمان به این ترتیب به اولین بازیکن هلندی‌ای تبدیل می‌شود که در چهار لیگ بزرگ اروپایی گلزنی کرده است.

اما سوال این است که اگر مشکل پزشکی دی‌گوژمان در سال 2015 درست تشخیص داده می شد، آینده‌ی ورزشی او چه می‌توانست باشد؟ این سوالی است که پاسخ آن هرگز مشخص نخواهد شد. ولی دست‌کم دی‌گوزمان این روزها همانطور که همیشه می‌خواسته در سطح بالا فوتبال بازی می‌کند و خوشحال و راضی است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید
 

کدخبر: 437470 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟